پزشکی زنان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-ماک پزشک

هزینه ویزیت دکترهای زنان و زایمان و نازایی با توجه به نوع نوبتی که از آنها می‌گیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است. با مراجعه به پروفایل هر یک از دکترهای زنان و زایمان و نازایی می‌توانید هزینه دقیق ویزیت آن دکتر را ببینید. برای مشاهده شرایط بیمه دکترهای زنان و زایمان و نازایی به پروفایل هر پزشک مراجعه کنید و در قسمت بیمه های طرف قرارداد، لیست بیمه‌های مورد قبول هر یک از دکترهای زنان و زایمان و نازایی را ببینید. متخصص زنان برای درمان بیماری‌های زنان و کلیه مراحل بارداری کمک می‌کند. امکان مشاوره آنلاین با بهترین متخصص زنان و زایمان در سراسر کشور را دارید.

  • علاوه بر تشخیص و درمان بیماری های زنان و دستگاه تناسلی، درمان نازایی با مؤثرترین روش، مراقبت‌های بارداری و کنترل آن نیز از وظایف اصلی پزشک زنان و زایمان است.
  • سرطان سینه، سرطان تخمدان و مثانه و سرطان دهانه رحم، یائسگی زودرس ، اختلالات هورمونی و آندومتریوز نیز از دیگر بیماری های مرتبط با زنان است که درمان آن ها توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود.
  • خانم ها به دلیل مشکلات و بیماری هایی که ممکن است به دلیل سبک زندگی، فیزیولوژیک بدنشان، تخمدان ها، رحم و واژن ممکن است دچار شوند، باید به پزشک متخصص زنان که در زمینه‌ی سلامت زنان، به خصوص دستگاه تناسلی آن‌ها و واژن تخصص دارد به طور مرتب مراجعه نمایند.
  • رشته پزشکی زنان و زایمان بر بیماری‌های دستگاه تولید مثل زنان، بیماری‌های پستان مرتبط با این رشته و مراقبت مادر و جنین در حین بارداری و زایمان تمرکز دارد.

اتفاقاتی نظیر ” همه‌گیری کرونا ” نیز، به همگان نشان داد که این خدمت، تا چه حد ضروری است. قاعدگی دردناک یا دیسمنوره به معنی احساس درد غیر معمول در قسمت شکم در هنگام قاعدگی است. آمنوره فقدان قاعدگی است که در دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود . آمنوره اولیه زمانی است که حتی زمان رسیدن به بلوغ قاعدگی اتفاق نمی افتد. آمنوره ثانویه به دلیل بارداری، کیست تخمدان و فیبروم ممکن است رخ بدهد. بسیاری از بانوان از چند روز پیش از شروع قاعدگی خود دچار علائم جسمی، عاطفی و روانی می شوند که به مجموع آن ها سندرم پیش از قاعدگی می گویند.

دکتر نرگس مهرابی

زمانی که به پزشک زنان مراجعه می‌کنید باید وضعیت جسمی و سوابق پزشکی خود را به طور کامل شرح دهید. خجالت را کنار بگذارید و هر سئوالی که دارید، از او بپرسید، از روش‌های پیشگیری از بارداری گرفته تا علائم بیماری‌های مقاربتی، می‌توانید همه این موضوعات را با پزشک خود در میان بگذارید. بنابراین قبل از همسرداری، حتما درباره بیماری‌های مقاربتی از دکتر مجله پزشکی زنان و زایمان اطلاعات مفید دریافت کنید. دكتر مژگان كريمي جراح و متخصص زنان و زايمان و نازايي داراي بورد تخصصي از دانشگاه تهران با نمره عالي در حال حاضر با كوله باري از تجربيات حرفه اي در حال انجام خدمات به هموطنان عزيزم ميباشم و خدارا شاكرم. بسیاری از خانم ها از دوش واژینال قبل از حاملگی ، در طول آن و بعد از بارداری ، باز داشته می شوند .

با توجه به آمارهای به دست آمده در مورد نازایی ، حدود 4.5 % خانم ها در سنین سالگی، 31.8درصد در سنین سالگی و 70 % در سنین 40 سالگی و بالاتر دارای مشکل نازایی می باشند. تا قبل از مرسوم شدن IVF کمتر از 50 %بیماران نازا می توانستند از درمان نازایی سود ببرند ، در حالی که با متداول شدن IVF، حدود 30 % به این بیماران اضافه شده است . شما ممکن است در سه ماهه دوم بارداری، ناراحتی های اندکی داشته باشید، اما موارد خاصی می توانند آزار دهنده باشند . معمولاً فعالیت نوزاد شما هم برای شما هم برای همسرتان تا پایان سه ماهه دوم قابل تشخیص خواهد بود . راه دیگر برای خانم هایی که به این اطلاعات ، سریع نیاز دارند ، نمونه برداری از پرزهای کوریونی است ، که می تواند در هفته دهم انجام شود. برای یک سونوگرافی با پروب واژینال نیز باید به پشت روی میز معاینه بخوابید ، اما پاهای شما بالا قرار می گیرد ، درست مثل معاینه واژینال .

