روان‌شناس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-ماک پزشک

اگر هدف شما درمانگر شدن است، اولین قدم شما کسب مدرک لیسانس مجله پزشکیی خواهد بود. یک درمانگر سوء مصرف مواد با افرادی که با اعتیاد روبرو هستند همکاری می‌کند در حالی که یک درمانگر ازدواج و خانواده بر روی مسائل مربوط به روابط تمرکز دارد. آیا به دنبال شغل خوبی هستید که با آن بتوانید به مردم کمک کنید و زندگی آنها را غنی سازید؟ روانشناس شدن شدن می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم.

دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. وسواس یکی از رایج‌ترین و در عین حال آزاردهنده‌ترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد. افرادی که مبتلا به وسواس هستند دچار افکار و ترس‌های تکراری و ناراحت کننده‌ای هستند که نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند. اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانواده‌ها با فرزندان‌شان، از جمله زمانی‌که آن‌ها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است.

انتخاب شاخه مشاوره روانشناسی

درمانگر، یک اصطلاح رایج است که به روان درمانگران، روانشناسان و مشاوران اشاره دارد. در حیطه روانشناسی و کار با مراجعین، این اصطلاحات همگی دارای یک معنی هستند و معمولاً به جای هم به کار برده می‌شوند. البته عنوان مشاور و روانشناس در بسیاری از جا‌ها بیشتر از درمانگر استفاده می‌شود. عناوین مشاور سلامت روان و روان درمانگر نیز اصطلاحاتی هستند که با توجه به نوع کار با مراجعین استفاده می‌شوند. بسیاری از متخصصان سلامت روان، خود را روانشناس می‌دانند، البته کار آن‌ها متفاوت از روان درمانگران نیست. در روان درمانی، روانشناسان به مردم با سنین مختلف کمک می کنند تا زندگی شادتر، سالم تر و موفقیت آمیزتری داشته باشند.

در بسیاری از دانشگاه‌ها و کشورها مقطع لیسانس روانشناسی بین ۳ تا ۴سال متغیر است. مثلاً در ایران، دوره‌ی روانشناسی در مقطع لیسانس عموما ۴ ساله است. اما در بسیاری از کشورها، مقطع کارشناسی روانشناسی هم به‌صورت سه‌ساله و هم به‌صورت ۴ ساله وجود دارد. بعد از اتمام دوره‌ی لیسانس که عموما ۳ تا ۴سال طول‌می‌کشد، در مقطع فوق‌لیسانس، دو تا سه‌سال مطالعه انجام خواهدشد.

به عنوان مثال یک روانشناس بالینی و یک مشاور حرفه‌ای دارای مجوز، ممکن است هر دو در زمینه‌های مختلف انواع مشکلات مربوط به سلامت روان کار کنند. برای تبدیل شدن به یک متخصص سلامت روان موفق و موثر، باید صبر زیادی داشت. ارائه راه حل به مراجعین در بسیاری از موارد در گرو نظاره دقیق افراد و شناخت روحیات و خلقیات فرد است که این کار به نوبه خود زمان زیادی را می‌طلبد. بسیاری از تمرینات روانشناختی و روش‌های درمانی فراتر از مشاهده دقیق و صحبت کردن است. اکثر روانشناسان باید بتوانند اطلاعات زیادی را از طریق مشاهده فرد مراجعه‌کننده و ارتباط با خانواده آن‌ها جمع آوری کنند.

  • برخی در مورد درمان تردید دارند که مردم ممکن است از داشتن مشکل در بحث پیرامون تجربیات ناراحت کننده و رنج آور اثر بپذیرند.
  • بااین‌حال، حدود سی واحد با هم تفاوت دارند که باعث می‌شود تمرکز روانشناسی بالینی روی اختلالات روانی، تشخیص و درمان آن‌ها باشد.
  • همان طور که می دانید بهترین روانشناسان در شهر تهران هستند و روزانه خیلی از افراد را ویزیت می کنند و به آن ها مشاوره می دهند و برای رفع مشکلات آن ها تلاش می کنند تا هر چه سریع تر رفع شود.
  • باید بدانید برای رسیدن به دکترای روانشناسی، زمانی بین ۱۱ تا ۱۵سال احتیاج است.
  • افراد جوان اغلب همراه با تغییرات آشکار در رفتار، نسبت به شرایط ناراحت کننده واکنش نشان می دهند.

تغییر دادن چنین باورهایی، می‌تواند نوع دید افراد به دنیا و رویدادهای پیرامون و شرایط احساسی فرد را تغییر دهد. رویکرد شناختی به افکار کنونی و الگوی ارتباطی افراد به جای گذشته آن‌ها می‌پردازد. درمانگر افکار اشتباه و باورهای غلط مراجع را، با تشویق او به نگاه کردن به مسایل از دیدهای متفاوت‌تری، به چالش می‌کشد. شناخت درمانگر به درمان مشکلاتی چون PTSD و یا به عبارتی اختلال استرس پس از سانحه، کمک می‌کند. مطب و کلینیک بهترین دکتر روانشناس در ایران می‌بایست عاری از هرگونه کثیفی و آلودگی باشد و در موقعیت جغرافیایی مناسبی نیز قرار گیرد.

درمان مشکلات روحی و روانی