طراحی سالن آمفی تئاتر نکات و استاندارد های طراحی پلان و مقطع گروه معماری هورنو | memarinavaz

عرض راهروهای سالن آمفی تئاتر را باید بر اساس تعداد صندلی ها محاسبه کنند. ضمنا باید عرض سالن طوری بررسی شود که هنگام ازدحام جمعیت عرضی که برای راهرو طراحی شده است به افراد آسیبی نرساند. همچنین عمق، شیب و پله ها در هنگام خروج تماشاگر اهمیت دارد از این رو کف راهروها نیز باید از مصالح غیر قابل اشتعال و غیر لغزنده استفاده شود. استفاده از یک چراغ روشن مخصوص برای آگاهی از شیب در کف راهرو الزامی و مهم می باشد.

پروژه های معماران ایران

به همین دلیل توصیه می شود که برای ورود به سالن افراد باید به صورت خطی (در صف) بایستد. مقوله ی نورپردازی از جمله موارد مهم دیگر در طراحی سالن های کنفرانس است که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود تا تمامی افراد حاضر در جلسه برای درک بهتر و راحت مطالب تصویر واضح و روشنی از سن داشته باشند. در این بخش می توانید همه پروژه هایی که در قسمت های بالایی توضیح داده شده است را دانلود کنید. این مجموعه جامع ترین پکیج منتشر شده در مورد پلان آمفی تئاتر به شمار می رود. در پلان های ارائه شده در این مجموعه میتوانید به انواع پلان ها و نقشه های آمفی تئاتر از جمله پلان آمفی تئاتر گرد و پلان آمفی تئاتر دو طبقه و … دسترسی داشته باشید.

طراحی سالن آمفی تئاتر نکات و استاندارد های طراحی پلان و مقطع گروه معماری هورنو | memarinavaz

مجموعه پاژاوا از سال 1398 با هــدف بهبود و گسترش فضای کسب و کار خود با اضافه کردن خدمات دکوراسیون سالن های کنفرانس و همایش فعالیت رسمــی خود را با نام طنین سیمای پاژ آغاز نمود. با توجه به خاصیت آکوستیک سقف های کششی صداها در سالن آمفی تئاتر انعکاس پیدا نمی کنند که این ویژگی یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع سقف ها در سالن های آمفی تئاتر، سالن همایش و نقشه آمفی تئاتر سخنرانی ها است. در ادوار تاریخی گذشته سالن های آمفی تئاتر رونق و کارآیی بسیار زیادی داشتند.

پروژه معماری استادیوم فوتبال (فایل اتوکدی، رندر، پوستر و PSD)

بنایراین خصوصیات معماری فضاهای یاد شده تاثیر فراوانی بر انجام صحیح فعالیت آنها دارند. در نحوه ی چیدمان صندلی ها هم باید در فاصله ی ردیف صندلی ها زاویه ی گردش سر و چشم رعایت شود. در همین خصوص، فاصله ی صندلی ها از هم بهتر است 100 سانتی متر و فاصله ی ردیف اول تا سن هم باید کمتر از 3 متر نباشد. برای اجرای تئاتر اگر تعداد مخاطبان حداکثر 200 نفر باشد نیازی به استفاده از دستگاه های مربوط به تقویت صدا نیست و در صورت فاصله ی متوسط بین بازیگران و مخاطبان برای نمایش های معمولی استفاده کردن از تمهیدات آکوستیکی الزامی است. سالن هایی که دارای ابعاد کوچکی هستند و حداکثر ظرفیت آنها 80 نفر است سالن های با کف مسطح مناسب تر است.

طول ردیف های سالن اجرا حداکثر ۱۶ صندلی به ازای هر راهرو در نظر گرفته می شود. برای هر ۳ الی ۴ راهرو نیز یک در خروجی جانبی به عرض ۱ متر و به ازای هر ۲۵ صندلی نیز یک راهرو تعیین می شود. حدود ۴ الی ۵ متر مکعب فضا برای هر تماشاچی در اپرا تعیین می شود.

  • معمولا سقف سالن اجرا به صورت کاذب یا سقف های گچی و کنده کاری شده هستند.
  • فضای دیگر در سرسرا سرویس های بهداشتی است و از آنجا که جز فضاهای درجه سه می باشد نباید در دید کامل قرار بگیرد البته بهتر است جایی باشد که به راحتی در دسترس باشد.سرانه ی هر سرویس بهداشتی ۳ متر مربع می باشد.
  • ویژگی سالن آمفی تئاتر باید به گونه ای باشد که پاسخگوی دیگر فعالیت ها نیز باشد.
  • آمفی تئاترهای روم باستان، سازه‌های دایروی و هلالی روبازی با محوطه بازی در میانه خود بودند که توسط جایگاه‌هایی پلکانی احاطه می‌شدند.