روانشناس آنلاین مشاوره آنلاین مدافون-ماک پزشک

در گام بعد و زمانی که مراجع توانست خود را به فضای کابین عادت دهد، درب آسانسور بسته می‌شود و حرکت به طبقات اول ادامه می‌یابد تا جایی که مراجع می‌تواند به راحتی و تنهایی این کار را انجام دهد. برای درمان و حل مشکلات مراجعان از روش‌ها و رویکردهای مختلفی استفاده می‌شود. افرادی که به این اختلالات دچار هستند همواره از ظاهر خود ناراضی‌اند مجله پزشکی و تلاش می‌کنند با کم‌خوری و پرخوری‌های افراطی در وزن خود تغییر ایجاد کنند. روان‌درمانی گاهی “درمان به شیوه گفتگو” نامیده می‌شود، زیرا در آن به جای دارودرمانی از صحبت کردن استفاده می‌شود. برخی از جلسات درمان کوتاه‌مدت و زیر 10 جلسه هستند و از سوی دیگر برخی طولانی‌مدت‌اند، به طوری که ماه‌ها و سال‌ها ادامه ‌دارند.

تمامی حقوق این سایت برای درمانکده (شرکت سلامت هوشمند طاهران) محفوظ است.

این دوره که مقطعی بین فوق‌لیسانس و دکترا است، در بسیاری از کشورها که سیستم‌آموزشی روانشناسی‌شان شبیه بریتانیا است انجام‌می‌شود. مانند انگلستان، استرالیا، کانادا، هندوستان و بسیاری از کشورهای دیگر که عموما سیستم آموزشی انگلیسی را دنبال‌می‌کنند. و سرانجام بعد از اتمام دوره‌ی انفیلد، دوره‌ی دکترای روانشناسی آغاز می‌شود. که عموما در دوره‌ی دکترا، حداقل ۴ و حداکثر ۷ تا ۸ سال آموزش طول می‌کشد. اما شاخه‌های دیگر روانشناسی نیازمند کار در مراکز عموما دولتی یا مراکزی به‌جز بیمارستان‌ها و مطب‌های شخصی هستند.

  • یکی از انواع روان ‌درمانی است که هدف از آن درک افکار و احساساتی است که رفتارهای بیمار را تحت تأثیر قرار داده است.
  • به طور مفصل درباره تفاوت روانشناس و روانپزشک صبحت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید.
  • همه، مشکلات زندگی شما را تجربه نکرده‌اند تا اصطلاحا «همدرد» شما باشند اما یک روانشناس آموخته است که چگونه با شما همدلی کند.
  • ناگفته نماند که در کاهش درد‌های اجتماعی و کمک به معتادین و عوارض روانی ناشی از اعتیاد نیز نقش مؤثری دارند.
  • تمام علائم افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید و این علائم باعث خمودگی شما شده و در تمام جنبه‌های زندگی شما تأثیر منفی گذاشته است.
  • بنابراین حتما باید در نظر داشت که همکاری و صداقت با مشاور درمانگر، یک اصل اجتناب ناپذیر و یک قدم بزرگ برای حل مشکلات است.

همه ما در مقاطعی از زندگی خود استرس، اضطراب، نوسانات خلقی و انواع دیگر ناراحتی‌های ذهنی را تجربه می‌کنیم. ممکن است این تجربیات به دلیل چالش‌های شغلی، قبول نشدن در امتحانی مهم، مشکلات اقتصادی، رابطه عاطفی، از دست دادن شخص عزیزی و سوگواری برای تمام این‌ها… باشد. بیشتر اوقات، بعد از گذشت مدتی ناراحتی‌هایمان به پایان می‌رسند و به زندگی روال گذشته خود باز می‌گردد اما مواقعی وجود دارند که نمی‌توانیم به تنهایی از این چالش‌ها عبور کنیم و به کمک یک متخصص نیاز داریم. مرگ عزیزان از مسائلی است که برای همه‌ی ما اتفاق میفتند و گاهی ما را از زندگی معمولمان خارج می‌سازد و باعث بروز افسردگی و ناراحتی‌های روانی در ما می‌شود. گاهی غم و رنج حاصل از مرگ عزیزان تا مدتی ما را درگیر خود می‌سازد و حتی منجر به بروز افسردگی خفیف در ما می‌شود. اما در بعضی از مواقع این درد و رنج تا مدت‌ها با ما می‌ماند و زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم ؟

قیمت هر جلسه مشاوره بسته به نوع خدمات ارائه شده و نحوه مشاوره متفاوت است؛ اما مبلغ آن طبق تعرفه مشاوره و روانشناسی در سال مورد نظر تعیین می‌شود. تفاوت میان روانشناس و روانپزشک این است که یک روانشناس در درجه اول، به بیمار افسرده از طریق مشاوره و روان ‌درمانی (گفتار درمانی هم به آن می گویند) کمک می‌کند. تاکنون بیش از 50 مطالعه بالینی وجود داشته است که اثربخشی مشاوره گروهی را تعیین کرده است. شرکت کنندگان مزایایی را پیدا می کنند که به نوعی، از مزایای مشاوره فردی فراتر می رود. براساس ژورنال بین المللی روان درمانی گروهی، گروه درمانی به مراتب فراتر از معیارهای اثربخشی برای بسیاری از اختلالات روانشناختی است. مطالعات نشان داده اند که کاهش علائم افسردگی و اضطراب در مراجعه به روانشناس مشهود است.

تست افسردگی، اضطراب، استرس

اعضا در کنار هم برای حل مشکل تلاش می‌کنند، راه‌ها و اصول جدیدی را فرامی‌گیرند و روابط جدید را جایگزین روابط قبلی می‌کنند. در این جلسات خانواده یاد می‌گیرد که بهتر است به جای سرپوش گذاشتن روی مشکلات، راه‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیدا کند. یکی از انواع روان ‌درمانی است که هدف از آن درک افکار و احساساتی است که رفتارهای بیمار را تحت تأثیر قرار داده است. در این شکل از روان‌درمانی به بیمار کمک می‌شود تا الگوهای مخرب فکری خود را شناسایی کرده و به دلیل تأثیر منفی آن‌ها در احساسات و رفتارش تغییرشان دهد. ایجاد و حفظ یک رابطه خوب با دیگران به‌ویژه مراجعان، همکاران و عموم مردم.

دکتر مانا عطاری

روانشناس بالینی با مراجع در جلسات مختلف دیدار می‌کند تا مشکلات عاطفی، روانی و رفتاری او را در زندگی تشخیص دهد. در طول جلسات، مصاحبه و تست‌ها، روانشناس وجود هرگونه اختلال بالقوه را تشخیص می‌دهد. سپس، با همکاری بیمار، طرح درمانی بر اساس نیازهای بیمار تدوین می‌شود. روانشناس روند پیشرفت مراجع را زیر نظر می‌گیرد تا از برآورده شدن نیازهای او و پیشرفت در مسیر درمان مطمئن شود. بعضی افراد روانشناس و مشاور را یکی میدانند اما روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد.