روش انتخاب روانشناس خوب دکتر آل یاسین-ماک پزشک

از طرف ديگر مردم هم آگاه شوند که آیا کسی که روان درمانیشان را انجام ميدهد شایستگی دارد یا نه. یک روانشناس خوب خصوصیت هایی دارد که وی را در برابر سایر روان شناسان برجسته ميکند . روان شناسی که بتواند رفتاری حرفه ای و درست داشته باشد میتواند به بهبود مراجعین خود کمک شایانی کند.

  • از اینرو، مشاوران دارای گوش شنوا و آغوش گرم برای مراجعانی دارند که به توصیه‌هایی برای مدیریت بهتر عواطف و روند زندگی خود نیاز دارند.
  • آیا می‌خواهید با کودکان کار کنید؟ قدم برداشتن در راستای یک روانشناس بالینی یا مددکار اجتماعی دارای مجوز گزینه‌های خوبی برای رسیدن به این هدف است.
  • از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید.
  • در واقع واژه روانشناس با آنچه که به‌صورت عامیانه در جامعه جا افتاده است و آنچه که در واقعیت معنا دارد، کمی متفاوت است.
  • مراجعه به روانشناس در یک گروه گروهی معمولاً مقرون به صرفه تر است و دانستن اینکه باعث افزایش انسجام خانواده نیز می شود، آن را به یک رویکرد پشتوانه تجربی برای معالجه برای بسیاری از مشکلات بهداشت روان تبدیل می کند.
  • تغییر دادن چنین باورهایی، می‌تواند نوع دید افراد به دنیا و رویدادهای پیرامون و شرایط احساسی فرد را تغییر دهد.
راهنمایی مراجعین در برابر بحران‌هایی مانند جدایی، سوءاستفاده، افکار خودکشی، غم و اندوه، ضربه روحی، خیانت، تجاوز جنسی و… کمک و درمان زندانی‌ها و مجرمینی که بتوانند به زندگی عادی خود برگردند و یا روز‌های سخت قبل از اجرای حکم قصاص را بگذرانند. درمان و حمایت از افراد بی‌خانواده و بی‌سرپناه وبچه‌های بدون سرپرست به نحوی که بتوانند شرایط موجود را تحمل کنند. کمک به پرسنل نظامی برای مقابله با استرس و ترومای شغلی یا جنگی که راحت‌تر بتوانند با شرایط موجود کنار بیایند. اسکات تلاش می کند تحت شرایط دشوار، تحول بزرگی در زندگی خود ایجاد کند. او از شبکه دوستانش جدا شده است، شبکه ای که ساختار اجتماعی او را تشکیل داد و به او اجازه داد تا احساس کند که بخشی از گروه است.

اغلب روانشناسان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان می‌کنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع می دهد. در کمترین زمان با پزشکان متخصص در حوزه روانشناسی و روانپزشکی ارتباط برقرار کنید. هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین در درمانکده به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود. مدت زمان جلسات ۴۵ دقیقه است که هزینه آن از بازه قیمتی ۱۳۰۰۰۰ تومان تا ۲۲۰۰۰۰ تومان متغیر است. بسته به نحوه مشاوره (صوتی، متنی تصویری)، هزینه مشاوره آنلاین روانشناسی متفاوت است. ناگفته نماند که در کاهش درد‌های اجتماعی و کمک به معتادین و عوارض روانی ناشی از اعتیاد نیز نقش مؤثری دارند.

چگونه می توانم از متخصص روانشناسی نوبت حضوری بگیرم؟

مشاور کسی است که مدرک خود را در حوزه مشاوره گرفته است و با نام‌های درمانگر یا مشاور خطاب می‌شود. به‌طورکلی، در ایران مرزهای مشخصی بین روانشناس بالینی و مشاور وجود ندارد. حتی اگر واحدهای دانشگاهی آن‌ها بررسی شود، مشابهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد. بااین‌حال، حدود سی واحد با هم تفاوت دارند که باعث می‌شود تمرکز روانشناسی بالینی روی اختلالات روانی، تشخیص و درمان آن‌ها باشد.

