مشاوره پزشکی با متخصص زنان و زایمان-ماک پزشک

به خاطر همین ، بیشتر متخصصان زنان توصیه می کنند ، با کمترین تغییر در بدن در زمینه خصوصیات خانم ها ، هر چه سریع تر متخصص زنان خوب مراجعه کنند. دکتر زنان،پس از گذراندن دوره تخصصی به دنبال افزایش علم و توان خود در یک مقطع فوق تخصصی هستند تا بتوانند به عنوان پروفسور زنان و زایمان فعالیت کنند. فعالیت این متخصصین با توجه به نوع فلوشیپ آن‌ها در زمینه‌‌های انکولوژی زنان، اختلالات کف لگن در زنان، نازایی و ناباروری، پریناتولوژی، لاپاراسکوپی و … متفاوت می‌شود. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین دکتر زنان تهران کیست؟پاسخ به این سوال را از نظرات و میزان رضایت بیمارانی که به مطب مراجعه کرده اند، می‌توان پیدا کرد. شما با مراجعه به صفحه هر دکتر زنان و مشاهده نظرات بیماران می‌توانید بهترین دکتر زنان تهران را پیدا کنید.

به طور کلی متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی زیادی وجود دارند که هر یک شیوه و استایل مخصوصی برای درمان و تعامل با بیمار دارند. شما باید از بین تمامی آنها بهترین متخصص زنان و زایمانی را انتخاب کنید که با تمامی شرایط رفتاری و اخلاقی شما منطبق باشد. درمان هر کدام از بیماری‏ ها با صلاح دید پزشک صورت می‌گیرد که می‏ تواند دارویی (مانند اختلالات قاعدگی PCO و …) و یا نیازمند عمل جراحی (مانند انواعی از کیست‏ های تخمدانی یا میوم‏ های رحمی…) باشد. دکتر متخصص زنان و زایمان پس از طی تحصیلات پزشکی عمومی به مدت ۴ سال وارد برنامه دستیاری رشته زنان زایمان (تخصص زنان زایمان) می‌شود. بانوان زیادی برای مشکلات ناباروری و نازایی از جمله ضعیف و کم بودن تخمک، تنبلی تخمدان، ناهنجاری های مربوط به رحم و تخمدان، تعیین جنسیت، روش های باردارید در آزمایشگاه ivf و iui که منجر به نازایی می‌شود با دکتر زنان، زایمان و نازایی، مشورت می‌کنند. شاید یکی از مسائل چالش برانگیز برای هر بیمار، یافتن شماره تلفن پزشکی باشد که می‌خواهد به او مراجعه کند.

گاهی هم ممکن است با تخصصی به نام OB-Gyn (با تلفظ اُ بی جین) مواجه شوید. منظور از OB-Gyn همان چیزی است که در ایران با نام «دکتر زنان و زایمان» شناخته می‌شود. این دکترها هم برای مراقبت از سلامتی زنان تلاش می‌کنندو هم درباره بارداری و زایمان به خانم‌ها کمک می‌کنند.

او از آخرین یافته ها و روشهای درمانی حیطه زنان و زایمان اطلاع دارد و از عوارض احتمالی آنها باخبر است. حتی اگر از داروهای گیاهی و طبیعی استفاده می کنید نیز، سوال از دکتر زنان لازم است. اینکه دکتر زنان و زایمان، در کدام حوزه مربوط به رشته‌اش همچون مراقبت‌های بارداری، بیماری‌های جنسی، بیماری‌های دوران بلوغ، مشکلات هورمونی، یائسگی، سلامت جنسی، زایمان ….. در حال فعالیت باشد نیز تاثیر به سزایی در تصمیم گیری مراجعه کنندگان دارد.

دکتر نرگس توکلی

چنانچه متقاضی انجام زایمان طبیعی در خانه هستید باید شرایط آن را زیر نظر متخصص زنان خود فراهم کنید. برای اینکار بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که قابلیت ایجاد سکوت، گرما و راحتی را داشته باشد. تخت خواب را به صورت عمود به دیوار طوری قرار دهید که امکان حرکت آزادانه از هر طرف آن وجود مجله پزشکی داشته باشد. متخصص زنان و زایمان خوب باید راز دار بوده و شرایطی را فراهم کند که بیمار بدون هر گونه نگرانی مشکلات خود را عنوان کند. یک پزشک موفق درصد بالایی از درمان های موفق را دارا است و به طور کامل علت بروز عارضه را می شناسد و بیمار را نسبت به بروز خطرات احتمالی آگاه می کند.

