فوق تخصص دندانپزشکی متخصص ارتودنسی ارتودنسی دندان ارتوسرجری متخصص ارتودنسی و جراحی فک دکتر فرزین اصلانی-ماک پزشک

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آنها بسیار بالا و بی‌نظیر است. ازاین‌رو خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی را به انواع خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه بیشتر به بررسی انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی می‌پردازیم. هر داوطلبی با توجه به علاقه خود به سراغ انتخاب یک رشته تحصیلی می‌رود. داوطلبانی که قبل از انتخاب رشته تحصیلی تمامی جوانب مثبت و منفی یک رشته تحصیلی را در نظر می‌گیرند شانس بیشتری برای موفقیت در آن رشته دارند.

این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند. روش‌های مختلفی برای زیبایی دندان وجود دادر که به شما کمک می‌کند دندان‌های بی‌نقص و لبخندی زیبا داشته باشید. در نتیجه بروز چنین مشکلی، ریشه‌های دندان بیش از حد نرمال نمایان شده و ظاهری نامطلوب به چهره فرد می‌دهند.

آشنایی با دندانپزشک عمومی و 32 کار مهمی که برای ما انجام می دهد

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها، استفاده از روکش‌های زیبایی روی دندان‌هاست. این روکش‌ها ظاهری یکدست، منظم، تمیز، سفید و سالم به دندان‌ها می‌دهند و موجب بهبود طرح لبخند نیز خواهند شد. استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی به دنبال دندان درد شدید نیاز است. خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود. ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد.

طول درمان ارتودنسی

بنابراین این رشته در حالت کلی تنها به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود. دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی و بیشتر از سایر رشته‌های پیراپزشکی است. دکترای عمومی این رشته پرطرفدار به صورت 6 ساله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

معمولا در کودکان انواع ارتودنسی به‌عنوان روش‌های درمان دندان و ظاهر فک مدنظر قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند. افراد برای درمان عیوب دندان‌های خود و بهبود ظاهر آنها در بزرگسالی بیشتر به دنبال درمان های زیبایی دهان و دندان از مجله پزشکی طریق ارتودنسی هستند. آنها با مراجعه به متخصص ارتودنسی امکان دریافت این خدمات برای زیبایی دندان‌ها را بررسی خواهند کرد. به‌صورت کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دوساله حتما برای معاینات دندان به دندان‌پزشکی مراجعه شود.

مروری بر عناوین رسمی تخصص‌های دندان‌پزشکی در ایران

در صورتی که به تحصیل دندانپزشکی در اروپا مشغول شوید؛ احتمالاً هر ماه در حال سفر خواهید بود. کشور هایی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، سوئیس و آلمان دارای درجات بسیار معتبری برای ارائه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خود هستند. ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک دندانپزشک نتواند درد دندان شما را بهبود دهد؛ یا ممکن است از روش‌های غیر بهداشتی برای معالجه استفاده کند. به همین دلیل شهرت دندانپزشک و اعتبار کلینیک دندانپزشکی تهران اهمیت بالایی دارد.

  • مفتخریم اعلان نماییم در حال حاضر متخصصین جراحی دهان، فک و صورت، درمان ریشه، جراحی لثه، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، ترمیمی و زیبایی و پروتزهای دندانی در کلینیک سامیا مشغول به فعالیت می باشند.
  • در این بخش رادیوگرافی‌های تک دندان پری اپیکال و بایت وینگ درخواستی از بخش‌های درمانی انجام می‌شود.
  • فرصت ثبت نام در هجدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور تا شنبه سوم دی ماه تمدید شد.
  • در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد.
  • این درمان در بخش ایمپلنت با بکارگیری جدیدترین روش‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات، توسط جراحان و پروتزیست های مجرب انجام می‌شود.
  • نوع نشستن یک دندانپزشک موجب می‌شود که او در طولانی مدت دچار مشکلات گردن و کمر شود.