صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه-ماک پزشک

بله فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به مدت 5 سال برای کسب مدرک تخصص خود به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند. برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند. عدم تسلط بر علوم پایه و زبان انگلیسی، دانشجو را از مقولات علمی دور می کند و صرفا به او توانایی انجام کارهای عملی این رشته را می‌دهد.

در فرانسه؛ آرایشگران اولین افرادی بودند که به ارائه خدمات مربوط به دهان و دندان پرداختند. آن‌ها به دو گروه عمده تقسیم می‌شدند؛ «آرایشگرهای ماهر و متخصص» و «آرایشگرهای عمومی». رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد و پرطرفدار است که افراد زیادی داوطلب تحصیل در این رشته هستند. دندان پزشکان با توجه به شرایط کاری و محل کار درآمدهای متفاوتی دارند.

جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد. برای مثال در بسیاری از مواقع در کنار ارتودنسی برای صاف کردن هرچه بهتر دندان‌ها باید استخوان‌های فک نیز طی جراحی فک جابه‌جا شوند. البته در مواردی این نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک مانند جلو بودن فک یا نامتقارن بودن فک بالا و پایین استفاده می‌شود. در سوانح مختلف و شکستگی و آسیب‌هایی که به فک وارد می‌شود نیز ممکن است به جراحی فک نیاز باشد. همه افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های سالم به خدمات و درمان‌ های مجله پزشکی نیاز دارند. داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم مدیون مراقبت‌های مداوم و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است.

نویسنده مسئول مقاله به نمایندگی از همکاران مقاله تایید می کند که مقاله فوق تا کنون در مجله دیگری چاپ نشده است و در طی آماده سازی در مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی به مجله دیگری ارائه نخواهد شد. در صورت بروز چنین شرایطی، در رابطه با مشکلات ناشی از Double Publication برای نویسندگان مقاله، مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی مسئولیتی نخواهد داشت و مسئولیت ناشی از این خطا برعهده نویسنده مسئول مقاله خواهد بود. جستجوی پیشرفته دریافت اطلاعات پایگاه نشانی پست الكترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در كادر زیر وارد كنید. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد. جزئیات و زمان بندی آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

خدمات تخصصی ایمپلنت

به عنوان مثال در صورتی که در یکی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپای شرقی یا مرکزی تحصیل کنید؛ هزینه های زندگی شما بسیار پایین خواهد بود. تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز و برای سفر به کشورهای اطراف خرج کنید. برخی از دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا نیز بورسیه های متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا بر مشکلات مالی که ممکن است در طول تحصیل در اروپا با آن مواجه شوید، غلبه کنید. بعد از اینکه دندانپزشکان دوره تخصص خود را به اتمام رساندند، می توانند با شرکت در آزمونی جامع به کسب بورد تخصصی خود بپردازند. با توجه به قانون موجود در کشور، این افراد می توانند به آموزش کلاس های نظری در حیطه تخصصی خود بپردازند. در ایران نیز از سالیان دور درمان دندان درد به کمک عطارها و دارو های گیاهی انجام می شد.

  • با توجه به این موضوع که طول دوره تحصیل دندانپزشکی در اروپا 5 الی 6 سال است؛ فارغ التحصیلان دندانپزشکی از هر یک از دانشگاه های اروپایی، می توانند در استرالیا نیز مشغول به کار شوند.
  • این روکش‌ها کل دندان‌ها را می‌پوشانند و بسته به نیازهای زیبایی‌شناختی یا عملکردی جنس این متریال پوشاننده می‌تواند از سرامیک، فلز یا ترکیبی از این دو متفاوت باشد.
  • برخی از کشورها حقوق‌ بسیار مناسبی برای دندانپزشکان در نظر گرفته‌اند.
  • نظام آموزشی مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است.
  • در نتیجه شما نیز چاره ای جز صحبت کردن به زبان انگلیسی نخواهید داشت.

یک دندانپزشک عمومی پس از قبولی در دوره تخصص دندانپزشکی کودکان ، آموزش های عملی و علمی را دیده می تواند اقدام به درمان دندان های کودکان کند. ارتودنسی یکی از درمان های دندانپزشکی می باشد که فرد با هدف مرتب کردن دندان های خود به دکتر متخصص ارتودنسی دندان مراجعه می کند. در حقیقت، حداقل در کشوری مانند آمریکا تقریباً 79٪ از کل دندانپزشکان را دندانپزشکان عمومی تشکیل می دهند. ارزیابی سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها، جرم گیری، عصب کشی دندان و گذاشتن روکش، جراحی دندان، ارتودنسی، خدمات زیبایی دندان و … هرچه صلاحیت آن‌ها بالاتر باشد، مهارت‌های بهتر و بیشتری برای درمان مشکلات شما دارند.

علاوه بر این برای جراحی و تغییر شکل لثه نیز از روش پیوند لثه استفاده می‌شود. در برخی مواقع ممکن است دندان عقل نهفته باشد یا این که به‌صورت زاویه‌دار رشد کند. اگر به جراحی برای خارج کردن دندان نیاز باشد، به دلیل حساسیت بسیار بالایی که این کار دارد و با اعصاب حسی – محیطی فک و صورت در ارتباط است، حتما باید این کار توسط جراح دندان انجام شود. ایمپلنت دندان بهترین روش اثبات شده برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.

اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در مدارس حاشیه تهران

لذا تمامی دروس آموزشی و سخنرانی ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند. تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا نیز به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در نتیجه شما نیز چاره ای جز صحبت کردن به زبان انگلیسی نخواهید داشت. این مسئله باعث تقویت هر چه بیشتر و بهتر زبان انگلیسی شما می شود که در موفقیت تحصیلی و شغلی شما در آینده تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. دندانپزشکی علمی تخصصی برای درمان و رفع مشکلات و بیماری های دهان و دندان می باشد. همچنین به کمک این علم بیماری های زیادی را می توان در مراحل ابتدایی شناسایی و مانع از پیشرفت آن ها شد.

فراموش نکنید که تجربه، با کار طولانی مدت در یک زمینه خاص دندانپزشکی حاصل می‌شود. یک دندانپزشک خوب باید به خوبی با مشکلات مرتبط با رشته خود آشنا باشد. دسته دیگر خدمات دندانپزشکی که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی است.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.