روانشناس چگونه ما را درمان می‌کند؟ اسنپ دکتر-ماک پزشک

برای روان‌درمانی، سبک‌ها و رویکردهای گوناگونی وجود دارد؛ دو مورد از پرطرفدارترین این رویکردها، رفتاردرمانی و شناخت درمانی است که در ادامه توضیح داده شده است. واقعیت آنکه خودِ روان درمان گران نیز در روابط خود با همان مشکلاتی روبه رو می شوند که مردم دیگر ممکن است روبرو شوند. از آنجا که خودشیفتگی در خونِ ماست و دوست داریم حرفِ اول و آخر را خودمان بزنیم و خودمان را نیز عقل کل می‌دانیم، رجوع به روانشناس برایمان سخت است.

رمز موفقیت ما اینجاست

رفتاردرمانی محیط پشتیبانی را فراهم میکند تا در مورد نگرانیها و احساسات به طور آشکار و محرمانه صحبت شود. روانشناسان حفظ کردن رازداری شما را بسیار مهم می پندارند و به پرسشهای شما در خصوص آن شرایط نادر پاسخ می دهند، زمانی که اطلاعات محرمانه باید به اشتراک گذاشته شوند. برای مثال اگر از مشاوره روانشناسی بعد از ازدواج استفاده می کنید، باید به تمام مشکلاتی که با همسر خود دارید بپردازید و آنها را صادقانه مطرح نمائید تا با کمک مشاور بر مشکلات غلبه نمائید.

یا اگر می‌خواهید از قابلیت‌های ذهنی کودک یا خودتان آگاهی یابید، مثلاً بدانید توانایی هوشی فرزندتان و خودتان چه‌حدیست، یا شخصیت خودتان را برمبنای عدد و ارقام بسنجید، نیازمند آن هستید که به یک روان‌سنج مراجعه نمایید. درنتیجه، هر کدام از این رشته‌ها در شاخه‌ی روانشناسی، کارکرد و عملکرد متفاوتی دارند. در این روش، دکتر روانشناس بالینی و مراجع با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین با یکدیگر در تماس قرار می‌گیرند و امکان بررسی مشکل برای آن‌ها فراهم می‌آید. روان‌درمانی به حضور فیزیکی نیازی ندارد و بسیاری از مشکلات از طریق آنلاین قابل حل هستند. روان‌درمانی آنلاین فرصت مناسبی برای افراد مختلف، مانند مهاجران و افراد پرمشغله‌ای است که امکان حضور در جلسات حضوری روان‌درمانی را ندارند.

نقش والدین در افزایش اعتماد به نفس کودکان

این رشته همچنین شامل شامل کارآموزی و تجربه نظارت شده مستقیم در این زمینه است. پیشنهاد می شود برای مشاهده لیست های طبقه بندی شده از طریق دکمه بالا و یا از صفحه نخست دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا بر اساس مدرک تحصیلی لیست های طبقه بندی شده را مشاهده نمایید. انواع مختلفی از اختلالات شخصیتی هم‌چون اختلال شخصیت دوقطبی، اختلال چند شخصیتی، اختلال شخصیت خود شیفته و … وجود دارد. صحبت در مورد تمامی این اختلالات از حوصله‌ی این متن خارج است، اما در صورت علاقه می‌توانید در وبلاگ فول‌فکر راجع به هر کدام از آن‌ها اطلاعات جامعی بدست آورید. چند ماهه تحت نظر ايشون هستم تنها پزشکي که از نحوه درمان و تجويزشون جواب گرفتم. پس از انجام مشاوره اولیه، با توجه به موضوع هماهنگی و یادآوری‌های لازم برای مشاوره بعد با شما انجام خواهد شد.

به وب سایت امین زندی روانشناس بالینی، روان درمانگر و مدرس کارگاه های روانشناختی خوش آمدید، شما میتوانید در سایت منطق از مقالات مفید روانشناسی، تست های روانشناسی و خدمات آنلاین در حوزه مشاوره و رواندرمانی بهره مند شوید. بهترین دکتر روانشناس در ایران پزشکی می باشد که در زمینه تخصصی خود تخصص و مهارت بالایی داشته باشد و مدارک تخصصی مرتبط با رشته خود را دارا باشد. دکتر محمد سلطانی زاده روانشناس و مشاور در مرکز مشاوره دانشگاه اصفهان می باشند. ایشان دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران می باشند.

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم ؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین دکتر مجله پزشکی بالینی و روانپزشک این است که روانپزشک در حوزه علوم پزشکی درس خوانده و تخصص گرفته است. بدین ترتیب، او می‌تواند برای درمان بیماری‌های روانی دارو تجویز کند. این در حالیست که روانشناسان بالینی پزشک محسوب نمی‌شوند و نمی‌توانند از دارو در درمان بیماران خود استفاده کنند. روانشناس به فردی گفته می‌شود که به مطالعه علم روانشناسی در تمامی حوزه های آن در دنیای آکادمیک و دانشگاهی می‌پردازد. اما از سوی دیگر واژه روان‌درمانگر دقیقاً همان واژه ای است که ما به جای روانشناس در ایران استفاده میکنیم. دکتر بهاره بهادری روانشناس و مشاور به منظور رواندرمانی و زوج درمانی می باشند.

  • همان گونه که پيشتر گفتم روان شناسان در زمينه های مختلفی کار ميکنند که درمان یکی از قسمت های آن است.
  • از دیگر دلایلی که باعث می‌شود مردم تمایلی به مراجعه به روانشناس‌ها نداشته باشند هزینه‌های بالای مشاوره است.
  • سرانجام، بررسی احساسات خود با مراجعه به روانشناس، به شما این امکان را می دهد تا خود را از بیرون مشاهده کنید، در نتیجه احساس افزایش هوشیاری به وجود می آید.
  • به همین دلیل با اطمینان خاطر از خدمات درمانی آنلاین استفاده می‌کنند.
  • اصلی ترین وظیفه بهترین دکتر روانشناس در ایران این است که نسبت به شغل و تخصص خویش مسئولیت پذیر باشد و در زمینه درمان بیماران خود از هیچ کمکی دریغ نکند.