دکتر معصومه سعیدی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی در تهران-ماک پزشک

بله ، جهت تسریع بخشیدن دوره بهبودی پس از عمل زیبایی بینی ، بیماران باید مراقبت هایی را انجام دهند که در مقاله ای مجزا به طور کامل درباره آن توضیح داده ایم. در این روش عمل جراحی بینی ، جراح بینی دید مستقیم برای اعمال تغییرات بر روی بینی داشته و احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد. در جراحی بینی با هدف درمانی مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، شکستگی بینی ، کجی بینی و غیره برطرف می گردد. جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها در جهان می باشد که با دو هدف زیبایی و درمانی انجام می شود. متولد سال ۱۳۵۲ در تهران – در سال ۱۳۷۱ از دبیرستان فارغ التحصیل شده و در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته پزشکی به ادامه تحصیل پرداختند. سایت پذیرش۲۴ خدماتی را برای شما فراهم آورده تا در سریعترین زمان و به راحت ترین شیوه نوبت خود را از دکتر متخصص ایران دریافت نمایید.

همچنین برای اصلاح تومورهای یا سلول های سرطانی و حذف پلیپ بینی از روش جراحی بینی استفاده می شود. پلاستیک صورت – جراحی‌های زیبایی شامل رینوپلاستی (اصلاح و بازسازی شکل، عملکرد و ظاهر بینی) و پیناپلاستی (اصلاح گوش‌های برجسته). جراحان پلاستیک و دهان و دندان و فک و صورت نیز ممکن است این نوع جراحی‌ها را انجام دهند. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. اپلیکیشن پزشکت بزرگ ترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور است که با عنوان اولین اپلیکیشن حوزه سلامت, بستر مشاوره با بیش از ۴۵۰۰ مشاور از بهترین و مجرب‌ترین پزشــــکان ،روانشناسان ، دامپزشکان کشور رابرای کاربران در سرتاسر کشور فراهم کرده است.

  • هرکدام از پزشکان در پلتفرم دکتردکتر، امتیازی دارند که با ستاره‌های روشن در کنار پروفایلشان مشخص شده است.
  • هنگامی که انحراف بینی شدید باشد، یک طرف مجاری بینی را مسدود می‌کند و جریان هوا را کاهش می‌دهد و نهایتاً باعث مشکل در تنفس می‌شود.
  • یک جراح بینی خوب باید علاوه بر داشتن دانش و مهارت کافی، باید از تجربه زیادی برخوردار بوده و نیز اخلاق پزشکی را در حد کمال داشته باشد تا بتواند یک جراحی موفق بینی انجام دهد.
  • بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی تهران به تومورهای سرطانی و غیر سرطانی در سر و گردن بینی، سینوس‌ها، دهان، گلو، حنجره و قسمت بالای مری از جمله تیروئید و پاراتیروئید برآمدگی در گردن یا تیروئید، سرطان حنجره رسیدگی می‌کند.
  • در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر ، انجام جراحی بینی تنها تحت بیهوشی کامل امکان پذیر می باشد.

نقش آنها جذب باکتری ها و ویروس هایی است که از طریق بینی و دهان وارد بدن می شوند. در صورت التهاب لوزه ها فرد دچار عفونت های مکرر می شود و نیاز به جراحی دارد. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است. عفونت سینوس ها در طولانی مدت، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی می تواند در سینوزیت مزمن نقش داشته باشد. از نظر شنوایی اگر کوچک‌ترین افت شنوایی و یا مشکلی دارید حتما مراجعه کنید. در غیر این‌صورت نیاز به کار خاصی نیست و خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

لیست آدرس و تلفن بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران را به همراه نوبت دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین مشاهده کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید. البته به منظور درمان اختلالات بلع به متخصص گوارش نیز می‌توان مراجعه کرد.

