:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-ماک پزشک

یک دکتر متخصص ارتودنسی با گذراندن دوره فوق تخصص می تواند درمان های ارتوسرجری ( ارتودنسی همراه با جراحی فک ) را نیز انجام دهد. ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است. متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. دانشگاه اصفهان به علت سطح کیفی بالاتر، امکانات و آموزش با کیفیت نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور در سطح خوبی قرار دارد. حضور اساتید برجسته و باتجربه در دانشگاه اصفهان، به ویژه دانشکده دندانپزشکی، خود بیانگر سطح علمی دانشگاه است. در نظر گرفتن کلیه نکات فوق، ضمن انتخاب مناسب یک کلینیک دندانپزشکی تهران، به شما کمک می‌کند تا برای مشکلات دندانپزشکی خود بهتر عمل کنید.

آزمون ورودی دانشگاه های این کشور نیز توسط نماینده رسمی آن ها (یعنی مجموعه آسپیان) در ایران برگزار می شود. لذا در صورت تمایل به تحصیل در چک، می توانید اطلاعات لازم را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. علاوه بر این، اکثر دانشکده های دندانپزشکی در اروپا ،برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان نیز برای اخذ پذیرش دانشگاه انتخابی خود، باید در آن شرکت کنند. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند.

متخصص ارتودنسی

مراجعه به دندانپزشکی که تجربه نداشته باشد، فقط مشکلات شما را پیچیده‌تر می‌کند. نکته‌ای که در خصوص دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مطرح می‌شود، تعرفه‌های دندان پزشکی و قیمت خدمات دندانپزشکی است. در کلینیک دندان پزشکی‌های معتبر این قیمت‌ها معمولا نرخ‌های مصوبی دارند و بر اساس نوع درمان و کیفیت آنها تعیین خواهند شد.

  • امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد می توانند حتی طول عمر دندان های خود را نیز افزایش دهند.
  • بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست.
  • این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.
  • این بدین معنی است که داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی باید یک مدت زمان 2 ساله را به مناطق محروم اعزام شوند و به افراد نیازمند خدمت‌رسانی کنند.
ما در این مطلب تمامی اطلاعات لازم در مورد رشته دندانپزشکی را در اختیار داوطلبان گروه تجربی قرار می‌دهیم. رشته دندانپزشکی فعالیت‌هایی مانند بررسی سلامت دندان و لثه، عصب کشی دندان، ارتودنسی، خدمات زیبایی دندان، گذاشتن روکش و … را به داوطلبان گروه تجربی آموزش می‌دهد. بنابراین این رشته در حالت کلی تنها به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود. دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی و بیشتر از سایر رشته‌های پیراپزشکی است.

یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی به مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی مربوط می‌شود. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی چقدر است؟ مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 سال است. این بدین معنی است که داوطلبان برای فارغ‌التحصیلی از این رشته باید یک مدت زمان 6 ساله را سپری کنند. دوره 2 ساله در رشته دندانپزشکی به دوره علوم پایه معروف است و داوطلبان در این دوره تنها مفاهیم علوم پایه را مطالعه می‌کنند. این بدین معنی است که داوطلبان در این دوره تنها مباحث عمومی پزشکی را مطالعه می‌کنند.

همچنین می توانید برای مشاهده ی معرفی سایر رشته های دانشگاهی به لینک زیر مراجعه کنید. در این مطلب از طریق مصاحبه با دانشجویان دانشگاه‌های برتر در هر رشته سعی کرده ایم شما را به شناخت کافی در مورد آن رشته برسانیم. ابتدا دندان‌های مصنوعی خود را مسواک بزنید تا تکه‌های غذا از بین برود. از یک پاک‌کننده دندان مصنوعی غیر ساینده استفاده کنید، نه خمیردندان. مراقب باشید که خیلی محکم آنها را مالش ندهید زیرا ممکن است باعث ایجاد شیارهایی در سطح آنها شود.

دندانپزشکی های دولتی تهران

محیطی گرم و آرامش بخش، مناسب تمامی گروه های سنی، برای ایجاد آرامش و از بین بردن استرس قبل و حین درمان. یکی از مهم ترین المان های زیبایی داشتن یک لبخند زیبا و طرح لبخند شکیل است . دندان های یک دست و روشن می توانند جذابیت و زیبایی شما را تضمین نمایند .

جراحی کاشت ایمپلنت نیز بر عهده متخصص ریشه می باشد که باید در این کار تخصص کافی داشته باشد. بهترین دانشگاه هایی که ما می توانیم از نظر هزینه، موقعیت جغرافیایی در اروپا، امکانات دانشگاهی و … برای تحصیل مجله پزشکی در اروپا به شما معرفی کنیم؛ دانشگاه های چارلز و پالاتسکی در جمهوری چک هستند. در صورتی که زمینه خاصی از علم دندانپزشکی وجود دارد که می خواهید در آن مشغول به کار شوید؛ به مدارک مورد نیاز خود توجه کنید. زیرا ممکن است برای کار در رشته مورد نظر و انتخابی خود به کسب مدارک تحصیلات تکمیلی بیشتری نیاز داشته باشید.

در کل طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند و به عنوان مثال دندان پزشکی که در کلینیک کار می کند، علاوه بر یک حقوق ثابت، به ازای مداوای هر بیمار درصدی نیز به او تعلق می گیرد. در هر سه منطقه، داوطلبان با کسب درصدهایی که در جدول زیر لیست شده اند، موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی شده بودند. طول دوره دندانپزشکی حدودا شش سال است و درس های آن در سه بخش عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است، که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری، عملی نظری و عملی تقسیم می شود. آزمون‌ کتبی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی ۱۵ آذر و آزمون شفاهی در روزهای ۱۶ تا ۱۸ آذرماه در دانشگاه های منتخب برگزار می شود. دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی از اعلام نتایج آزمون کتبی در ظهر امروز ۱۶ آذر خبر داد. مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز با استقرار بیش از ۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص جهادی، خدمات رایگان دندانپزشکی و پزشکی به مردم استان خوزستان ارائه می‌دهد.