روانشناس خوب در تهران را چگونه بشناسیم و پیدا کنیم؟ روانشناسی منطق-ماک پزشک

اصلی ترین وظیفه بهترین دکتر روانشناس در ایران این است که نسبت به شغل و تخصص خویش مسئولیت پذیر باشد و در زمینه درمان بیماران خود از هیچ کمکی دریغ نکند. روانشناس های بسیار زیادی در کشور وجود دارد و اینکه یک روانشناس را به عنوان بهترین روانشناس تهران و یا کشور معرفی کنیم ممکن نیست و حتی می تواند غیر اصولی باشد. تاکنون خانواده‌های بسیاری به دلیل اعتیاد یکی از اعضای خانواده دچار مشکل و عذاب شد‌ه‌اند و همین ضرورت مراجعه به بهترین روانشناس تهران را در چنین شرایطی نشان می‌دهد.

در نتیجه تا اینجا فردی‌که لیسانس و فوق‌لیسانس را گذرانده، حداقل بین ۵ تا ۶ سال درس خوانده‌است. هیچ یک از ما نمی‌توانیم درباره‌ مسائل زندگی و تجربیات خود به طور کاملا عینی و منطقی قضاوت کنیم، تصمیم بگیریم و مطابق آن رفتار کنیم. زمانی که هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنیم، توانایی انتخاب بهترین مسیر را نداریم و اغلب اشتباه رفتار می‌کنیم و یا دچار سردرگمی می‌شویم. بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم. بررسی تفاوت میان این متخصصان می‌تواند به مراجع کمک کند که برای رفع مشکل و درمان خود به متخصص درست مراجعه کند.

سپس او با اسکات کار می کند تا بهترین راهها را پیدا کند تا به او کمک کند تا محیط جدیدش وفق پیدا کند. زمانی که عوامل افزایش دهنده استرس مرد بررسی می شود، روانشناس و مرد درمانی را طراحی می کنند که مشکلات و مسایل مشخص شده را ارزیابی می کند. روانشناس خوب به فرد کمک می کند تا ارزیابی کند که چگونه با مسئله مورد نظر روبرو شده است و از تجربیات اولیه ای که با مشکل مشابه داشته چه چیزی یاد گرفته است، که این مسئله می تواند برای روبرو شدن با وضعیت کنونی مفید باشد. روانشناسان از شیوه هایی استفاده میکنند که از لحاظ علمی معتبر هستند تا به افراد کمک کنند تا افکار، احساسات و رفتارهایشان را تغییر دهند.

  • عموما افرادی‌که در مقطع لیسانس روانشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، اجازه‌ی ویزیت‌کردن بیماران و درمان بیماری‌های روحی و روانی را ندارند.
  • وسواس یکی از رایج‌ترین و در عین حال آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند.
  • ممکن است کسی در مقام روان درمانگر، در کار تجزیه و تحلیل روابط دیگران موفق باشد اما در کار تجزیه و تحلیل خود موفق نباشد.
  • برای روان‌درمانی، سبک‌ها و رویکردهای گوناگونی وجود دارد؛ دو مورد از پرطرفدارترین این رویکردها، رفتاردرمانی و شناخت درمانی است که در ادامه توضیح داده شده است.
  • بسیاری از ما گاهی دچار وسواس، استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات روانی از این دست می‌شویم.

احتمالا همه شما نیاز به مشاوره را در زندگی خود احساس کرده‌اید اما ممکن است بپرسید چرا به جای مشورت با دوستان یا اقوام باید به روانشناس مراجعه کرد. برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است ابتدا به ویژگی‌های یک مشاور خوب اشاره کنیم. بازسازی دلبستگیِ امنیت‌بخش همان چیزی است که برای کورا اتفاق افتاد. کورا دوستی داشت که می‌توانست روی‌ او حساب کند، خواهری که خاطرات کودکی مشترکی با او داشت. منظور این نیست که چنین افرادی از قبل در زندگی او وجود نداشتند؛ او نمی‌توانست آنها را ببیند یا شاید به افرادی که در زندگیش بودند، اعتماد نمی‌کرد. اما اعتماد فزاینده‌ او، ابتدا به درمان‌گر، سپس به حسن‌نیت جهان و توانایی خود برای یافتن مسیرش در آن به او اجازه داد که دیگران را «بیشتر به عنوان فرصت‌هایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی خود ببیند تا تهدید».

وظایف بهترین دکتر روانشناس در ایران چیست؟

بلکه می‌توانند به‌عنوان دستیار دکتر روانشناس در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها یا مراکز روانشناسی فعالیت‌کنند. کسانی‌که وارد دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی می‌شوند، بعد از اتمام اجازه‌ی مشاوره در زمینه‌های مختلف را دارند. درواقع باتوجه به فوق‌لیسانسی که گرفته‌اند، می‌توانند به‌مراجعین مشاوره‌دهند. در بسیاری از کشورها مثل ایران، به‌علت عدم‌وجود بستر مناسب شغلی، اکثر افراد تصمیم‌می‌گیرند در رشته‌ی روانشناسی بالینی تحصیل‌کنند.

آیا درمانگر همان مشاور یا روانشناس است؟

روانشناسان از روش های مبتنی بر پژوهش استفاده می کنند تا به افراد در ایجاد عادت های موثرتر کمک کنند. چندین رویکرد از جمله رویکردهای شناختی-رفتاری، بین فردی و روان پویایی برای روان درمانی وجود دارد که به افراد در روبرو شدن با مشکلاتشان کمک می کنند. روان درمانی یک درمان مشارکتی است که مبتنی بر رابطه بین فرد و روانشناس است.

خانواده‌درمانی

در بیش از ۴۰۰ شیوه‌ روان‌درمانی که امروزه وجود دارد، روان‌شناس شما ممکن است تجسمِ یک درمان‌گر، شخص معتمد، متخصص بالینی، مربی سلامت ذهنی یا ترکیب، رنگ و سایه‌روشن دیگری از همه‌ این‌ها باشد. بلکه از تکنیک های مجله پزشکیی مانند رفتاردرمانی شناختی و روانکاوی برای درمان استفاده می‌کند. بهترین دکتر روانشناس در ایران در زمینه برنامه‌ریزی دوره ها و کارگاه های بازآموزی و همایش های مربوط به دستیابی اطلاعات روز در زمینه حرفه‌ ای روانشناس مشارکت های لازم را به عمل می آورد. بهترین دکتر روانشناس در ایران همواره دارای وظایف و مسئولیت‌ های متعددی می‌ باشد که در این مقاله به طور کامل نمی توان به آن ها پرداخت.

اما در واقع ما چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟ در این مطلب از وبلاگ اسنپ‌دکتر به این سوال پاسخ داده‌ایم. از دیگر دلایلی که باعث می‌شود مردم تمایلی به مراجعه به روانشناس‌ها نداشته باشند هزینه‌های بالای مشاوره است. اما باید به این نکته توجه داشت که روانشناس‌ها شغل حساسی دارند و تشخیص آنها می‌تواند افراد را از بسیاری از مشکلات و اختلالات روحی نجات دهد. مطالعه و شناخت یک روان‌درمانگر به داروها در زمینه اختلالات سایکوتیک و اعتیاد و وسواس و… لازم و ضروری است.