علم دندانپزشکی و شاخه های آن + دروس، گرایش ها، مزایا و معایب متخصص ارتودنسی-ماک پزشک

این امر قطعا در کاهش هزینه‌های درمان و خدمات دندانپزشکی نیز مؤثر خواهد بود. جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد. برای مثال در بسیاری از مواقع در کنار ارتودنسی برای صاف کردن هرچه بهتر دندان‌ها باید استخوان‌های فک نیز طی جراحی فک جابه‌جا شوند.

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

دندان‌ها نقش اصلی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد دارند که این امر رسیدگی به آن‌ها را در… محیطی گرم و آرامش بخش، مناسب تمامی گروه های سنی، برای ایجاد آرامش و از بین بردن استرس قبل و حین درمان. در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است.

  • در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد.
  • متاسفانه برخی از داوطلبان با فرض اینکه نمرات بالایی در سوابق تحصیلی دارند به فکر ثبت‌نام در رشته دندانپزشکی بدون کنکور هستند.
  • روکش دندان لایه نازکی از رزین یا پرسلن است که به طور دائم به جلوی دندان چسبانده می‌شود.

لکه‌گیری در کنار بلیچینگ نیز از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار معمول و پرتقاضا در کلینیک‌های دندان پزشکی است. یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان نام دارد. این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است.

معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد. ازاین‌رو یکی از روش‌های ترمیمی برای رفع مشکلات دندان‌های آسیب‌دیده، تاج‌گذاری روی دندان‌هاست. ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود. در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود.

آشنایی با دندانپزشکی

از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. در لکه‌گیری دندان مجله پزشکی از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. در نتیجه با ازبین‌بردن و مختل کردن لکه، دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر به دست می‌آید. در این روش کلاهک‌هایی به‌صورت دائمی روی دندان‌ها سیمان شده و به آنها متصل می‌شوند.

کلینیک مرکز تهران