مراجعه به روانشناس + موارد مورد نیاز به مشاوره-ماک پزشک

و یا چرا بسیاری از روان‌پزشکان در شاخه‌های بالینی دخالت دارند و سعی در انجام درمان‌های شناختی و غیره می‌کنند. و یا برعکس، چرا بسیاری از دکترهای مجله پزشکی در بیماری‌هایی که نیازمند دارو هستند مداخله‌می‌کنند و سعی‌می‌کنند مداخله‌ی غیردارویی انجام‌دهند. سلامت روانی به شما کمک می‌کند با آمادگی بیشتری با چالش‌های زندگی روبرو شوید. با کمک روانشناس و انجام تمرین‌هایی که به شما محول می‌شود، عادت‌های غلط را کنار گذاشته و عادت‌های مثبت را در خود تقویت می‌کنید.

یک روانشناس خوب چه ویژگی‌های دارد؟

افراد حرفه‌ای که دکترای خود را گرفته‌اند و به روانشناس دارای مجوز تبدیل شده‌اند می توانند در طیف گسترده‌ای از شغل‌ها از جمله مشاوره و معالجه خصوصی با مراجعانشان کار کنند. اصطلاح “درمانگر” غالباً بطور كلی در مورد تعدادی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی كه خدمات روان درمانی را به مراجعان ارائه می دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر خلاف تفکر اغلب افراد که فکر می‌کنند روانشناسان باید مدرک دکتری در رشته‌ی روانشناسی بگیرند، در روانشناسی، چند مسیر آموزشی و تربیتی متفاوت وجود دارد که می توانید در جهت این حرفه شایسته طی کنید. روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسانها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت رفتارها می‌پردازد. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش می‌آید. روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد.

دکتر فروزان چیذری

باید به یاد داشته باشید که همیشه راهی برای پیشرفت در زندگی مشترک وجود دارد و فرقی نمی کند که هنوز مجرد هستید و یا اینکه سال های زیادی از زندگی مشترک شما می گذرد، مشاور ازدواج همیشه می تواند به شما کمک کند. یک روان شناس خوب به شما توصیه مستقیم نمی کند( مگر در وضعیت اضطراري) و سعی ميکند توانایی حل مسأله را اموزش دهد تا خودتان بتوانید مشکلتان را حل کنید. علم روانشناسی مثل دیگر علوم هر روز شاهد پیشرفت های جدیدی است به همین علت هر روانشناسی باید خود را ملزم به مطالعه و اموزش مستمر براي ارتقای توانایی ها و مهارت های خود کند. پس باید به توانایی های افرادی که خود را عالم و همه چیزدان می دانند تردید کرد .

علاوه براین، اعضای APA در مورد قانون سختگیرانه اخلاق حرفه ای توافق دارند. ، خدمات مشاوره روانشناسی اینترنتی به صورت تصویری برگزار می شود که می توانید از آن استفاده کنید و از هر جای دنیا با مشاور خود در تماس باشید. اگر قصد دارید از خدمات روانشناسی مانند گفتار درمان یا همان جلسات مشاوره استفاده کنید باید اصل صداقت را در نظر داشته باشید.

در درمان مراجع از عروسک، انواع بازی‌ها و وسایل استفاده می‌شود و روانشناس صرفاً مشاهده می‌کند. در طول جلسات درمان، درمانگر تلاش می‌کند با طراحی بازی‌های مختلف، راهنمایی او و حرف زدن مشکلات کودک را برطرف کند. علاوه بر درمان بیماری‌ها، روانشناس بالینی کارهای تحقیقاتی، آموزش و تست‌های روانشناسی را نیز ممکن است انجام دهد. یکی دیگر از مواردی که از ما را ملزم به مراجعه به روانشناس می‌کند شناختن خویشتن است. از این جهت که در بسیاری از موارد ریشه‌ی مشکلات ما در عدم شناختمان از خود است. این عدم شناخت گاهی منجر به سردرگمی ما می‌شود و حتی باعث می‌شود زندگی برایمان بی‌معنی شود که این خود زمینه‌ساز بروز افسردگی است.

  • برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید.
  • اگر در خارج از ایران زندگی می کنید و به دنبال بهترین روانشاس برای خودتان هستید، ما شرایط ویژه ای را برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید از خدماتی مانند مشاوره و روان درمانی بهره مند شوید.
  • چون این فرد متخصص کمکمان می‌کند تا مشکلات را به صورت ریشه‌ای و عمیق بررسی و برای درمان قطعی آنها اقدام کنیم.
  • همچنین برای بررسی کیفیت عملکرد روانشناس مورد نظر می‌توانید از سیستم امتیازدهی که در پروفایل شخصی ایشان وجود دارد و نظراتی که کاربرانی که به روانشناس مورد نظر مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید.
  • دکتر مهرنوش دارینی دکترای مشاوره ‏و کارشناس ارشد مشاوره و همچنین کارشناس روانشناسی بالینی و کارشناس رسانه( تلویزیون، رادیو و مطبوعات) می باشند.
از فواید مراجعه به روانشناس این است که افراد را فعال تر می کند، و احساس مثبت بودن را بالا می برد. به اشتراک گذاشتن و تخلیه احساسات خود از طریق مراجعه به روانشناس و صحبت کردن به این معنی است که می توانید مقابله با مشکلات را آسانتر کنید. صحبت با روانشناس یک چرخه مفید ایجاد می کند که می تواند تمرکز شما را افزایش دهد. امکان تمرکز بر زندگی روزمره به این معنی است که افراد تغییراتی مثبت در زندگی خود ایجاد می کنند که به نوبه خود روحیه شان را بالا می برد.