فوق تخصص دندانپزشکی متخصص ارتودنسی ارتودنسی دندان ارتوسرجری متخصص ارتودنسی و جراحی فک دکتر فرزین اصلانی-ماک پزشک

به دانشجویانی که در این رشته حضور دارند و دروس این رشته را مطالعه می‌کنند dental students گفته می‌شود. برخی از افراد در زمان کارآموزی خود در کنار دندانپزشکان مشغول به فعالیت هستند به این افراد نیز دستیار دندانپزشکی یا dental resident گفته می‌شود. همان طور که مطالعه می‌کنید هر مفهوم و اصطلاح دندانپزشکی معانی و واژه‌های متفاوتی دارد. داوطلبانی که این رشته تحصیلی را برای آینده خود انتخاب می‌کنند در طول دوران تحصیل خود با این واژه‌ها و اصطلاحات بیشتر آشنا می‌شوند. همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم کنکور سراسری با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان‌ های مجله پزشکی ارائه شده در کلینیک‌های دندان پزشکی، Dental fissure sealants نام دارد که در این روش شکاف‌ها و درزهای بین دندان‌ها پر می‌شود. معمولا در این روش فواصلی که بین دندان‌ها وجود دارد با استفاده از متریالی به‌خصوص پر خواهد شد. رشته دندانپزشکی در یک دوره 6 ساله همراه با 12 ترم در اختیار داوطلبان گروه تجربی قرار می‌گیرد.

دندانپزشکی بیمارستان شهید مهدی شریعت رضوی، تامین اجتماعی

آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. در مهرماه آن سال، دکتر محسن سیاح رئیس دانشکده و دکتر محسن لک عهده‌دار تدریس کلینیکی شدند. دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت. متخصصین بیماری های دهان، فک و صورت وظیفه تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دهان را دارند. بیماری های دهان، فک و صورت معمولا دارای علائمی هستند که دندانپزشک عمومی می تواند آنها را تشخیص دهد و برای درمان، بیمار را به متخصص بیماری های دهان ارجاع دهد.

ساعات کاری

یا “فرم درخواست مشاوره رایگان” قرارگرفته در سایت را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند. افرادی که به رشته های پزشکی علاقه دارند، اما نمی توانند شیفت های سنگین آن را تحمل کنند، می توانند دندانپزشکی را انتخاب نمایند. اولین اقدامات دندانپزشکی به حدود 7 هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. جالب است بدانید که اولین کسانی که در چین و فرانسه به ارائه خدمات دندانپزشکی پرداختند، آرایشگران بودند. اما فعالیت آن ها در قرن 14 میلادی ممنوع گردید و دندانپزشکی تنها برای گروه خاصی مطرح شد. پیر فاچارد اولین فردی که در این حوزه به طور درست و منطقی به ارائه کتاب ها و مقالات می پرداخت، نام پدر دندانپزشکی را به خود اختصاص داده است.

دکترِتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

برای اخذ پذیرش و شرکت در این دوره نیز، متقاضی باید مدرک تحصیلی خود را در یکی از رشته های زیست پزشکی یا علوم زیستی دریافت کرده باشد. تمامی ریز نمرات تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهد و تسلط لازم به زبان انگلیسی؛ همچنین پاسپورت داشته باشد. گران ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا نیز، کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند که هزینه تحصیل در آن ها از یورو شروع می شود. مقرون به صرفه ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی، گرجستان است که شهریه آن از 3520 یورو در سال شروع می شود. کشورهایی چون دانمارک ، فنلاند، سوئیس، بلژیک، آلمان ، هلند، اسپانیا و جمهوری چک نیز، از دیگر کشورهایی هستند که برترین دانشکده های دندانپزشکی در اروپا را دارند.

  • امکان ادامه تحصیل فوق دکترا در رشته‌های مختلف دندان‌پزشکی در ایران وجود دارد.
  • آیا امکان ادامه تحصیل برای رشته دندانپزشکی خارج از کشور وجود دارد؟ داوطلبان سوالات زیادی در مورد این موارد دارند و به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستند.
  • وظیفه متخصص این رشته دندانپزشکی درمان های پیچیده ریشه و یا جراحی هایی است که معمولا از عهده توانایی های دندانپزشکان عمومی خارج است.
  • این روش‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی ترمیم دندان‌ها مدنظر قرار بگیرند.
  • طول دوره دندانپزشکی حدودا شش سال است و درس های آن در سه بخش عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است، که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری، عملی نظری و عملی تقسیم می شود.