تخصص های دندانپزشکی دندانپزشکی یوسف بالوی پور-ماک پزشک

این علم می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها در مرحله اولیه اطلاع پیدا کند و آنها را درمان کند و از پیشرفت آن جلوگیری کند. رشته دندانپزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان دارد و بهتر است نام این رشته را دهان پزشکی نامید. با کسب علم در این رشته فرد قادر به تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان خواهد بود. ترمیم دندان‌های آسیب دیده در کنار داشتن داده‌های به روز و اطلاعات تئوری کامل، نیاز به دستان هنرمند دارد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که رشته دندانپزشکی یک رشته با مهارت‌های دستی است. این رشته جزو رشته‌های پردرآمد گروه تجربی محسوب می‌شود و از محبوبیت زیادی مابین داوطلبان برخوردار است. رشته دندانپزشکی جزو رشته‌های محبوب در سراسر جهان است که درآمد بسیار بالایی نیز دارد. دانشجویانی که پس از فارغ‌التحصیلی به فکر مهاجرت هستند باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشند. برخی از کشورها برای اجازه کار دوره‌های آموزشی خاصی را برای دندانپزشکان برگزار می‌کنند. این بدین معنی است که داوطلبان باید قبل از هر کاری به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند و از شرایط ادامه تحصیل در آن دانشگاه و کشور مطلع شوند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، از اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس حاشیه شهر تهران خبر داد. با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید. خدمات جامع پذیرش۲۴ در حوزه سلامت در تلاش است تا تجربه درمان خوبی را برای تمام بیماران رقم بزند. شما باید حداقل دو بار در سال یا طبق توصیه دندانپزشک خود به طور منظم ویزیت دندانپزشکی داشته باشید. در فاصله زمانی بین یک ویزیت تا ویزیت بعدی حتما از دندان‌ها و لثه‌های خود مراقبت کنید. پلاک دندانی همیشه روی دندان شما تشکیل می‌شود، اما می‌توانید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم آن را کنترل کنید.

فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد. ازاین‌رو هیچ محدودیتی در استفاده از این دندان‌های کاشته شده نخواهد داشت. این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد.

ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است. با جراحی در فک ثابت می‌شود و می‌توان یک دندان مصنوعی یا پروتز در بالای آن قرارداد. چندین جلسه دندانپزشکی برای برنامه‌ریزی درمان مناسب، طراحی و نصب ایمپلنت موردنیاز است.

  • معمولا در این روش فواصلی که بین دندان‌ها وجود دارد با استفاده از متریالی به‌خصوص پر خواهد شد.
  • نوع پیوند نیز بر اساس شرایط بیمار و شدت مشکلاتی که دارد مشخص خواهد شد.
  • بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بروند.
  • بنابراین مدت زمان این رشته داوطلبان را با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌کند.

در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

بنابراین داوطلبان با توجه به هر شرایطی که یکی از این رشته‌ها را انتخاب می‌کنند باید خیال راحتی داشته باشند. هر دو رشته جایگاه اجتماعی بالایی در جامعه دارند و درآمد هر دو رشته نیز بسیار مناسب و ایده‌آل است. بدون شک نمی‌توان رشته‌ای را پیدا کرد که مجله پزشکی داوطلبان را دچار دردسر نکند یا یک رشته آسان و بی چالش باشد. بنابراین داوطلبان باید از این موضوع مطلع باشند که هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد. داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی از تمامی سختی های رشته مورد علاقه خود آگاه باشند.

دندانپزشکی درمانگاه شبانه روزی شهید مهدوی

بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بروند. رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند. متاسفانه برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند در رشته دندانپزشکی یا رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

اهمیت تصاویر رادیوگرافی در ارتودنسی: 5 روش رایج