آشنایی با دندانپزشک عمومی و 32 کاری که برای مراجعان انجام می دهد-ماک پزشک

پلاک و جرم از عوامل اصلی بیماری‌های لثه هستند و ظاهری ناخوشایند نیز به دندان‌ها می‌بخشند. به همین دلیل حتی در مواردی این دست از خدمات دندانپزشکی در زمره خدمات زیبایی نیز قرار می‌گیرند. سپس دندانپزشک یا متخصص بهداشتی، دندان‌های شما را با استفاده از یک برس چرخان و با خمیر پولیش تمیز و جلا می‌دهد.

تا جایی که بدون درخواست وام دانشجویی نیز، می توانید به راحتی در رشته مجله پزشکی تحصیل کنید. بعد از اینکه دروس پایه و عمومی گذرانده شدند، در این رشته نیز همانند رشته پزشکی و داروسازی باید آزمونی جامع سپری شود. اگر چند بار در این آزمون رد شوید، دیگر نمی توانید به ادامه رشته دندانپزشکی بپردازید. بعد از قبولی در این آزمون می توانید تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید که در عنوان بعدی شما را با شاخه های رشته دندانپزشکی آشنا کرده ایم. خدمات دندانپزشکی تهران با توجه به نیازهای مراقبتی و ترمیمی دندان ها بسیار متنوع هستند، حتی در تهران شما در هر ساعتی می‌توانید به دندانپزشکی شبانه روزی تهران مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید.

  • تمامی خدمات ارائه شده توسط تیم کام طب در جهت رضایتمندی شما همراهان می باشد، امیدواریم که با پیشنهادها و انتقادهای خود ما را یاری کنید.
  • زمانی‌که داوطلبان معایب و مزایای رشته تحصیلی مورد علاقه خود را می‌دانند با آمادگی بیشتری دروس تحصیلی آن رشته را مطالعه می‌کنند.
  • در کل طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند و به عنوان مثال دندان پزشکی که در کلینیک کار می کند، علاوه بر یک حقوق ثابت، به ازای مداوای هر بیمار درصدی نیز به او تعلق می گیرد.
  • اولین و مهم‌ترین نکته در مورد رشته دندانپزشکی در مورد امکان مهاجرت و ادامه تحصیل این رشته پردرآمد است.

نوع نشستن یک دندانپزشک موجب می‌شود که او در طولانی مدت دچار مشکلات گردن و کمر شود. به عبارت دیگر مهره‌های کمر دندانپزشکان در مقایسه با سایر افراد زودتر دچار مشکل می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین سختی های رشته دندانپزشکی به سلامت دندانپزشک مربوط می‌شود. این موضوع به مرور زمان آن‌ها را با مشکلات جدی و سختی روبه‌رو می‌کند.

وبینار رادیولوژی دهان ۵ بهمن ۱۴۰۱

بنابراین داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته تحصیلی هستند باید از این موضوع آگاه باشند که مشکلات جسمانی زیادی خواهند داشت. دندانپزشکان با انجام حرکات ورزشی می‌توانند از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کنند. یکی دیگر از دشواری های این رشته به امکان انتقال بیماری‌های عفونی مربوط می‌شود. دندانپزشکان ممکن است با مشکلاتی مانند انتقال بیماری ایدز یا هپاتیت روبه‌رو شوند. تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت و به طور کلی ناهنجاری های دندانی و فک و صورت از جمله وظایف یک متخصص ارتودنسی به شمار می رود. طول دوره این تخصص رشته دندانپزشکی ۳ ساله است، معمولا بهترین رتبه های آزمون تخصص وارد این رشته می شوند.

علاوه بر این، دانش فنی خود که در طول دوران تحصیل در دانشگاه یاد گرفته اید را به کار می گیرید. به این صورت که هر روز با بیماران تعامل خواهید داشت و مشکلات دندانی آن ها را درمان خواهید کرد. از سال دوم به بعد، بیشتر برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در اروپا شامل آموزش ها و کسب تجربه های بالینی و تماس با بیماران خواهد شد. سال های پایانی دوره نیز شامل تحقیقات و فعالیت های بالینی تحت نظارت مستقیم اساتید دانشگاهی؛ همچنین ادامه آموزش ها و یادگیری آکادمیک شما خواهد بود. تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپایی 5 الی 6 سال طول می کشد. البته در تعدادی از کشورهای اروپایی، برای تحصیل در این رشته باید مدرک لیسانس داشته باشید که در این صورت طول دوره تحصیلی شما کمتر خواهد بود.

زیبایی، تمیزی، سالم‌بودن و یکدست‌بودن دندان‌ها می‌تواند به یک لبخند زیبا بیانجامد و این لبخند زیبا نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. بدون شک مهم‌ترین مشکل این رشته تحصیلی به مشکلات جسمانی دندانپزشکان مربوط می‌شود. دندانپزشکان در طول روز به صورت ثابت و یکنواخت هستند و همین موضوع نیز موجب دردهای عضلانی و مفصلی می‌شود. یکی دیگر از مشکلاتی که دندانپزشکان با آن روبه‌رو هستند بیماری‌های واگیردار و عفونی است. البته به این نکته توجه داشته باشید که دندانپزشکانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به هیچ عنوان بیمار نمی‌شوند. بنابراین معایب رشته دندانپزشکی به نحوی است که داوطلبان با رعایت برخی از نکات ساده کمتر دچار مشکل می‌شوند.

پروتز ثابت و متحرک

بنابراین داوطلبان باید به صورت شبانه‌روزی دروس تخصصی را مطالعه کنند تا بالاترین رتبه را در کنکور سراسری به دست آورند. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی شروع کنند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که دانشجویان در این دوره دو ساله باید چه کارهایی انجام دهند؟ دانشجویان در این دوره دو ساله در مناطق محروم خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند. این خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن دندان، درمان کانال ریشه، پروتز، درمان لثه و … است. به عبارت دیگر دانشجویان در این مناطق به افرادی کمک می‌کنند که امکانات لازم برای خدمات درمانی دندانپزشکی را در شهرها ندارند.

متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای درمان دندان‌های ازدست‌رفته و ترمیم فاصله و شکاف ایجاد شده به دنبال ازدست‌دادن یک دندان، بریج است. بریج معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تعداد دندان‌های کمتری برای جایگزینی وجود داشته باشد یا زمانی که دندان‌های ازدست‌رفته فقط در یک طرف دهان هستند. سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند.