اورژانس چشم بیمارستان فوق تخصصی چـشـم پـزشـکـی نگــــاه-ماک پزشک

یک چشم پزشک می‌تواند تمام نیاز‌های مراقبت از چشم شما را برطرف کند، اما هر زمان که مشکل چشمی جدی دارید که نیاز به جراحی یا درمان تخصصی دارد، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. فلوشیپ جراحی پلاستیک چشم شامل انواع درمان و جراحی کاسه چشم، سیستم اشکی، پلک، بخش فوقانی صورت و ابرو است. آن‌ها همچنین می‌توانند کاسه مجله پزشکی چشم، پلک و بخش فوقانی صورت که در اثر تومور‌ها آسیب دیده‌اند را بازسازی کنند و جراحی‌های رفع فشار دیواره کاسه چشم را انجام دهند. اپتومتریست‌ها متخصصانی هستند که از چشم مراقبت می‌کنند و در دانشکده پزشکی آموزش دیده‌اند. آن‌ها چشم افراد را معاینه کرده و در صورت نیاز لنز‌های تماسی و عینک تجویز می‌کنند.

چشم پزشکان نامدار ایرانی

پس از طی این دوره فرد به عنوان چشم پزشک در رشته تشخیص و بیماری های چشم پزشکی و همچنین انجام انواع عمل های جراحی و لیزری چشم تبحر کافی خواهد داشت. چشم پزشکان مجاز به استفاده از داروها برای درمان بیماری های چشم، پیاده سازی لیزر درمانی و انجام جراحی در صورت لزوم هستند. چشم پزشکان ممکن است در تحقیقات دانشگاهی در زمینه تشخیص و درمان اختلالات چشم شرکت کنند.

نحوه صحیح استفاده از قطره های چشمی

ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. چشم پزشکان فوق تخصص معمولاً دوره های آموزشیی را به پایان رسانده اند که به آنها امکان می دهد در بیماری های مشکل و شرایط پیچیده، قسمت خاصی از چشم را درمان کنند یا گروه خاصی از افراد را جراحی یا درمان کنند. آنها همچنین بیشتر از چشم پزشکان عمومی برای انجام جراحی های بسیار پیچیده در قسمتهای ظریف چشم آموزش می بینند.

این فلوشیپ شامل مراقبت از چشم کودکان و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر انحراف چشم است که ممکن است هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق بیفتد. چشم پزشکان کودکان جراحی‌های مختلف ترمیم پتوز، رفع استرابیسم، تشخیص تومور‌های چشم کودکان، درمان تنبلی چشم، آب مروارید مادرزادی و… یک اپتومتریست می‌تواند بیماری‌های جزئی و معمول چشم را تشخیص داده و درمان کند، اما بیماران را برای بررسی تخصصی‌تر و درمان بیماری‌های جدی‌تر به دکتر چشم پزشک ارجاع می‌دهد. در خصوص تخصص های رشته چشم پزشکی بهتر است به فوق تخصص و فلوشیپ اشاره کنیم. دوره فوق تخصص همانگونه که توضیح داده شد، دوره آموزشی است که فرد با گذراندن آن در زمینه یکی از مشکلات مربوط به بینایی به صورت اختصاصی اطلاعاتی کسب کرده و مدرک فوق تخصص در رشته مورد نظر کسب می کند. فلوشیپ هم به نوعی یک دوره مهارت آموزی محسوب می شود با این تفاوت که بعد از این دوره مدرک فوق تخصص به شخص داده نمی شود و تنها به تقویت مهارت های چشم پزشکان متخصص کمک می کند.

بهترین دکتر ارتودنسی در اصفهان【سال 1401】❤️ + لیست 10 تایی

برای داشتن انتخابی درست بین چشم پزشکی و دندانپزشکی بهتر است در مورد دندانپزشکی هم اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در خصوص بازار کار رشته دندانپزشکی باید بدانید که در سال های اخیر افراد، بیشتر به سلامت دندان های خود اهمیت می دهند و این موضوع سبب شده تا مراجعه به دندانپزشکی ها افزایش پیدا کند. به عنوان مثال اگر قصد تحصیل در دانشگاه تهران را دارید، باید نمره شما در آزمون دستیاری بین 417 تا 427 باشد.

  • دکتریاب سعی نموده لیستی از پزشکان متخصص و فوق تخصص چشم پزشکی را برای شما فراهم کند تا شما در کوتاه ترین زمان بتوانید پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید و برای ویزیت مراجعه و یا مشاوره تلفنی پزشکی بگیرید.
  • بنابراین باید توجه کرد که اعتبار مدرک فلوشیپ پایین تر از فوق تخصص است.
  • مشکلات چشمی ممکن است ،نشانه ای از بیماری های خطرناک دیگر باشد.