متخصص داخلی دکتر متخصص داخلی دکتر داخلی-ماک پزشک

لیست کاملی از بیماری‌های مختلفی مانند کم‌کاری تیروئید، برونشیت و بیماری‌های عفونتی وجود دارند که باعث شده تا شما به پزشک متخصص داخلی نیاز پیدا کنید. برای رهایی از درد و درمان بیماری خود می‌توانید از لیست بهترین پزشکان متخصص داخلی نوبت دریافت کنید. فارغ التحصیل پزشکی عمومی سال ۱۳۷۳ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ التحصیل تخصص داخلی سال ۱۳۹۵از دانشگاه علوم پزشکی… عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو انجمن علوم آزمایشگاهی بالینی، عضو انجمن انگل شناسی ایران، عضو انجمن نظام پزشکی، … فارق التحصیل تخصص بيماري‌هاي غدد درون‌ريز و متابوليسم از مايو کلينيک آمريكا؛ تخصص داخلي و دكتراي پزشكي از دانشگاه علوم پزشكي تهران؛ استاد دانشگاه، معاون آموزشی و هيات مميزه دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ رئیس بخش غدد بیمارستان دکتر شریعتی؛ معاون پژوهشي، قائم مقام معاون آموزشي، دبير هيات ممتحنه و …

دکتر مرضیه آقا حسینی

زمانی که دچار آسم می شوید، راه های هوایی باریک تر شده و هوا کمتری وارد ریه ها می شود که در ادامه آن علایمی مانند تنگی قفسه سینه، مشکل تنفسی، سرفه، خس خس و مشکلات تنفسی دیگر ظاهر می شود. با توجه به شرایط و نوع دیابت، درمان آن ممکن است به صورت تزریق انسولین به صورت روزانه یا مصرف دارو برای افزایش تولید انسولین در بدن باشد. عواملی مانند تغییرات نحو زندگی، کاهش وزن، ورزش کردن، و تغییر در برنامه غذایی نیز ممکن است در درمان دیابت تاثیر گذار باشد.

دکتردکتر لیست کاملی از متخصصین داخلی سراسر کشور را به شما معرفی می‌کند. کافی است ابتدا شهر خود را انتخاب کنید، لیست پزشکان را ببینید و با توجه به امتیاز و نظرات سایر بیماران درباره دکتر، نوبت خود را رزرو کنید. متخصص داخلی دکتری است که برای همه چیز از چکاپ سالانه گرفته تا آسیب‌های جزئی و بیماری‌های ناگهانی به او مراجعه خواهید کرد. البته برای صدمات یا بیماری‌های شدید و خطرناک، ممکن است شما را به متخصص یا فوق تخصص رشته دیگری ارجاع دهد. متخصصان داخلی و پزشکان عمومی هر دو پزشک مراقبت‌های اولیه هستند؛ اما تفاوت‌های اساسی نیز با هم دارند.

  • باید بدانید که متخصصان داخلی می توانند در رشته های؛ گوارش، نفرولوژی، روماتولوژی، قلب و عروق، خون و سرطان، متابولیسم بیماری های ریه، گوارش، آلرژی و ایمن شناسی فوق تخصص بگیرند، در صورتی که پزشکان عمومی تحت آموزش چنین تخصص هایی قرار نگرفته اند.
  • متخصصان داخلی، لزوماً تخصص کمتری را نسبت به متخصصان تک اندام ارائه نمی دهند، بلکه آنها برای ایفای نقش ویژه مراقبت از بیماران با مشکلات پیچیده و همزمان آموزش دیده اند.
  • وجود علائمی مانند درد شدید و ناگهانی قفسه سینه به ویژه در بازوی سمت چپ به همراه تهوع، تنگی نفس شدید و تعریق نیاز به یک مراقبت ویژه پزشکی دارد، زیرا احتمال دارد نشانه هایی از یک حمله قلبی باشد.
  • دکتر داخلی نباید برای معاینه سریع تر و بیشتر بیماران، فرصت صحبت کردن را از آن ها بگیرد.
  • پزشکان داخلی مانند پزشکان عمومی، پزشکان مراقبت‌های اولیه محسوب می‌شوند.

از دیگر وظایف متخصصین داخلی می توان به ارائه برنامه های درمانی و ایمن سازی فرد در برابر بیماری های واگیردار، مراقبت های ویژه از بیمار و بررسی نمودار پیشرفت بیماری و … اشاره نمود. اطلاعات پزشکی و درمانی بیمار را به صورت کامل تحت بررسی قرار می دهد و در صورت درمان بیماری، تاریخچه بیمار و سوابق بیماری را نگهداری می نماید. بهترین رفتار دکتر داخلی به گونه ای است که اگر در درمان یک بیماری خاص و مزمن تخصص نداشته باشد ، فرد را به متخصصان دیگر معرفی کند. هر کسی در چنین مواقع به دنبال بهترین دکتر داخلی می باشد.ما در این مقاله کار شما را آسان تر کرده و به معرفی ۱۰ تا از بهترین دکتر های داخلی پرداخته ایم تا شما نیز با آنها آشنا شوید. دکتر سید امیر طاهری متخصص بیماری های داخلی، فوق تخصص گوارش، کبد و مجرای صفراوی می باشد. به هر حال، تا اینجا مقاله با ویژگی ها و خصوصیات یک دکتر داخلی آشنا شدید و میدانید که وظایف آن تا حدودی چیست.