درمان ناهنجاری‌های صورت و گردن و گوش و بینی از طریق جراحی زیبایی و ترمیمی. جراحی‌هایی که توسط شاخه‌ای از تخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌‌شود شامل انحراف بینی، جراحی زیبایی بینی، لیفتینگ صورت، کام شکافته و افتادگی پلک. متخصص گوش و حلق و بینی می تواند برای حفظ راه تنفسی بیمار یا کاهش ترشحات ریه ها از این روش استفاده کنند. تراكستومي ممكن است به صورت اورژانسی در مواردی مانند سرطان حنجره پیشرفته که با انسداد راه هوایی همراه است ضروری باشد.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و سر و گردن

مواردی که برای درمان آن‌ها باید به متخصص راینولوژی مراجعه کنید شامل اختلال سینوسی، خونریزی بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، پلیپ‌ها و تومورها می‌شوند. آدنوئیدکتومی برداشتن آدنوئید یا لوزه سوم با جراحی است که معمولاً برای درمان عفونت های مکرر گلو یا مشکلات تنفسی ضروری است.این روش به طور معمول تحت بیهوشی عمومی اتفاق می افتد و بیمار نیازبه یک روز بستری در بیمارستان بعد از جراحی دارد. یکی از موارد بسیار مهمی که در جلسه مشاوره عمل بینی مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوع بینی فرد و نتیجه بعد از عمل است.

یک متخصص گوش و حلق و بینی اختلالات گوشی شامل کم‌شنوایی، اختلال ناتوانی در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان می‌کند. متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی می‌شود تمرکز دارد. متخصص گوش و حلق و بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات مجله پزشکی ساختاری در شکل بینی انجام دهد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینه‌ی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش و حلق و بینی به بیماری‌های حنجره، سینوس‌ها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین دوره‌هایی در حوزه‌ی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است.

چه زمانی باید به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنیم؟

وی پس از اتمام دوره‌ی دکتری حرفه‌ای پزشکی عمومی، تخصص گوش، حلق و بینی را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین پس از اتمام دوره تخصص ENT، با رتبه یک وارد دوره فلوشیپ فوق تخصصی گوش، حلق و بینی شد. در این روش برای تغییر شکل ظاهری بینی (جراحی زیبایی بینی) از عمل جراحی رینوپلاستی که یک عملیات برای تغییر شکل یا اندازه بینی و یا برای مشکلات تنفسی مانند پولیپ، سینوس و … می باشد استفاده می‌گردد؛ این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود؛ در این روش با برش بسیار کوچکی در ناحیه کولوملا دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌سازند.

اگر بعد از یک ماه بهبود پیدا نکرد حتما مراجعه کنید تا ارزیابی‌های لازم و درمان لازم برای شما انجام شود. بنابراین برای انتخاب جراح مناسب بهتر است که به میزان تجربه و نمونه‌ کارهای جراحان دقت کرده و با اشخاصی که نزد آن‌ها جراحی کرده‌اند مشورت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. خصوصا باید تجهیزات داشته باشند تا جراحی های دقیق و ریز را اطراف عصب ها و ماهیچه های اطراف سر، گردن، وصورت انجام دهند. این موضوع کاملا به شرایط بیماران بستگی دارد اما به طور کلی پس از گذشت ۱ سال ، ورم کلی بینی از بین می رود و بینی ظاهر اصلی خود را نشان می دهد. تا به امروز ، علت اصلی ابتلا به بیماری منییر که تحت عنوان هیدروپس آندولنف نیز شناخته می شود ، نامشخص می باشد ؛ اما ، طبق اطلاعات به دست آمده این بیماری ، در اثر بروز اختلال در گوش داخلی ( اختلال در فشار مایع گوش داخلی ) ایجاد می شود. برخی از افراد در گوش شان صداهایی همانند زنگ می شنوند که به بروز زمان باعث آزار و اذیت آن ها می شود ، این نوع بیماری یکی از رایج ترین بیماری های گوش محسوب می شود.

شرایطی که بر سیستم عصبی مرکزی و گوش داخلی تأثیر می گذارد می تواند باعث سرگیجه شود. اختلال در حرکت غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و سرفه و خفگی شود. تیغه بینی یا سپتوم دیواره ای استخوانی ،غضروفی است که حفره بینی را به دو قسمت تقسیم می کند و انحراف آن منجر به مشکلات تنفسی و سینوزیت مزمن شود. اما اگر حدود 3 یا 4 ماه بعد از عمل جراحی ام آر آی گرفته‌‌اید، فعلا نیازی به انجام مجدد آن ندارید.