صفحه اصلی گروه دندان پزشکی سبز-ماک پزشک

یکی دیگر از مشکلاتی که دندانپزشکان با آن روبه‌رو هستند بیماری‌های واگیردار و عفونی است. البته به این نکته توجه داشته باشید که دندانپزشکانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به هیچ عنوان بیمار نمی‌شوند. بنابراین معایب رشته مجله پزشکی به نحوی است که داوطلبان با رعایت برخی از نکات ساده کمتر دچار مشکل می‌شوند.

  • کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی فروردین واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی تهران میباشد.
  • دکتر مهدیه السادات موسوی رئیس دانشکده دندانپزشکی در پیامی فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن را تبریک گفت.
  • دندانپزشکان هر تخصصی که داشته باشند قبل از انجام و شروع درمان های خود نیاز به عکس رادیولوژی دارند.
  • برگزاری کنکور در دو نوبت مختلف موجب می‌شود که داوطلبان استرس کمتری در آزمون داشته باشند و نمرات بهتری کسب کنند.
  • اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند.
آن‌ها به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند؛ «آرایشگرهای ماهر و متخصص» و «آرایشگرهای عمومی». کرمانشاه- رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود فضای آموزشی از پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده جدید دندانپزشکی کرمانشاه خبر داد. آزمون‌ کتبی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی ۱۵ آذر و آزمون شفاهی در روزهای ۱۶ تا ۱۸ آذرماه در دانشگاه های منتخب برگزار می شود. دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی از اعلام نتایج آزمون کتبی در ظهر امروز ۱۶ آذر خبر داد. مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز با استقرار بیش از ۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص جهادی، خدمات رایگان دندانپزشکی و پزشکی به مردم استان خوزستان ارائه می‌دهد.

یکی از این سوالات به منابع کنکور در نوبت اول و نوبت دوم مربوط می‌شود. «دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل تحصيل آزمون پذیرش دستيار در رشته های تخصصی دندان‌پزشکی سال ٩٨ وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی». گروه اول یا به عبارتی «آرایشگران ماهر» افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند.

متخصص پروتزهای دندانی – ایمپلنت و زیبایی

از دندان پزشکی عمومی گرفته تا متخصص ارتودنسی، جراح دندان پزشکی، متخصص ریشه و ترمیم دندان همگی گزینه‌های متعددی هستند که باید باتوجه‌به نوع مشکل و درمان موردنیاز به آنها مراجعه کرد. برای مثال برای دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مختص کودکان و خردسالان، باید به مطب دندان پزشکی اطفال مراجعه کرد. تعرفه خدمات دندان پزشکی برای کشیدن دندان، جراحی دندان و جراحی فک، انواع ارتودنسی، ایمپلنت، تاج‌گذاری روی دندان‌ها، عصب‌کشیو دیگر موارد متفاوت است. اما خدمات زیبایی دندان ممکن است در هر کلینیک دندان پزشکی نرخ متفاوتی داشته باشد. اما به‌هرحال قیمت خدمات دندانپزشکی قطعا باکیفیت این خدمات مرتبط است.

برای دندان از مواد پرکننده (رنگ دندان یا نقره‌ای) یا روکش دندان استفاده می‌شود. این کار همچنین از دندان در برابر شکستگی که ممکن است پس از درمان ریشه ایجاد شود نیز محافظت می‌کند. ممکن است نیاز باشد که کانال‌کشی ریشه طی چند جلسه انجام شود و ازاین‌رو دفعات مراجعه به دندان پزشکی برای عصب کشی دندان به چند جلسه بیانجامد. در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد.

در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

با این حال اهمیت زیبایی دندان در بین مردم رو به افزایش است که فرصت شغلی بسیار مناسبی برای متخصصین این رشته به ارمغان می‌آورد. نکته مثبت این شغل این است که اکثرمراجعه کننده‌ها یک دندانپزشک را بر می‌گزینند و به مراجعه‌کننده ی دائمی آن دندانپزشک تبدیل می‌شوند. همچنین یک دندانپزشک باید بطور مرتب نرمش و ورزش کند تا دچار کمردرد و پادرد مزمن نگردد.

بنابراین داوطلبان با توجه به هر شرایطی که یکی از این رشته‌ها را انتخاب می‌کنند باید خیال راحتی داشته باشند. هر دو رشته جایگاه اجتماعی بالایی در جامعه دارند و درآمد هر دو رشته نیز بسیار مناسب و ایده‌آل است. بدون شک نمی‌توان رشته‌ای را پیدا کرد که داوطلبان را دچار دردسر نکند یا یک رشته آسان و بی چالش باشد. بنابراین داوطلبان باید از این موضوع مطلع باشند که هر رشته تحصیلی دشواری های خاص خود را دارد. داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته تحصیلی از تمامی سختی های رشته مورد علاقه خود آگاه باشند.

دندانپزشکی درمانگاه شبانه روزی شهید مهدوی

اگرچه اهمیت رشته دندان‌پزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آن‌چنان که باید نشان دهد. تاریخ دندانپزشکی تقریباً به اندازه تاریخ بشریت و تمدن باستانی است که قدیمی‌ترین شواهد آن مربوط به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد است. درصورتی‌که لکه‌های ایجادشده سر سخت‌تر باشند، از روش بلیچینگ استفاده می‌شود. روش‌های متعددی برای ازبین‌بردن لکه‌ها وجود دارد که استفاده از آنها متناسب با نوع و ماهیت لکه‌ها و میزان سرسختی آنها صورت می‌گیرد.

با بررسی این فهرست، می‌توانید ارزان ترین و به صرفه‌ترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنید. کلینیک فروردین یکی ازبهترین کلینیک دندانپزشکی و درمانگاه دندانپزشکی غرب تهراناست که بصورت بک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی فعالبت میکند . با افزایش سریع تعداد فارغ‌التحصیلان در این رشته و نیز افزایش تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های نه چندان سطح بالای خارجی و هجوم آن‌ها به داخل کشور، فرصت‌های شغلی این رشته رو به کاهش است. همچنین افزایش رعایت بهداشت دهان و دندان در جامعه نیز عامل دیگری در کاهش مراجعه کننده خواهد بود. به‌صورت کلی بهتر است قبل از شروع مشکلات دهان و دندان به کلینیک دندان پزشکی مراجعه کرد و با انجام معاینات دوره‌ای از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کرد. بااین‌حال در صورت دندان‌درد، عفونت و خون‌ریزی لثه و دندان‌ها، وجود زخم‌های غیرمعمول در دهان، پوسیدگی واضح در دندان‌ها، به‌هم‌ریختگی نظم دندان‌ها و مواردی ازاین‌دست باید حتما به دندان‌پزشک مراجعه کرد.