روانشناس آنلاین مشاوره آنلاین مدافون-ماک پزشک

یک مجله پزشکی خوب همچنین در توسعه مهارتهای جدید و استراتژیهای حل مشکل برای روبرو شدن با مشکل مورد نظر، به این فرد کمک می کند. شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مشکلات خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید! پس از انتخاب مشاور خود، تمام مشکلاتی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند.

زیگموند فروید، ایوان پاول اوف و کارل یونگ از روانشناسان مشهور هستند. این روانشناسان اکتشافات مهمی در زمینه روانشناسی مانند روانشناسی تحلیلی و رفتارگرایی داشتند. امروزه ما از گذشته شلوغ تر هستیم، زیرا توجه ما از لحظه بیدار شدن از خواب تا لحظه خوابیدن كمتر به خودمان جلب مي شود. این بدان معنی است که ما به ندرت می توانیم زمان نشستن و پردازش احساس گناه، پشیمانی، اندوه یا غم را داشته باشیم.

روانشناسی مهاجرت و مشکلات فرد مهاجر چیست؟

بیماری‌های بسیاری است که روانشناس آن‌ها را درمان می‌کند و یا در درمان این بیماری‌ها به روانپزشک کمک می‌کند. در ادامه بیماری‌ها و اختلالاتی که روانشناس درمان و بررسی می‌کند را می‌شماریم. چرا در کشور ایران، بسیاری از پزشکان ما در روانپزشکی اقدام به درمان بیماری‌هایی را می‌کنند که نیازمند دارو نیست. و سعی به دادن مشاوره هم دارند، مثل مشاوره‌ی خانواده یا مشاوره‌های دیگر.

دکتر سیما جنیدی

هم چنین بهتر است که تفاوت میان روانشناس و روانپزشک را بدانید، تفاوت این دو پزشک در این است که یک روانشناس در درجه اول، به بیمار افسرده از طریق مشاوره و روان ‌درمانی (گفتار درمانی هم به آن می گویند) کمک می‌ کند. یک متخصص سلامت روان برای کمک به مراجعین خود باید توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد. در واقع مشاور روانشناس بودن چیزی فراتر از شنیدن رنج و مشکلات مردم است. آن‌ها باید باید داده‌ها و اطلاعات مربوط به فرد و خانواده مراجعه‌کننده را جمع‌آوری کرده و از آن اطلاعات به منظور ارائه راه حل مناسب و راهکار‌های درمانی استفاده کند.

  • توانایی هر یک از اعضای خانواده در پذیرش ارائه احساسی سایر اعضای خانواده ، امکان درک و ارتباط عمیق تر را فراهم می کند.
  • اکثر درمان ها بر افراد تمرکز میکنند، گرچه روان درمانگرها با زوج ها، خانواده ها و گروه ها نیز کار می-کنند.
  • روانشناسان با بیماران کار میکنند تا احساسات و نگرشهایشان را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا سالمتر شوند و الگوهای رفتاری موثرتری داشته باشند.

به طور مفصل درباره تفاوت روانشناس و روانپزشک صبحت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید. برخی روانشناسان به طور مستقل کار می‌ کنند، تحقیق انجام می دهند یا فقط با بیماران یا مشتریان سر و کار دارند. روانپزشک باید ابتدا پزشکی عمومی داشته باشد و سپس تخصص روانپزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