خانه کلینیک دندانپزشکی عمومی و تخصصی ایران زمین-ماک پزشک

بنابراین داوطلبان گروه تجربی برای هر دو نوبت کنکور باید دروس تخصصی را در پایه‌های دهم، یازدهم دوازدهم به طور کامل مطالعه کنند. آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. در مهرماه آن سال، دکتر محسن سیاح رئیس دانشکده و دکتر محسن لک عهده‌دار تدریس کلینیکی شدند.

تاریخچهٔ دندان‌پزشکی در جهان[ویرایش]

کلینیک سامیا با اکثر بیمه های تکمیلی درمان و همچنین ادارات رفاه بانک ها طرف قرارداد می باشد که اسامی این شرکت ها در پایین سایت و یا در منوی سایت و قسمت بیمه های طرف قرارداد قابل مشاهده می باشد. برای مشاهده سایر تخصص های پزشکی و کاربردهای آن به صفحه لیست تخصص های پزشکی مراجعه کنید. شما می توانید بدون مراجعه به کلینیک به صورت کاملا آنلاین نوبت خود را رزرو کنید. یکی از مهم ترین المان های زیبایی داشتن یک لبخند زیبا و طرح لبخند شکیل است .

گروه دندانپزشکی سبز واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین مطب های دندانپزشکی تهران میباشد. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی مرتبط با نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان انواع بیماریهای دهان و دندان است. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که وظیفه آن حفظ سلامت دهان و دندان است.

جراحی لثه و ایمپلنت

یکی از انواع خدمات و درمان های مجله پزشکی برای ترمیم دندان آسیب‌دیده، باندینگ نام دارد. دندان‌های بریده شده، شکاف خورده، تغییر رنگ یافته یا دارای شکل عجیب را می‌توان با باندینگ درمان کرد. در این شیوه درمانی، یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌تر به دندان آسیب‌دیده اعمال می‌شود.

  • داوطلبان باید با توجه به این جوانب رشته دندانپزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.
  • یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها، استفاده از روکش‌های زیبایی روی دندان‌هاست.
  • ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد.
  • حتما به کلینیک دندانپزشکی و وسایلی که یک دندانپزشک استفاده می‌کند، نگاهی بیندازید تا از شرایط بهداشتی کلینیک، مطمئن شوید.

معمولا دندانپزشکان عمومی از خود به عنوان جراح دندانپزشک یاد می کنند که این جراح همانطور که گفته شد با جراحی فک و صورت متفاوت می باشد. جراحی‌های زیبایی فک، بینی، چانه و صورت و همچنین جراحی‌های خارج کردن کیست‌ها، تومور‌ها، قرارگیری ایمپلنت، جراحی های ساده تا پیشرفته ناحیه فک و صورت توسط جراح فک، دهان و صورت انجام می شود. دوره های آنلاین ویژه ای برای تحصیل در رشته دندانپزشکی برگزار می شود.

مدت زمان ورود به این رشته دانشگاهی در مقایسه با رشته پزشکی کمتر است. بنابراین مدت زمان این رشته داوطلبان را با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌کند. داوطلبان با توجه به این شرایط نباید هیچ نگرانی در مورد انتخاب این رشته تحصیلی داشته باشند. همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد. داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی خود به سراغ بررسی معایب و مزایای رشته تحصیلی بروند. آیا رشته دندانپزشکی معایبی دارد؟ مزایای این رشته تحصیلی بیشتر است یا معایب آن؟ بله رشته دندانپزشکی در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد.

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، روش‌های محافظتی و پیشگیرانه است. محافظ‌های دهان ابزارهای محافظی هستند که دندان‌ها و لثه‌ها را می‌پوشانند تا از آسیب به دندان‌ها، لثه‌ها، لب ها، زبان و فک ها جلوگیری کنند. آنها اغلب در حین ورزش استفاده می‌شوند تا از آسیب ناشی از ضربه‌های تصادفی یا عمدی به‌صورت جلوگیری شود. معمولا برای داشتن یک محافظ مناسب و سازگار با ساختار فک و دهان، یک دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان‌های فرد قالب گرفته و یک محافظ کاملا مناسب را ارائه دهد.

کل واحدهای درسی دوره 203 واحد است و داوطلبان باید تمامی دروس را با نمرات مناسبی سپری کنند. داوطلبان با توجه به این شرایط باید در دو دوره مختلف 2 ساله و 4 ساله دروس دندانپزشکی را مطالعه کنند تا موفق به کسب مقام دندانپزشک شوند. قبل از اینکه به تمامی سوالات داوطلبان پاسخ دهیم باید با رشته دندانپزشکی بیشتر آشنا شویم. این بدین معنی است که فارغ‌التحصیلان این رشته تنها به درمان بیماری‌های دهان و دندان و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌پردازند. دندانپزشکی یک کار عملی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید همراه با کار عملی از تکنیک‌های زیادی نیز استفاده کنند.

علاقه مندان به این رشته تحصیلی نیز که آموزش از راه دور را تریج می دهند، می توانند در آن ها شرکت کنند. این دوره ها نیز مانند دوره های عادی به زبان انگلیسی برگزار می شوند. به عنوان مثال، دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک، برای پذیرش دانشجویان رشته دندانپزشکی آزمون ورودی برگزار می کنند. آزمون ورودی دانشگاه های این کشور نیز توسط نماینده رسمی آن ها (یعنی مجموعه آسپیان) در ایران برگزار می شود. لذا در صورت تمایل به تحصیل در چک، می توانید اطلاعات لازم را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید.