رشته دندانپزشکی: 0 تا 100 معرفی رشته دندانپزشکی به صورت جامع-ماک پزشک

داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی از تمامی سختی های رشته مورد علاقه خود آگاه باشند. آیا رشته دندانپزشکی دشوار است؟ آیا رشته دندانپزشکی دشواری هایی دارد؟ در جواب این دو سوال باید اینگونه پاسخ داد که بله رشته دندانپزشکی نیز سختی های خاص خود را دارد. متاسفانه کار دندانپزشکان به نحوی است که آن‌ها باید بیشتر زمان خود را بر روی صندلی بنشینند. رشته دندانپزشکی به انگلیسی چیست؟ اکثر داوطلبان به دنبال پاسخ این سوال هستند و اصطلاحات انگلیسی این رشته را جستجو می‌کنند.

  • لذا تمامی دروس آموزشی و سخنرانی ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
  • دندان های شیری با دندان های دائمی تفاوت دارند و درمان آنها نیاز به تخصص دارد.
  • دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از معرفی دانش آموختگان برتر رشته های تخصصی دندانپزشکی به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه ها خبر داد.

در رشته‌های پزشکی نظیر دندان پزشکی، دسته بندی های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است. شهریه گروه های فرعی آن بر اساس سیاست های وزارت بهداشت و حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می شود. کارشناس سلامت دهان و دندان، با اشاره به تاثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان بر اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی و مراقبت صحیح از دندان ها در مبتلایان به دیابت تاکید کرد. فروشگاه اینترنتی کام طب با هدف خدمت به جامعه دندانپزشکان ایران فعالیت خود را در حوزه مواد و تجهیزات دندانپزشکی آغاز نمود و هم اکنون با عرضه هزاران محصول در تلاش است تا بهترین ها را برای شما عزیزان فراهم آورد . ارتودنسی که همان سیم و براکت هایی است که روی دندان ها به منظور رفع ایرادات و مشکلات فک و دندان ها انجام می شود نیاز به تخصص دارد.

به عنوان مثال دندانپزشک با تخصص جراحی فک و صورت سالانه 1 الی 2 میلیارد درآمد دارد. البته این مبلغ بستگی به عوامل زیادی دارد و دندانپزشکان می‌توانند درآمد بیشتری نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند موجب افزایش درآمد دندانپزشک شود افزایش شیفت کاری است. دندانپزشکانی که شیفت کاری زیادی دارند از درآمد بالایی نیز برخوردار هستند. بنابراین به راحتی می‌توان گفت که رشته دندانپزشکی همراه با رشته پزشکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در کشور و جهان هستند که درآمد بسیار بالایی دارند. همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد.

در حدود 8 سال گذشته، با افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی از 15 به 37 دانشگاه دندانپزشکی دولتی، 19 پردیس خودگردان و آزاد رو به رو بوده ایم. با وجود اینکه دندانپزشک عمومی دارای درآمد مناسبی می باشد، اما هر چه تخصص و مهارت بالاتری وجود داشته باشد و همچنین با توجه به محل کار، حقوق و درآمد تغییر می کنند. به طور مثال اگر یک دندانپزشک در بیمارستان دولتی مشغول به کار باشد، مطابق با خدمات کشوری حقوق دریافت می کند.

این بدین معنی است که داوطلبان باید قبل از هر کاری به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند و از شرایط ادامه تحصیل در آن دانشگاه و کشور مطلع شوند. کشورهایی مانند آلمان، کانادا، اتریش، دانمارک، استرالیا و آمریکا بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و کار دندانپزشکی محسوب می‌شوند. این بدین معنی است که داوطلبان بدون هیچ دردسر و مشکلی می‌توانند به فکر انتخاب این رشته تحصیلی باشند. اولین و مهم‌ترین مزیت رشته دندانپزشکی، بازار کار این رشته تحصیلی است.

دامنه وسیع این رشته امکان ادامه تحصیل در هر رشته تخصصی را بر اساس سلایق و ویژگی‌های شخصیتی مختلف افراد فراهم می‌کند. بله، به عنوان مثال امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، آمریکا و کانادا وجود دارد که از لحاظ تراز علمی در سطح دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران هستند ولی از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تر می‌باشند. به طور کلی مجله پزشکی در تمام کشورها از لحاظ موقعیت شغلی جزو ۵ شغل برتر محسوب می‌شود. خدمات دندانپزشکی با کیفیت عالی و مطابق با استاندارد های روز دنیا و با تعرفه های بسیار مناسب در این مرکز ارائه می شود . کلینیک فروردین در تمام اوقات شبانه روز و بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد . افتخار داریم ازجمله اولین و محدود مراکز درمانی دندانپزشکی دارای کنترل کیفیت ISO باشیم .

مقایسه رشته پزشکی و دندانپزشکی

هر کدام از دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند تا بتوانند بهترین و مشتاق ترین دانشجویان را جذب کنند. شوراهای دانشجویی؛ همچنین سازمان های غیر دولتی، اغلب سفرهایی را برای دانشجویان بین المللی ترتیب می دهند تا بتوانند بهتر با کشور میزبان سازگار شوند و احساس کنند که در کشور خود هستند. این کار به منظور ایجاد فرصت دوستی شما با مردم کشورهای دیگر انجام می شود و یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به حساب می آید. در این رشته به طور تخصصی به درمان و رفع مشکلات دهان و دندان کودکان پرداخته می شود.

حدود 70 درصد دندانپزشکان تنها یک دندانپزشک عمومی هستند

شما در طول دوره تحصیلی دندانپزشکی در اروپا ،از طریق امتحانات کتبی، انجام پروژه ها، ارائه و انجام مقالات و آزمایشات بالینی مختلف ارزیابی خواهید شد. آموزش موضوعات و مباحث مختلف نیز از طریق سخنرانی ها، کلاس های آموزشی، کلاس های عملی و جلسات بالینی عملی مختلف صورت می گیرد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در این قاره از 2850 یورو تا بیش از یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. این تفاوت قیمت، عمدتاً ناشی از وضعیت اقتصادی متفاوت کشورهای اروپایی؛ همچنین قوانین مالی مختلفی است که هر کشور رعایت می کند.