در صورت گذراندن دوره آموزشی فوق تخصص در یکی از رشته‌های ذکر شده، مهارت آنها در یک زمینه افزایش می‌یابد و می‌توانند در بخش‌های تخصصی از بیمارستان به صورت مستقل حضور پیدا کنند. رشته داخلی یک رشته گسترده است، بنابراین کار یک متخصص داخلی متفاوت و متغیر است. به عنوان مثال، آنها می‌توانند همزمان یک بیمار مبتلا مجله پزشکی به دیابت و بیمار دیگری با عفونت گوش را درمان کنند. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سپری کردند و در سال 1372 مدرک دکترای عمومی را اخذ نمودند. دکتر آجیلیان در سال 1380 در دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره تخصصی خود را در زمینه داخلی، گوارش و غدد فارغ التحصیل شدند.

فوق تخصص خون ، سرطان و پیوند مغز استخوان

بعد از گذراندن این دوره و کسب مدرک پزشکی، دانش‌آموختگان به عنوان پزشک عمومی می‌توانند برای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی اقدام کنند. در صورت پذیرش در این آزمون، یک پزشک عمومی می‌تواند با گذراندن یک دوره آموزشی 4 ساله، به عنوان متخصص داخلی در مطب یا بیمارستان مشغول به کار شود. برخی نیز درگیر تحقیقات پزشکی می‌شوند؛ از انجام کارآزمایی‌های بالینی گرفته تا تجزیه ‌و ‌تحلیل پرونده‌های مراقبت‌های سلامتی.

اگر انسداد در رگ تشخیص داده شود بیمار به یک متخصص قلب و عروق مراجعه خواهد کرد. با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پزشکان داخلی با عمومی در تحصیلات و دانش آنهاست.

پس از اتمام آزمایشات، مشاوره، معاینات و … پزشک داخلی و پزشک متخصص با ترتیب دادن یک قرار ملاقات یا مکاتبات کتبی بهترین تصمیم را برای درمان بیمار اتخاذ مینمایند. بنابراین زمانی که شما دقبقاً نمی دانید بیماری یا دردتان مربوط به کدام قسمت است، باید ابتدا به پزشک داخلی مراجعه کنید. او بعد از معاینه و بررسی نتایج آزمایشات شما را به متخصص خوب مربوطه معرفی می کند. با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک، مشاهده نظرات دیگر کاربران می توانید بهترین متخصص داخلی مشهد را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد یک متخصص داخلی بعد از گذراندن دوره های عمومی پزشکی وارد تخصص داخلی می شود. وظیفه تشخیص این بیماری از جمله خدمات متخصص داخلی است، البته پس از بررسی علائم در فرد و انجام معاینات لازم باید آزمایشات لازم را تجویز کند سپس پس از مشاهده جواب آزمایشات درمان و تجویز دارو را برای فرد شروع کند. پزشکان داخلی مانند پزشکان عمومی، پزشکان مراقبت‌های اولیه محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین متخصص داخلی و پزشک عمومی این است که متخصصان داخلی معمولاً فقط بزرگسالان را درمان می‌کنند اما پزشکان عمومی برای ارائه مراقبت از بیماران در هر سنی آموزش دیده‌اند. پس از پایان دوره تخصص داخلی، دانش‌آموختگان می‌توانند برای گذراندن دوره فوق تخصص در رشته‌های مختلفی از جمله، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های غدد درون‌ریز، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های عفونی، بیماری‎های خون و انکولوژی، بیماری‌های ریه، روماتولوژی و ایمونولوژی اقدام کنند. در حال حاضر زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف پزشکی وجود دارد که برای افرادی که به دنبال مراقبت و درمان بیماری خود هستند، می‌تواند گیج‌کننده باشد.

از طرفی به همراه داشتن پرونده پزشکی کمک می کند تا دکتر داخلی بداند درمان چگونه آغاز شده و الان در چه مرحله ای است. بیمار نباید بعد از اتمام دوره درمانی به حال خود رها شود چرا که امکان بازگشت بیماری وجود دارد لذا متخصص داخلی باید با بیمار در ارتباط بوده و شرایط او را حتی تا مدتی بعد از بهبودی، بررسی نماید. سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر داخلی در ایران آشنا کند و آرزومندیم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، هم چنین در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید. معاینه و بررسی کامل بیمار و انجام تمامی آزمایشات موردنیاز به منظور تشخیص بیماری از وظایف ابتدایی بهترین دکتر داخلی در ایران می باشد.

متخصص داخلی