:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-ماک پزشک

ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است. متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند. همچنین انجام معاینات، رادیوگرافی (پرتونگاری) و تشخیص نیز از جمله اقداماتی است که این افراد قادر به انجام آن هستند. دندانپزشکان همچنین می‌توانند داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای مورد استفاده در مدیریت بیماری را تجویز کنند. بسته به تابلوهای صدور مجوز آن‌ها، ممکن است دندانپزشکان عمومی نیاز به آموزش‌های اضافی برای انجام ایمپلنت، دندانپزشکی زیبایی و غیره داشته باشند.

جراحی فک

همچنین در ادامه با تاسیس دانشگاه تهران، این رشته به آن منتقل شد و تا به امروز نیز در این دانشگاه و دیگر دانشگاه های برتر کشور تدریس می گردد. در این بخش پیش از شروع معاینه خلاصه‌ای از سوابق پزشکی بیماران مورد پرسش قرار می‌گیرد. اطلاع دندانپزشک از سابقه ابتلاء به بیماری‌های مختلف، انجام جراحی‌ها و مصرف هر نوع دارویی، تاثیر مهمی در نحوه انجام درمان‌های دندانپزشکی و حفظ سلامت در طی درمان خواهد داشت. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی فروردین واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی تهران میباشد. ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید. این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد.

  • معمولا دندانپزشکان عمومی از خود به عنوان جراح دندانپزشک یاد می کنند که این جراح همانطور که گفته شد با جراحی فک و صورت متفاوت می باشد.
  • سپس دندانپزشک یا متخصص بهداشتی، دندان‌های شما را با استفاده از یک برس چرخان و با خمیر پولیش تمیز و جلا می‌دهد.
  • دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد.
  • همان‌طور که گفته شد برخی از خدماتی که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود، در دسته خدمات درمانی و برخی نیز ترمیمی هستند.
  • مهرآوید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی تخصصی در تهران،‌ تمامی خدمات دندانپزشکی و زیبایی دندان را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.
  • همین موضوع نیز موجب سردرگمی داوطلبان هنگام انتخاب رشته تحصیلی می‌شود.
جدیدترین آدرس، تلفن مطب، ساعت کاری، سوابق کاری و علمی، رزومه و تحصیلات پزشک را در سایت پذیرش۲۴ مشاهده نمایید. جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات، اپلیکیشن پزشک مشاوره پذیرش۲۴ را دانلود مجله پزشکی کنید. چکاب دندان شامل بررسی پلاک و تار تار روی دندان شما نیز می‌شود؛ پلاک دندان یک لایه شفاف و چسبنده تشکیل شده از باکتری است که اگر برداشته نشود، سفت می‌شود و تبدیل به تار تار می‌شود.

جرم‌گیری و تمیزکردن دندان‌ها

زمانی‌که داوطلبان معایب و مزایای رشته تحصیلی مورد علاقه خود را می‌دانند با آمادگی بیشتری دروس تحصیلی آن رشته را مطالعه می‌کنند. داوطلبان گروه تجربی که به دنبال کسب اطلاعات کامل در مورد این رشته تحصیلی هستند آینده شغلی و تحصیلی دندانپزشکی را نیز در نظر می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین سوالات داوطلبان در مورد این رشته تحصیلی مهاجرت کاری و تحصیلی این رشته است. ما در قسمت زیر به طور کامل و جامع در مورد مهاجرت کاری و تحصیلی این رشته اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهیم.

هزینه ارتودنسی دندان

زیرا ممکن است برای کار در رشته مورد نظر و انتخابی خود به کسب مدارک تحصیلات تکمیلی بیشتری نیاز داشته باشید. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند. هر کدام از دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند تا بتوانند بهترین و مشتاق ترین دانشجویان را جذب کنند. به عنوان مثال در صورتی که در یکی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپای شرقی یا مرکزی تحصیل کنید؛ هزینه های زندگی شما بسیار پایین خواهد بود. تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز و برای سفر به کشورهای اطراف خرج کنید.