علم دندانپزشکی و شاخه های آن + دروس، گرایش ها، مزایا و معایب متخصص ارتودنسی-ماک پزشک

برای مشاهده سایر تخصص های پزشکی و کاربردهای آن به صفحه لیست تخصص های پزشکی مراجعه کنید. بر اساس اندازه، شکل و محل پرکردن موردنیاز، در مورد مناسب‌ترین مواد به شما مجله پزشکی توصیه‌های لازم صورت می‌گیرد. یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند.

مرحله دوم: دروس اختصاصی

این کنکور در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تفاوت‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری که از سال 1402 و کنکور سال‌های آینده اعمال خواهد شد، حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. حذف دروس عمومی به یکی از مهم‌ترین اخبار کنکور در روزهای اخیر تبدیل شده است. دروس ادبیات فارسی، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی از دفترچه شماره یک حذف می‌شوند. داوطلبان با توجه به این شرایط تنها به سوالات دروس تخصصی در کنکور سراسری پاسخ می‌دهند. بنابراین داوطلبان گروه تجربی قبل از هر مطالعه برای کنکور باید با آخرین تغییرات این آزمون آشنا باشند.

«پی‌یر فوشار» فرانسوی را بعضاً پدر یا پایه‌گذار دندان‌پزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد. فوشار آرایشگر و دندان‌پزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد. گروه اول یا به عبارتی «آرایشگران ماهر» افرادی بودند آموزش‌دیده که تنوع و خدمات تخصصی‌شان آن‌ها را از آرایشگرهای عمومی متمایز می‌ساخت. دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند. شایان‌ذکر است که فرانسه در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های دندان‌پزشکی برای آرایشگران عمومی را ممنوع اعلام کرد و از آن به بعد این دسته از آرایشگرها تنها به خدمات آرایشگری می‌پرداختند.

دندانپزشکی بیمارستان شهید لواسانی تهران

طی کردن یک مصاحبه آنلاین که به منظور بررسی هدف شما از تحصیل در رشته دنداپزشکی؛ همچنین سنجش میزان تسلط شما به زبان انگلیسی برگزار می شود. اخذ مدرک دکترا در دندانپزشکی نسبت به پزشکی و داروسازی راحت تر است. در این تخصص به تهیه عکس های رادیولوژی از دهان و دندان پرداخته می شود. در این رشته به کسب تخصص در خصوص ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده از نظر ظاهری پرداخته می شود. در این رشته نمونه های برداشته شده از ضایعات فک و صورت مورد بررسی قرار می گیرند تا انواع توده ها، کیست ها، سرطان و یا دیگر ناهنجاری های بافتی تشخیص داده شوند.

  • دوره‌های آموزشی موسسه حرف آخر با استفاده از جدیدترین روش‌های آموزشی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
  • به عنوان مثال خانم‌ها تمایل بیشتری برای تحصیل و کار در تخصص اطفال دارند در حالی که اغلب آقایان در تخصص جراحی فک و صورت فعالیت می‌کنند.
  • سوالات زیادی در مورد انتخاب رشته دندانپزشکی وجود دارد و داوطلبان به دنبال پاسخ این سوالات هستند.
  • تا به اینجا انواع خدمات دندانپزشکی و کاربرد آنها را با هم مرور کردیم.
بنابراین مدت زمان این رشته داوطلبان را با مشکلات زیادی روبه‌رو نمی‌کند. داوطلبان با توجه به این شرایط نباید هیچ نگرانی در مورد انتخاب این رشته تحصیلی داشته باشند. قبل از اینکه به سراغ معرفی رشته دندانپزشکی برویم باید با تغییرات کنکور سراسری بیشتر آشنا شویم.

با بررسی این فهرست، می‌توانید ارزان ترین و به صرفه‌ترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنید. به‌صورت کلی بهتر است قبل از شروع مشکلات دهان و دندان به کلینیک دندان پزشکی مراجعه کرد و با انجام معاینات دوره‌ای از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کرد. بااین‌حال در صورت دندان‌درد، عفونت و خون‌ریزی لثه و دندان‌ها، وجود زخم‌های غیرمعمول در دهان، پوسیدگی واضح در دندان‌ها، به‌هم‌ریختگی نظم دندان‌ها و مواردی ازاین‌دست باید حتما به دندان‌پزشک مراجعه کرد. باندینگ فرایندی است که در آن مواد هم رنگ دندان به دندان می‌چسبند (باند می‌شوند).

در صورتی که به تحصیل دندانپزشکی در اروپا مشغول شوید؛ احتمالاً هر ماه در حال سفر خواهید بود. زیرا زمانی که یک دانشجوی دندانپزشکی در یک کشور اروپایی هستید، این شانس و موقعیت را دارید که به کشورهای اطراف سفر کنید، با فرهنگ های مختلف هر کشور آشنا شوید و از دیدن مکان های دیدنی در سراسر اروپا لذت ببرید. کشور هایی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و آلمان دارای درجات بسیار معتبری برای ارائه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خود هستند. پریودنتیست یا متخصص لثه، به تشخیص و درمان بیماری های لثه و بافت های نرم آن می پردازد. همچنین جراحی های لثه و کاشت ایمپلنت دندان در این تخصص صورت می گیرد. گروه دندان پزشکی سبز، با دارا بودن سالها تجربه در داخل و خارج از کشور در تمامی موارد آرامش خاطر و اعتمادی کامل، را برای .شما ایجاد خواهد نمود.

درس های تخصصی به درس هایی گفته می شود که اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می کند و آموزش های لازم را به او می دهند. که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروب‌شناسی و ایمنی‌شناسی را می‌گذرانند. معمولا در کلینیک ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارند و علاوه بر آن به ازای هر بیمار، درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد. طرح اجبار دندان پزشکان ۱۸ ماه طول می کشد و باید در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، آن را بگذرانند.