مراجعه به روانشناس + موارد مورد نیاز به مشاوره-ماک پزشک

مشاوره با یک روانشناس خبره در تهران می‌تواند بسیار موثر واقع شود. با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد. استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند. هزینه مشاوره روانشناسی در درمانکده از بهترین روانشناس تهران، در بازه قیمتی ۲۵۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. لازم به ذکر است که درمانکده هیچ مبلغ اضافی بابت ارائه خدمات و رزرو نوبت بیماران دریافت نمی‌کند و هزینه مشاوره ذکر شده، مبلغ واقعی مشاوره حضوری مشاوران روانشناسی است. هزینه ویزیت دکتر روانشناسی در تهران با توجه به نوع نوبتی که از آنها می‌گیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است.

  • درنتیجه، فردی‌که ارشد روانسنجی است، اجازه‌ی اجرای تست‌های روانسنجی و کسی‌که ارشد روانشناسی بالینی است، اجازه‌ی مشاوره دادن و کسی‌که دارای ارشد روانشناسی کودک است، اجازه‌ی کار با کودک به‌منظور ارایه‌ی مشاوره می‌باشد.
  • روانشناس بالینی باید عادل، باشد، به دیگران احترام بگذارد، ارتباط خوب و مؤثری برقرار کند، قادر به انتقال مفهوم باشد، و بتواند با زیرکی و سیاست موقعیت‌های سخت را مدیریت کند.
  • آیا به دنبال شغل خوبی هستید که با آن بتوانید به مردم کمک کنید و زندگی آنها را غنی سازید؟ روانشناس شدن شدن می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.
  • برخی از بیماران گزارش کرده اند که با بهبود مهارت های مقابله می توانند دارو را کاهش دهند.
  • روانشناس خوب به فرد کمک می کند تا ارزیابی کند که چگونه با مسئله مورد نظر روبرو شده است و از تجربیات اولیه ای که با مشکل مشابه داشته چه چیزی یاد گرفته است، که این مسئله می تواند برای روبرو شدن با وضعیت کنونی مفید باشد.

نقش اصلی یک مشاور آنلاین، کمک به مراجعان برای داشتن زندگی بهتر است. درمان مراجعین با مشکلات شدید روانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها و ارائه مشاوره‌های فردی و انجام روش‌های درمانی پزشکی طولانی مدت دارند. زندگی بسیاری از ما همواره با چالش‌هایی همراه است و مسائلی برای همه ما پیش می‌آید که حل آن‌ها در برخی مواقع برایمان غیرممکن است. عدم همکاری بین شاخه‌های مختلف موجود در رشته‌ی روانشناسی، فقط مربوط به این حوزه نمی‌شود. بلکه در کشور ما به علت نابسامان بودن شرایط کاری، در بسیاری از زمینه‌های دیگر هم اختلالاتی وجود دارد.

در بسیاری از کشورها مانند کشور اسکاندیناوی دکترای مجله پزشکیی ۷ تا ۸ سال نیز می‌تواند به درازا بکشد. در نتیجه کسی که مدرک دکترای روانشناسی دارد، و اقدام به کار کردن در رشته‌ی روانشناسی به عنوان دکتر می‌کند، حداقل ۹ تا ۱۰ سال و حداکثر ۱۵ سال و یا بیشتر در دانشگاه درس خوانده است. گرایشات معنوی از دیگر مواردی است که افراد می‌توانند برای صحبت و مشاوره در مورد آن به روانشناس مراجعه کنند.

شناخت درمانی (CBT) و تکنیک‌های مربوط به آن را چقدر می‌شناسید؟

فرهنگ درست مراجعه به روانشناس می‌تواند کمک کند که چنین افکاری در جامعه از بین بروند و افراد با خیالی آسوده و بدون ترس از برچسب خوردن به روانشناس مراجعه کنند. عادت‌های مخربی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی شدیدی در افراد شود همچنین در طولانی مدت بر سلامت جسمی آنها هم اثر بگذارد بنابراین ترک این عادت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مراجعه به روانشناس در چنین مواقعی به افراد کمک می‌کند تا به تدریج این عادات را کنار بگذارند. مورد دیگری که امروزه افراد زیادی با آن روبه‌رو هستند استرس و فشار‌های روانی است که در مواقعی که شدت آنها افزایش می‌یابد زندگی فرد را مختل می‌کند بنابراین لزوم مراجعه به روانشناس در این مواقع نیز بسیار حس می‌شود.

ویژگی‌هایی از روانشناس خوب که افراد به آن‌ها توجه بیشتری می‌کنند؟

به گفته‌ او مهمترین ارزش روان‌درمانی در توان بالقوه‌‌ای است که این علم برای بازسازی اعتماد شناخت‌شناسانه‌‌ی ما دارد و می‌تواند توانایی ما برای یادگیری از دیگران در محیط اجتماعی را فعال‌کند. در این شکل از درمان، هدف حل مشکل افرادی است که مشکلات مشابهی دارند و می‌توانند در کنار یکدیگر و در زمان حرف زدن از مشکلاتشان به حس همدلی، عدم تنهایی در داشتن مشکل و یافتن راهکار برسند. این روش برای تسکین دردها و ترس‌های فرد از مسائل مختلف استفاده می‌شود. در این روش سلسله مراتبی از قرارگیری در موقعیت‌های ترسناک برای بیمار اجرا می‌شود که از تصور کردن موقعیت و مواجهه با تصاویر شروع شده تا قرارگیری در موقعیت واقعی ادامه می‌یابد.

ارتباط با درمانگران عضو باور