در پاسخ به این سؤال که راه پیدا کردن بهترین پزشک زنان و زایمان چیست، مطالعه نظرات کاربران سایت بلد، اطلاعات سودمندی در اختیار شما قرار می‌دهد. دختران و بانوان در هر سن و سالی و تحت شرایط مختلف همچون دوران قاعدگی، دوران یائسگی، بارداری و پیش از بارداری، نیاز دارند یک پزشک زنان زایمان را ملاقات کنند. پزشک زنان با انجام معاینات فیزیکی و غربالگری بیماری‌های مختلف، به مراجعین خود در زمینه درمان و مراقبت از دستگاه تولید مثل کمک می‌کند. بنابراین یک پزشک متخصص زنان و زایمان باید به خوبی به اطلاعاتی که بیمار در اختیارش قرار می‌دهد توجه کند و با پرسیدن سؤالات ضروری از الگوهای رفتاری او آگاه شود.

مهم است بدانیم که ماما پزشک نیست اما متخصص زنان و زایمان دوره ی پزشکی عمومی را گذرانده سپس در حوزه ی تخصصی زنان و زایمان برای کلیه ی مشکلات و بیماری ها و عمل های جراحی مختص بانوان آموزش دیده و تجربه کسب کرده است. متخصصان زنان و زایمان برای درمان و جراحی پیچیده ترین بیماری های این زمینه آماده شده اند و لازم است که برای این موارد و زایمان های غیر طبیعی مثل سزارین به ایشان مراجعه شود. تخصص زنان و زایمان، یکی از حوزه های پزشکی است که بر مسائل منحصر به بانوان تمرکز می کند. متخصصان این حوزه از زمان تصمیم به بارداری تا زایمان و شیردهی مراجعین خود را تحت نظر دارند و راهکار ها و خدمات پزشکی مورد نیاز ارائه می کنند.

برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید. متخصصان زنان و زایمان بر بارداری و مسائل مربوط به سلامت جنین تمرکز می کنند؛ دکتر زنان و و زایمان همچنین برای سلامت عمومی سیستم تناسلی زنان و دختران جوان، راهنمایی‌های خوبی را انجام می‌دهند. اگر مشکل باروری دارید؛ برای بررسی مساله بلاید به بهترین دکتر زنان و زایمان تهران یا شهر خودتان مراجعه کنید؛ این‌که ملاک انتخاب‌تان برای پیدا کردن دکتر متخصص یا فوق تخصص زنان و زایمان چه باشد را در ادامه به طور مفصل توضیح داده‌ایم. شما در هر نقطه از ایران که باشید می‌توانید از طریق درمانکده از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان تهران مشاوره آنلاین بگیرید و یا نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. چگونه نوبت دکتر بگیریم؟ جهت دسترسی به آدرس و تلفن متخصصین زنان و زایمان تهران می توانید از سایت معرفی و نوبت دهی پزشکان دکتریاب استفاده کنید. علاوه بر آدرس و تلفن پزشکان می توانید به صورت اینترنتی از متخصص زنان نوبت بگیرید و یا مشاوره تلفنی با دکتر زنان داشته باشید.

اگر هر کدام از شما دو نفر ، سابقه خانوادگی یک بیماری ویژه را دارید ، شما و همسرتان بهتر است از لحاظ وجود این بیماری خاص ، قبل از باردار شدن بررسی شوید . جدیت مشکل را باید صادقانه برای والدین طرح کرد و برنامه درمانی همانند بالا مطرح شود ( هرچه کیسه آب زودتر پاره شوند احتمال هیپوپلازی ریوی و ناهنجاری اسکلتی بیشتر است ) . عفونت را پایش کنید که از طریق چک درجه حرارت چهار بار در روز و اندازه گیری CRP دوبار در هفته صورت می گیرد . ( پس از درمان به وسیله استروئید شمارش گلبول سفید افزایش کاذب دارد ) . دوره ای از آنتی بیوتیک وسیع الطیف بدون توجه به یافته های باکتری شناسی مصرف کنید ، شواهدی داریم که این امر حاملگی را طولانی می کند .

سپس حساب کاربری خود را به تعداد دقایقی که می خواهید با پزشک خود صحبت کنید، شارژ کنید. این کار را با استفاده از درگاه امن بانکی و یا کد USSD می توانید انجام دهید. هنگامی که زنان یائسه می شوند ،چرخه ی قاعدگی آنان متوقف شده و توانایی باروری خود را از دست می دهند. در این زمان تخمدان ها به میزان کمتری هورمون های زنانه به خصوص استروژن ترشح می کنند و سبب بروز عوارض یائسگی می شوند.

این بیماری یک بیماری شایع در خانم هاست که معمولا در پی زایمان های طبیعی متعدد ایجاد می شود. در این عارضه عضلات نگهدارنده ی رحم ضعیف می شوند و رحم به داخل کانال واژن فرو می رود. احساس پر بودن یا فشار در لگن، درد در پایین کمر،درد هنگام مقاربت جنسی، مشکل در ادرار یا حرکت روده ها، مشکل در راه رفتن و احساس بیرون آمدن چیزی از واژن از علائم این بیماری است. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم. هدف ما در رسانه اینترنتی پزشک آشنا افزایش سطح اطلاعات افراد جامعه و نیز ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت است. قبل از هر اقدامی تصمیمتان برای بدنیا آوردن کودک در خانه را با پزشک در میان بگذارید، او به شما کمک خواهد کرد تا از خطرات احتمالی اینکار بکاهید.

مورد متخصص زنان و زایمان