صفر تا صد تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا شرایط و هزینه ها تحصیل در جمهوری چک-ماک پزشک

اساتیدی مانند مهران قاسمی، عبدالرضا منتظری، پیمان کامیار، علی سلوکی، محمد همدانی و … از اساتید حرف آخر هستند که با روش‌ها و الگوهای خاص خود مفاهیم دروس تخصصی را به داوطلبان آموزش می‌دهند. داوطلبان گروه تجربی با مشاهده دوره‌های دروس تخصصی گروه تجربی به راحتی تمامی مفاهیم دروس را یاد می‌گیرند و به سوالات دروس تخصصی در کنکور به خوبی پاسخ می‌دهند. رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی شروع کنند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که دانشجویان در این دوره دو ساله باید چه کارهایی انجام دهند؟ دانشجویان در این دوره دو ساله در مناطق محروم خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

دندان‌درد و کشیدن دندان

رشته مجله پزشکی از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی محسوب می‌شود که رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در آن وجود دارد. این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود. با وجود اینکه دندانپزشک عمومی دارای درآمد مناسبی می باشد، اما هر چه تخصص و مهارت بالاتری وجود داشته باشد و همچنین با توجه به محل کار، حقوق و درآمد تغییر می کنند. به طور مثال اگر یک دندانپزشک در بیمارستان دولتی مشغول به کار باشد، مطابق با خدمات کشوری حقوق دریافت می کند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اروپا

برخلاف دوره 5 یا 6 ساله دندانپزشکی در اروپا نیز، نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیست. زیرا مدرک لیسانس شما نشان می دهد که بر مباحث آزمون ورودی تسط دارید. البته تعداد کمی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپا دوره Accelerated Dentistry را ارائه می دهند. از بین آن ها نیز، اکثریت برنامه های دندانپزشکی 4 ساله را برگزار می کنند. با این حال، امکان ارائه دوره های دندانپزشکی 3 ساله نیز در اروپا وجود دارد.

  • امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آنها بسیار بالا و بی‌نظیر است.
  • از معایب این رشته هم می‌توان به در معرض قرار گرفتن عفونت و ویروس‌های خطرناک از جمله HIV، دردهای مفاصل و عضلات و رقابت در شهرهای بزرگ اشاره کرد.
  • یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی در کنکور سراسری، گروه علوم تجربی است.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهر سلامت کویر ایساتیس می‌باشد.
کل واحدهای درسی دوره 203 واحد است و داوطلبان باید تمامی دروس را با نمرات مناسبی سپری کنند. داوطلبان با توجه به این شرایط باید در دو دوره مختلف 2 ساله و 4 ساله دروس دندانپزشکی را مطالعه کنند تا موفق به کسب مقام دندانپزشک شوند. قبل از اینکه به تمامی سوالات داوطلبان پاسخ دهیم باید با رشته دندانپزشکی بیشتر آشنا شویم. این بدین معنی است که فارغ‌التحصیلان این رشته تنها به درمان بیماری‌های دهان و دندان و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌پردازند. دندانپزشکی یک کار عملی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید همراه با کار عملی از تکنیک‌های زیادی نیز استفاده کنند.

یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای ترمیم دندان آسیب‌دیده، باندینگ نام دارد. دندان‌های بریده شده، شکاف خورده، تغییر رنگ یافته یا دارای شکل عجیب را می‌توان با باندینگ درمان کرد. در این شیوه درمانی، یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌تر به دندان آسیب‌دیده اعمال می‌شود.

وبینار جراحی دهان، فک و صورت ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

یک دندانپزشک کودکان در دوره تخصص روانشناسی کودکان را آموزش دیده و به راحتی می تواند با آن ها برخورد کند. آیا تاکنون درباره این ضرب المثل که می گوید دندانی که درد می کند را باید کشید را شنیده اید؟ این مثال برای زمانی کاربرد داشت که علم دندانپزشکی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود. یک فرد زمانی به درمان ارتوسرجری نیاز پیدا می کند که علاوه بر نامرتبی های دندانی مشکلات فکی نیز داشته باشد.