پزشکی زنان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-ماک پزشک

معمولاً فعالیت نوزاد شما هم برای شما هم برای همسرتان تا پایان سه ماهه دوم قابل تشخیص خواهد بود . راه دیگر برای خانم هایی که به این اطلاعات ، سریع نیاز دارند ، نمونه برداری از پرزهای کوریونی است ، که می تواند در هفته دهم انجام شود. تست توصیه شده دیگر ، اندازه گیری آلفا فیتوپروتئین سرم مادری است ، که همچنین به آن یک غربالگری سه گانه نیز گفته می شود ، که مشخصص کننده خانم هایی است که باید جهت اختلالات ژنتیکی در نوزادشان ، آزمون های بیشتری را انجام دهند .

  • او بچه ای ندارد تا در خانه مراقبت کند پس ممکن است بخواهد باقی مانده حاملگی را در بیمارستان بماند .
  • در نخستین ویزیت ساده به وسیله دکتر زنان، این عفونت‌ها تشخیص داده شده و اغلب به راحتی درمان می‌شوند.
  • خجالت را کنار بگذارید و هر سئوالی که دارید، از او بپرسید، از روش‌های پیشگیری از بارداری گرفته تا علائم بیماری‌های مقاربتی، می‌توانید همه این موضوعات را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • 9- من یک فامیل هم خون مبتلا به هموفیلی یا اختلالات خونریزی دهنده دارم .
  • دکتر بهاره مرادیان در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل در رشته پزشکی را شروع کردند.

اما در مواردی که سوالی راجع به تجویزهای صورت گرفته یا علائمی که تجربه میکنید دارید یا شرایط مصرف دارو یا انجام سونوگرافی را میخواهید بدانید میتوانید با مطب پزشک تماس بگیرید. تعدادی از دکترهای زنان ترجیح می‌دهند فقط در یکی از این رشته‌ها کار کنند و وارد رشته‌ی دیگر نشوند. مثلا عده‌ای از دکترهای زنان تعداد در مسائل بهداشتی زنان ورود می‌کنند و کاری به حاملگی و زایمان ندارند.

دکتر محدثه عالمی

بیماری‌های زیادی مانند عفونت‌های قارچی، اختلال‌های هورمونی زنان و کیست تخمدانی وجود دارند که باعث شده تا شما به متخصص زنان، زایمان و نازایی نیاز پیدا کنید. برای رهایی از درد و درمان بیماری خود می‌توانید از لیست بهترین پزشکان مجله پزشکی متخصص زنان، زایمان و نازایی نوبت دریافت کنید. هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان زنان و زایمان تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب، مشکل خود را درمان کنید.

قبل از هر اقدامی تصمیمتان برای بدنیا آوردن کودک در خانه را با پزشک در میان بگذارید، او به شما کمک خواهد کرد تا از خطرات احتمالی اینکار بکاهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید زایمان کنید بهتر است، حداقل چند عکس زایمان طبیعی یا فیلم و کلیپ زایمان طبیعی انسان را مشاهده کنید. اصولا یک ماما به کارهایی که مربوط به قبل از بارداری و بعد از بارداری می شود آشنایی دارد و آموزش های لازم به او داده شده است. از جمله می توان به برطرف کردن نیازهای مربوط به مادر از زمان بستری شدنش در بیمارستان تا زمان وضع حمل و بعد از به دنیا آمدن نوزاد اشاره کرد. یکی از بیماری های شایع در بانوان بی اختیاری در ادرار می باشد که به علت زایمان های زیاد بروز می کند.

در این مدت چنانچه لازم باشد ماما با تزریق داروهای ضد درد به شما کمک می کند. پس از تولد کودک، ماما بند ناف را توسط یک کلیپس مخصوص بسته و سپس آن را میبرد. اختلالات ژنتیکی غربالگری شده و کودک از لحاظ وجود بیماری های خاص بررسی می شود. سلامتی مادر و نوزاد پیگیری شده و مادر برای تغییرات روحی و جسمی حاصل از حاملگی آماده خواهد شد. مطالب این سایت برای آگاهی شما تدارک دیده شده است و جایگزین مراجعه به متخصص نیست. دوران بلوغ یکی از حساس ترین دوران هایی می باشد که در دختران و پسران وجود دارد و هر کدام مسائل و مشکلات خود را دارد.

دکتر پریسا مرتضوی مقدم

برای یک سونوگرافی با پروب واژینال نیز باید به پشت روی میز معاینه بخوابید ، اما پاهای شما بالا قرار می گیرد ، درست مثل معاینه واژینال . شاید در اثر اضافه وزنی که در این سه ماهه ، به دست آورده اید ، شگفت زده شوید . به دنبال لباس های حاملگی راحت و با کیفیت مناسب بگردید که بتوانید بپوشید تا کار کنید .برای ذخیره کردن پولتان ، از خواهرها یا دوستان خود که اندازه جثه شان نزدیک به شما است ، درخواست کنید اگر لباس هایشان را استفاده نمی کنند ، به شما امانت بدهند . شما همچنین باید لباس های زیر راحت طی حاملگی برای خود خریداری کنید ، این لباس ها ، تغییرات فیزیکی شما را قابل تحمل تر می کنند .