صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه-ماک پزشک

یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی به دنبال دندان درد شدید نیاز است. خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود. ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد.

دندان قروچه چیست و نحوه درمان آن چگونه است؟

درصورتی‌که لکه‌های ایجادشده سر سخت‌تر باشند، از روش بلیچینگ استفاده می‌شود. روش‌های متعددی برای ازبین‌بردن لکه‌ها وجود دارد که استفاده از آنها متناسب با نوع و ماهیت لکه‌ها و میزان سرسختی آنها صورت می‌گیرد. لکه‌گیری در کنار بلیچینگ نیز از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار معمول و پرتقاضا در کلینیک‌های دندان پزشکی است.

دقت بالایی داشته باشد تا بتواند کارهای سخت را در یک فضای کوچک به نام حفره دهان انجام دهد. از لحاظ جسمی و روحی سالم باشید چون این رشته اصطلاک بدنی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند ارتروز و دیسک کمر و … لازم است دندانپزشکان بتوانند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌حل مناسب برای نیازهای هر بیمار را محاسبه کنند.

آشنایی با دروس ، گرایش و بازارکار رشته علوم و مهندسی آب

دندانپزشکی در پایه دکترای حرفه‌ای قرار دارد و زیرگروه ۱ رشته تجربی در کنکور سراسری است. دندانپزشک متخصص اطفال در واحد های درسی خود باید شیوه رفتار با کودکان را نیز آموزش ببیند. دندان های شیری با دندان های دائمی تفاوت دارند و درمان آنها نیاز به تخصص دارد.

این امر به‌ویژه در صورت استفاده از هر نوع فیکساتور پروتز بسیار مهم است. همچنین به ضدعفونی‌کردن پروتزهای دندانی شما کمک خواهد کرد و به آنها احساس تازگی می‌بخشد. یکی دیگر از رویکردهایی که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود، لکه‌گیری است. در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این خدمات را که در کلینیک مجله پزشکی انجام می‌شوند را بررسی می‌کنیم. دندان ها ممکن است به ترمیم یا مراقبت هایی مثل جرم گیری و ارتودنسی ثابت و متحرک نیاز داشته باشند. با بررسی نظرات و امتیازات سایر مراجعین، کلینیک دندانپزشکی تهران متناسب با بودجه و نیاز خود را انتخاب کنید.

محافظ‌های دهان ابزارهای محافظی هستند که دندان‌ها و لثه‌ها را می‌پوشانند تا از آسیب به دندان‌ها، لثه‌ها، لب ها، زبان و فک ها جلوگیری کنند. آنها اغلب در حین ورزش استفاده می‌شوند تا از آسیب ناشی از ضربه‌های تصادفی یا عمدی به‌صورت جلوگیری شود. معمولا برای داشتن یک محافظ مناسب و سازگار با ساختار فک و دهان، یک دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان‌های فرد قالب گرفته و یک محافظ کاملا مناسب را ارائه دهد.

  • بعدها مسئلهٔ آموزش دندان‌پزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر فالک کوش میلچارسکی، دکتر محسن سیاح و برخی دیگر از دندان‌پزشکان آن زمان دانست.
  • روش فلوراید تراپی یکی از انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی بسیار مفید است.
  • دانشجویان پس از گذراندن این دو سال تحصیلی باید در یک آزمون شرکت کنند.
  • بله فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به مدت 5 سال برای کسب مدرک تخصص خود به ادامه تحصیل بپردازند.
  • استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است.

ممکن است بعد از کشیدن دندان‌ها حداقل 6 ماه زمان ببرد تا لثه‌ها به‌درستی ترمیم شوند و فک و لثه موقعیت طبیعی خود را به دست آورند. ازاین‌رو بهتر است تا ترمیم لثه‌ها و نصب بریج یک‌یک پل دائمی است، در این مدت‌زمان از دندان‌های مصنوعی یا پروتز دندانی موقت استفاده شود. کامپوزیت‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان سیمان برای روکش‌های سیمانی و غیره استفاده شوند.