اینکه شما کدام‌یک از این دو را انتخاب کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از روانپزشکان تنها دارو تجویز می‌کنند و روان‌درمانی نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید این‌طور انتخاب کنید که هم‌زمان به هر دو مراجعه کنید تا از مزایای روان‌درمانی و دارودرمانی بهره‌مند شوید. درمانگر حرفه‌ای وظیفه دارد شنونده‌ای همدل، فردی متخصص و مقتدر باشد. بدون پیش داوری و قضاوت با مراجع خود مصاحبه کند و اخلاقیات حرفه‌ای را زیر پا نگذارد.

پزشک خوب در کنار معرفی روانشناس خوب در در شهرهای نزدیک نیز به معرفی بهترین روانشناس‌ها می پردازد. شما می توانید در هر زمان و مکان، از آمریکا، کانادا، اروپا و ایران از متخصصان هوکات کمک دریافت کنید. همانطور که قبلا هم در ویکی روان گفتیم، شناخت اینکه روانشناس خوب کیست به ما کمک می کند با دید بازتری از خدمات و کمک های آنها در زندگی روزمره استفاده نمائیم. هر حرفه و کاری جنبه ‌های مثبت و منفی زیادی دارند و روانشناسی هم همینطور است. رنج می ‌برند، کمک می ‌کنند تا این مرحله سخت از زندگی را طی کنند و یا بیماریشان را درمان کنند. اما نکته‌ی مهم اینست که در بسیاری از کشورها، شما نمی‌توانید از یکسری رشته‌های روانشناسی به شاخه‌های خاصی بروید.

روان‌درمانی در چه شاخه‌های می‌تواند کمک‌رسان باشد؟

پزشکی که تا خدودی روانشناسی نیز در دروس خود خوانده است روانپزشک می نامیم. روانپزشک دارو تجویز می کند اما از سویی بطور معمول قرار نیست مشاوره روانشناسی بدهد زیرا در این زمینه تخصصی ندارد. آیا دکتر روانشناس به علت عدم استفاده از دارو، از دکتر روانپزشک مفیدتر است؟ هیچکدام به دیگری تقدم ندارند و این معیار خوبی و بدی، باتوجه به فرهنگ‌ها متفاوت است. مثلاً در فرهنگ‌های شرقی از قبیل ایران، به‌علت علاقه‌ی بیشتر به مصرف دارو، شاید خیلی‌ها دکتر روانپزشک را مقدم بدانند. و در فرهنگ‌های غربی یا فرهنگ‌هایی که در آنها پزشکی بیشتر در دسترس است (مردم راحتتر می‌توانند به دانشگاههای پزشکی دسترسی داشته باشند و تحصیل کنند و فارغ‌التحصیل شوند)، درمان‌هایی که غیردارویی است مقدم‌تر باشد.

مجله پزشکی ، یک عقلِ منفصل است؛ از بیرون می‌ایستند و می تواند شما را بهتر ببیند و داوری کند و با دانشش راهنمایی‌تان کند. لزومی ندارد خودش هم بهترین زندگی را داشته باشد؛ هرچند که اگر داشته باشد، امتیاز بزرگی برای او محسوب می‌شود. روانشناسیبه‌خاطر استفاده از پژوهش‌های تجربی و تحلیل‌های آماری،بیشترین دقت را در میان علوم انسانی دارد. اما این را می‌دانم که زندگیِ فردیِ روان‌شناس با دانش او هیچ ربطی ندارد. آنقدر سخت که مثلاً اگر با بچه‌مان مشکل پیدا کنیم،‌ حاضریم دو میلیون برایش تبلت بخریم که صدایش بریده شود، ولی مثلاً صدهزار تومان به یک روانشناس کودک ندهیم که مساله را کمی برایمان روشن‌تر کند.