  • عفونت را پایش کنید که از طریق چک درجه حرارت چهار بار در روز و اندازه گیری CRP دوبار در هفته صورت می گیرد .
  • شما و همسرتان باید این فرم را پر کنید و سپس نتایج آن را به پزشکتان اطلاع دهید تا مطالعه کند .
  • پس حتما برای آموزش‌های لازم به یک متخصص زنان و زایمان باتجربه و دلسوز مراجعه کنید.
  • همچنین به مراقبت، درمان طبی و جراحی مناسب در حین بارداری، زایمان طبیعی و عارضه دار یا در موارد مورد نیاز می‌پردازند.
  • رسیدگی به مشکلات ناباروری، اطمینان از سلامت و رشد جنین، اطمینان از سلامت مادر، انجام زایمان طبیعی، انجام عمل سزارین و…

مراقبت های دوران بارداری از جمله حاملگی خارج رحمی، مشکلات جفت در بارداری، مشکلات جنینی در طول دوره ی بارداری، فشار خون حاملگی، دیابت بارداری و … باید توسط متخصص زنان پنجه طلا و کاربلد انجام شود. حتما بعد از ازدواج، به طور منظم به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید؛ تمام سیکل‌های قاعدگی خود را تحت نظر داشته باشید. گاهی مادران، تا سن 3 ماهگی جنین‌شان حتی توجه ندارند که پریودشان عقب افتاده است و در این 3 ماهه حساس، به دلیل سبک زندگی غلط، استرس یا حالات فیزیکی نامناسب، آسیب‌های جبران ناپذیری به جنین در حال رشدشان می‌‎‎‌‌زنند.

قبل از تلاش برای جواب دادن به پرسشنامه ها ، شاید شما بخواهید از والدینتان در مورد این که آیا در اعضای خانواده آنها ، سابقه ای از این نوع بیماری ها وجود داشته است ، سئوال کنید . آگاهی قبل از این اطلاعات ، به مسئول مراقبت بهداشتی شما کمک خواهد کرد تا احتمال وقوع نقایص هنگام تولد یا اختلالات ژنتیکی را در نوزاد شما ارزیابی کند . ایده آل آن است که باید به والدین فرصت دهیم تا متخصص اطفال و ICU نوزادان را ویزیت کنند تا متوجه شوند چه چیزی در انتظار است . اگر کوریوآمنیونیت ایجاد شد ، اگر مشکل جنینی وجود داشت یا اگر سن حاملگی به هفته رسید ، زایمان باید انجام شود . در صورت وجود کوریوآمنیونیت یا مشکل جنینی ، انجام سزارین منطقی است مگر اینکه روند زایمانی به خوبی پیشرفت کرده باشد .

اگر در جستجوی دکتر زنان در روزهای جمعه و تعطیل در تهران هستید می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر زنان استفاده کنید که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌توانید مدارک خود را برای پزشک ارسال نموده و به‌صورت تلفنی از پزشک مشاوره دریافت کنید. خانم ها به دلیل مشکلات و بیماری هایی که ممکن است به دلیل سبک زندگی، فیزیولوژیک بدنشان، تخمدان ها، رحم و واژن ممکن است دچار شوند، باید به پزشک متخصص زنان که در زمینه‌ی سلامت زنان، به خصوص دستگاه تناسلی آن‌ها و واژن تخصص دارد به طور مرتب مراجعه نمایند. از همین رو سلامت یک بانو در سلامت یک جامعه به صورت مستقیم اثرگذار است و به همین علت باید سعی شود به متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب در تهران مراجعه کنیم که باتجربه و مهارت بتواند مشکل زنان را تشخیص و با راهکارهای عالی مشکل برطرف و درمان شود. با استفاده از سایت دکترتو می‌توانید از بهترین دکترهای متخصص زنان، زایمان و نازایی در تمام شهرهای ایران نوبت اینترنتی بگیرید و به دکتر متخصص مراجعه کنید. بهترنی پزشک زنان و زایمان تهران کسی است که دانش و تخصص کافی در زمینه جدیدترین روش‌های درمانی و مراقبتی زنان داشته باشد.

چرا باید مشاوره پزشکی قبل از بارداری را جدی گرفت ؟

از جمله روش های درمانی و مراقبتی برای کاهش عوارض و علائم یائسگی، ورزش، تغذیه مناسب، هورمون تراپی و استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی و سنتزی مانند ویتامین های ای و سی و فیتواستروژن ها هستند. این روش ها، میزان مصرف داروها و ورزش های مناسب این دوره را متخصصین زنان و زایمان تجویز می کنند. مامایی یکی از رشته های علوم پزشکی است که دانش آموختگان آن برای مراقبت مادران و نوزادان آماده می شوند همچنین می توانند به مراجعین خود آموزش و مشاوره زناشویی و پیشگیری یا آمادگی برای بارداری بدهند. ماما ها می توانند به تنهایی مراحل زایمان طبیعی را انجام داده و از نوزاد و مادر مراقبت جسمی و روحی داشته باشند. از طرفی می توان برای مشکلات معمول یا معاینه های رایج زنان مثل تست پاپ اسمیر یا عفونت ها ابتدا به ماما مراجعه کرد. می توانید در این بخش لیست متخصص زنان و زایمان سامانه رسا را مشاهده کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.