متخصص گوش و حلق و بینی کیست و تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن چه موضوعاتی را بررسی می کند؟-ماک پزشک

نقش آنها جذب باکتری ها و ویروس هایی است که از طریق بینی و دهان وارد بدن می شوند. در صورت التهاب لوزه ها فرد دچار عفونت های مکرر می شود و نیاز به جراحی دارد. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است. عفونت سینوس مجله پزشکی ها در طولانی مدت، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی می تواند در سینوزیت مزمن نقش داشته باشد. از نظر شنوایی اگر کوچک‌ترین افت شنوایی و یا مشکلی دارید حتما مراجعه کنید. در غیر این‌صورت نیاز به کار خاصی نیست و خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی اختلالات گوشی شامل کم‌شنوایی، اختلال ناتوانی در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان می‌کند. متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی می‌شود تمرکز دارد. متخصص گوش و حلق و بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات ساختاری در شکل بینی انجام دهد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینه‌ی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش و حلق و بینی به بیماری‌های حنجره، سینوس‌ها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد. متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین دوره‌هایی در حوزه‌ی علوم ارتباطی شامل درمان گفتاری و شنیداری، طی کرده است.

معرفی تخصص جراح گوش، حلق و بینی

لیست آدرس و تلفن بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران را به همراه نوبت دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین مشاهده کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید. البته به منظور درمان اختلالات بلع به متخصص گوارش نیز می‌توان مراجعه کرد.

درمان ناهنجاری‌های صورت و گردن و گوش و بینی از طریق جراحی زیبایی و ترمیمی. جراحی‌هایی که توسط شاخه‌ای از تخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌‌شود شامل انحراف بینی، جراحی زیبایی بینی، لیفتینگ صورت، کام شکافته و افتادگی پلک. متخصص گوش و حلق و بینی می تواند برای حفظ راه تنفسی بیمار یا کاهش ترشحات ریه ها از این روش استفاده کنند. تراكستومي ممكن است به صورت اورژانسی در مواردی مانند سرطان حنجره پیشرفته که با انسداد راه هوایی همراه است ضروری باشد.

دکتر علیرضا ابیانه

همچنین برای اصلاح تومورهای یا سلول های سرطانی و حذف پلیپ بینی از روش جراحی بینی استفاده می شود. پلاستیک صورت – جراحی‌های زیبایی شامل رینوپلاستی (اصلاح و بازسازی شکل، عملکرد و ظاهر بینی) و پیناپلاستی (اصلاح گوش‌های برجسته). جراحان پلاستیک و دهان و دندان و فک و صورت نیز ممکن است این نوع جراحی‌ها را انجام دهند. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. اپلیکیشن پزشکت بزرگ ترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور است که با عنوان اولین اپلیکیشن حوزه سلامت, بستر مشاوره با بیش از ۴۵۰۰ مشاور از بهترین و مجرب‌ترین پزشــــکان ،روانشناسان ، دامپزشکان کشور رابرای کاربران در سرتاسر کشور فراهم کرده است.

جراح بینی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر …

مواردی که برای درمان آن‌ها باید به متخصص راینولوژی مراجعه کنید شامل اختلال سینوسی، خونریزی بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن حس چشایی، پلیپ‌ها و تومورها می‌شوند. آدنوئیدکتومی برداشتن آدنوئید یا لوزه سوم با جراحی است که معمولاً برای درمان عفونت های مکرر گلو یا مشکلات تنفسی ضروری است.این روش به طور معمول تحت بیهوشی عمومی اتفاق می افتد و بیمار نیازبه یک روز بستری در بیمارستان بعد از جراحی دارد. یکی از موارد بسیار مهمی که در جلسه مشاوره عمل بینی مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوع بینی فرد و نتیجه بعد از عمل است.

  • در محیط خیلی آرام و محیط خیلی پر سر و صدا قرار نگیرند، چراکه صدای گوش بدتر می‌شود.
  • در ادامه ، قصد داریم شما را برخی از ویژگی ها و وظایف یک پزشک متخصص گوش حلق و بینی خوب و با تجربه ، آشنا سازیم.
  • اپلیکیشن پزشکت بزرگ ترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور است که با عنوان اولین اپلیکیشن حوزه سلامت, بستر مشاوره با بیش از ۴۵۰۰ مشاور از بهترین و مجرب‌ترین پزشــــکان ،روانشناسان ، دامپزشکان کشور رابرای کاربران در سرتاسر کشور فراهم کرده است.