معرفی بهترین دندانپزشکان در تهران-ماک پزشک

ممکن است بعد از کشیدن دندان‌ها حداقل 6 ماه زمان ببرد تا لثه‌ها به‌درستی ترمیم شوند و فک و لثه موقعیت طبیعی خود را به دست آورند. ازاین‌رو بهتر است تا ترمیم لثه‌ها و نصب بریج یک‌یک پل دائمی است، در این مدت‌زمان از دندان‌های مصنوعی یا پروتز دندانی موقت استفاده شود. یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، انجام کامپوزیت دندان است. درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. نوع پیوند نیز بر اساس شرایط بیمار و شدت مشکلاتی که دارد مشخص خواهد شد. معمولا بعد از جراحی لثه و انجام پیوند لثه، دوره نقاهت و بهبودی بیمار دو تا سه هفته خواهد بود.

از نکات ویژه کلینیک مهرآوید، دارا بودن کلینیک‌های تخصصی برای هرکدام از خدمات بالاست. همچنین بخش مجله پزشکی اطفال و کودکان به محیطی جذاب و شاد آماده ارائه خدمات به فرزندان دلبند شماست. از دیگر ویژگی‌های دندانپزشکی مهرآوید، دسترسی راحت برای تمامی اهالی شرق تهران، به‌ویژه خیابان پیروزی و محله‌های اطراف آن است. درست مانند سایر رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی، حرفه دندان پزشکی نیز تخصص‌های متفاوتی دارد.

پذیرش بیماران اورژانسی و پاسخوگویی به این عزیزان در شیفت شب باعث سهولت و راحتی دسترسی مراجعه کنندگان ارجمند و صرفه جویی در وقت از اصول همواره مورد توجه مرکز دندان پزشکی بوده است. درمان های زیبایی و ترمیمی در صورت تمایل توسط متخصص در کلینیک فروردین انجام می شود . بنابراین بحث عملی در این رشته باتوجه به ترس عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

خدمات دندانپزشکی تهران با توجه به نیازهای مراقبتی و ترمیمی دندان ها بسیار متنوع هستند، حتی در تهران شما در هر ساعتی می‌توانید به دندانپزشکی شبانه روزی تهران مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این خدمات را که در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شوند را بررسی می‌کنیم. در هنگام مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی خوب در تهران، به این موارد توجه کنید. توجه داشته باشید که یک دندانپزشک با تجربه که از فناروری‌های مدرن استفاده نمی‌کند، نمی‌تواند بهترین درمان را به شما ارائه کند.

رابطه مشکلات دهان و دندان و بیماری‌های مختلف

داوطلبان باید با توجه به این جوانب رشته دندانپزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. ما در این قسمت به سراغ بررسی معایب رشته دندانپزشکی می‌رویم و سپس مزایای این رشته را بررسی می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین معایب این رشته، رقابت بالای داوطلبان در کنکور است.

البته در تعدادی از کشورهای اروپایی، برای تحصیل در این رشته باید مدرک لیسانس داشته باشید که در این صورت طول دوره تحصیلی شما کمتر خواهد بود. دانشگاه های اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان شهریه بسیار پایین تری دریافت می کنند. تحصیل در بهترین دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.

  • رشتهٔ دندان‌پزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوهٔ رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.
  • برنامه های درسی نیز به نحوی هستند که دانشجویان می توانند خیلی راحت تمامی آموزش ها را دنبال کنند.
  • حفره‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها روی دندان‌ها و لثه‌ها تجمع کرده و لایه چسبنده‌ای از پلاک را تشکیل می‌دهند.
  • رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند.
  • جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد.
سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندان‌پزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. همان‌طور که گفته شد برخی از خدماتی که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود، در دسته خدمات درمانی و برخی نیز ترمیمی هستند. از طرفی نیز گاهی افراد برای دریافت خدمات زیبایی به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند.

جراح دندانپزشک متخصص بیماریهای دهان و فک و ص…

این داوطلبان در چنین شرایطی به دنبال راه‌های جایگزین برای قبولی در رشته دندانپزشکی هستند. همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم دوره تخصص رشته دندانپزشکی شامل دو بازه زمانی است. دانشجویان در این دوره به صورت جامع و کامل دروس تخصصی را مطالعه می‌کنند. دانشجویان در این دوره بیشتر بر روی مهارت‌های عملی فعالیت می‌کنند و دروس عملی را سپری می‌کنند.

برخی ذاتا دندان‌های سالم و زیبایی دارند و به دلیل مراقبت‌های مداومی که از دندان‌های خود انجام داده‌اند، دندان‌های آنها هیچ مشکلی ندارد. اما پوسیدگی، جرم دندان، نامرتب‌بودن دندان‌ها، عفونت‌های دندان و لثه و موارد بسیار متعدد دیگر، همگی به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارد. دندان‌پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین رو عنوان دهان‌پزشکی نیز ذکر شده است.

دندان‌درد و کشیدن دندان

طی توافق نامه‌ای به کارکنان و دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه علم و صنعت و با ارائه کارت شناسایی، مبلغ ۱۵ درصد و سایر دانشگاه‌ها مبلغ ۱۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. نرخ خدمات درمانی در این مرکز بر اساس تعرفه‌های مصوب بیمه ایران تعیین شده است. این بخش درمان‌های مربوط به مرتب و ردیف کردن دندان‌ها را ارائه می‌کند.