متخصص گوش و حلق و بینی کیست و تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن چه موضوعاتی را بررسی می کند؟-ماک پزشک

این علاوم مداوم یا متناوب هستند و ممکن است که در یک گوش یا هر دو گوش رخ دهند. به منظور درمان مننژیت و یا فلج صورت می توان به دکتر مغز و اعصاب نیز مراجعه کرد. عفونت گوش میانی یا التهاب مزمن گوش زمانی رخ می‌دهد که راه شیپور استاش مسدود شود.

(شیپور استاش گذرگاهی از پشت بینی به فضای پشت پرده گوش است. ) در واقع اوتیت میانی مزمن هنگامی بروز می‌کند که شیپور استاش به دلایل مختلف مانند آلرژ‌ی، عفونت‌های متعدد، ضربه به گوش یا تورم آدنوئید‌ها به طور مکرر مسدود می‌شود. در این شرایط باکتری‌های پشت بینی (نازوفارنکس) از شیپور استاش عبور کرده و باعث عفونت در فضای پشت پرده گوش (گوش میانی) می‌شوند. در این شرایط ممکن است که عفونت به استخوان ماستوئید پشت گوش سرایت کند (ماستوئیدیت) یا فشار ناشی از تجمع مایع ممکن است پرده گوش را پاره کند یا به استخوان‌های گوش میانی آسیب برساند. زیرا شیپور استاش کودکان کوتاه‌تر، باریک‌تر و افقی‌تر از بزرگسالان است. دکترتو ساده‌ترین راه نوبت‌ دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین پزشکان ایران است. پزشکان به کمک دکترتو می‌توانند امکان نوبت دهی اینترنتی و مشاوره تلفنی خود را فعال کنند.

درمان خانگی برای ترش کردن معده

درمان مشکلات گوش شامل عفونت، تومور و اختلالات عصب شنوایی که بر شنوایی و تعادل تأثیر می گذارد. روش جراحی بسته بینی از طریق سوراخ‌های بینی در داخل بینی انجام می‌شود؛ جراح در زیر پوست و روی برآمدگی بینی سوراخی ایجاد می‌کند. حتی در این زمینه ها، از جراحان مغز و اعصاب، متخصص غدد درون ریز، آنکولوژیست ها، جراحان دهان و بسیاری از متخصصین دیگر استفاده می شود. میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند.

دکتر رضا ساریخانی

درمان پولیپ بینی و سینوزیت یکی از تخصص‌های اولیه هر پزشک گوش و حلق و بینی است. همچنین همچنین اصلاح ظاهر بینی، جراحی بینی و مشکلات تنفسی نیز وظیفه این پزشکان است. با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکترهای گوش، حلق و بینی می‌توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید. این عمل جراحی برای اصلاح انحراف سپتوم یا تیغه بینی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود .در این جراحی متخصص گوش و حلق و بینی پوشش مخاطی داخلی مجرای بینی و سپتوم را ازاستخوان و غضروف های زیرین جدا و انحراف تیغه بینی را صاف می کنند.

وی دوره تخصصی (رزیدنتی) خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 87 شروع کرد و در سال ۹۰ به عنوان رزیدنت برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیده شد. به صفحه مشاوره آنلاین گوش، حلق و بینی بروید و زمان مشاوره دلخواهتان را (تصویری، صوتی و متنی) آنلاین رزرو کنید. با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است. هزینه ویزیت دکترهای گوش، حلق و بینی با توجه به نوع نوبتی که از آنها می‌گیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است.

حوزه های درمانی متخصص گوش و حلق و بینی

همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید. این جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی یا توده های سرطانی از گردن با بیهوشی عمومی انجام می شود. در روش جراحی رادیکال گردن تمام بافت محل درگیر با تومور همراه با عضلات، اعصاب، غدد بزاقی و عروق اصلی مجله پزشکی این ناحیه برداشته می شود . سرطلن و توده های گردن، حنجره، سینوس یا داخل حفره بینی توسط این متخصص جراحی می شود. اکثر موارد نارضایتی بعد از جراحی بینی مربوط به این قسمت است، زیرا پزشک نتوانسته به خوبی خواسته بیمار را متوجه شود و یا اگر متوجه شده، در روز جراحی درخواست‌های بیمار را فراموش کرده است.

  • اگر چه علت این بیماری ناشناخته است، اما بروز این اختلال باعث تجمع مایع در لابیرنت می‌شود.
  • برای درمان وزوز گوش بهتر است به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا پس از درمان بهترین راه درمانی را برای شما انتخاب کند و شما بهبود یابید.
  • خصوصا باید تجهیزات داشته باشند تا جراحی های دقیق و ریز را اطراف عصب ها و ماهیچه های اطراف سر، گردن، وصورت انجام دهند.
  • این متخصص گوش و حلق و بینی با عفونت گوش، عفونت گوش خارجی، از دست دادن شنوایی، درد در ناحیه سر و صورت و گردن، زنگ زدن گوش، سرگیجه و سر و کار دارد.
  • ایشان همچنین دوره های تکمیلی جراحی پلاستیک صورت و زیبایی بینی را نزد اساتیدی چون دکتر Most در دانشگاه سان فرانسیسکو ، دکتر منیک در دانشگاه آریزونا و دکتر پله در دانشگاه رم گذراند.