چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟ مراجعه به روانشناس شقایق درویشی-ماک پزشک

مثلا در خیلی از مواقع می‌بینیم فردی‌که متخصص گوش و حلق و بینی است، دست به عمل زیبایی نیز می‌زند. یا فردی که متخصص پلاستیک هست، دست به جراحی‌هایی در شاخه‌های دیگر که شاید ارتباطی به آن ندارد هم می‌زند. در واقع این اختلال در حوزه‌ها، به این دلیل نیست که در آن حوزه، رشته‌ی مربوطه تعریف نشده است. بلکه بیشتر به‌دلیل عدم ایجاد فرهنگ کار گروهی و نابسامانی بازار کار است که افراد در حوزه‌های دیگر مجبوربه ورودمی‌شوند. اما در مقطع دکترا کسی‌که دکترای مجله پزشکیی بالینی یا شاخه‌های دیگر دارد، چون مقطع دکترا را به‌پایان رسانده، اجازه‌ی درمان بیماری‌های روانی دارد. و اگر در مقاطع دیگری مثل روانسنجی یا تعلیم و تربیت دارای دکترا باشد، در مقطع مربوطه می‌تواند به درمان اقدام‌نماید.

زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم. کلینیک‌های روانشناسی خصوصی نیز از دیگر محیط‌های کاری این متخصصان است که در مقایسه با موارد فوق، خدمات گران‌تری را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، تصور کنید مشکل خاصی در زندگی شما به وجود آمده است که باعث شده احساس اندوه و سردرگمی داشته باشید. این احساس در شما به دلیل وجود مشکلی در زندگی‌تان به وجود آمده است. بنابراین، یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند که با مشکل خود روبه‌رو شوید، برای آن راه چاره بیابید یا با آن کنار بیابید.

همچنین ما را به اشخاصی بسته نسبت به اطلاعات مرتبط اجتماعی تبدیل می‌کند که پذیرای دیگران نیست. گاهی در طول درمان، انتقال احساساتی که مراجع به درمانگر دارد، انتقال متقابل احساساتی که درمانگر به مراجع دارد روی می‌دهد و در نتیجه مقاومت صورت می‌گیرد. یک درمانگر هوشمند وظیفه کنترل و به‌کارگیری چنین عواطف و احساساتی را در طول جلسات درمان دارد.

پس زمانیکه به دکتر روانشناس مراجعه‌می‌کنیم، باید ببینیم دکتر مربوطه در شاخه‌ای که ما مشکل داریم، متخصص هست یا نه. که البته در کشورهای پیشرفته، یکی دیگر از کارهای مشاور روانشناس در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس، ارایه‌ی همین مشاوره‌ی اولیه است که به کدام دکتر و به کدام متخصص باید مراجعه نمایید. در واقع بهترین نوع درمان، درمانیست که بر پایه‌ی تخصص مربوطه باشد نه بر پایه‌ی دارو دادن و دارو ندادن.

کلینیک مشاوره ازدواج

در این رویکرد، دکتر روانشناس بالینی به این اعتقاد دارد که ریشه مشکلات مراجع در سرکوب‌ها و ضربه‌های روانی او در دوره کودکی است. ازاین‌رو، مراجع از رویاها و خاطرات کودکی خود حرف می‌زند و از روش‌های مختلفی مانند تداعی آزاد و تجزیه ‌وتحلیل رویاها استفاده می‌شود. در جامعه‌ی ما برچسب زدن به افرادی که به روانشناس مراجعه می‌کنند بسیار رواج دارد و افراد از اینکه روانی، دیوانه و یا افسرده خطاب شوند می‌ترسند و از رفتن به جلسات روانشناسی امتناع می‌کنند.

وظایف بهترین دکتر روانشناس در ایران چیست؟

شرایط جغرافیایی، حاکمیت، دین و مذهب، گرایش های قومی و … از مواردی هستند که تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت و روان انسان ها دارند. بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر، بیماری های روحی روانی جزو مهم ترین دغدغه های جامعه جهانی بوده و افسردگی به عنوان شایع ترین مشکل روحی روانی مطرح است. افسردگی تبعات بسیاری در پی دارد که یکی از آنها میل به خودکشی بخصوص در میان جوانان است! متاسفانه خوکشی دومین عامل مرگ و میر در بین جوانان 15 تا 29 ساله است. همچنین باید توجه داشت افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند غالبا عمر کمتری دارند.

از طرف دیگرعملکرد‌های شناختی مانند یادگیری، حافظه، حل مسأله، توانایی فکری را در مراجعین تقویت کرده و مشکلات رفتاری و اختلالات رشد ذهنی بیماران را تا حدود زیادی کنترل و درمان می‌کنند. روانشناسان، درگیر تحقیق، تمرین و آموزش در طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است. کار آن‌ها می‌تواند شامل کار با افراد، گروه‌ها، خانواده‌ها و همچنین سازمان‌های بزرگتر در دولت و صنعت باشد. اگر می‌خواهید از روانشناس نوبت بگیرید و نمی‌دانید از چه راهی می‌توان به سریع‌ترین شکل ممکن این کار را انجام داد، اصلا نگران نباشید.

دکتر مانا عطاری

یک مطالعه عمده نشان داد که 50 درصد بیماران پس از هشت جلسه به طور قابل توجهی بهتر شدند، درحالی که 75 درصد افراد تحت درمان تا قبل از شش ماه بهبود پیدا کردند. در صورت مداخله در روانشناسی مثبت، بهبود بهزیستی نیز می تواند از مزایای مراجعه به روانشناس برای افسردگی و اضطراب باشد. با افزودن قدردانی و تجلیل از آنچه که به خوبی انجام می شود، مشتریان می توانند سطح طبیعی دوپامین و سروتونین را افزایش دهند.

به منظور اخذ نوبت از بهترین روانشناسان تهران، ابتدا باید به سایت درمانکده مراجعه کنید. بعد از انتخاب حوزه روانشناسی، نام دکتر مشاور مورد نظر خود را از بین لیست روانشناسان تهران انتخاب کرده و زمان و تاریخ ویزیت را مشخص کنید. سپس بعد از پرداخت هزینه مشاوره و روانشناسی، نوبت خود را نهایی کنید. همه درمانگران ملزم به گذراندن دوره کارشناسی در رشته روانشناسی هستند.

  • افرادی به روانشناس نیاز دارند که از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند؛ این افراد بیمارانی هستند که مشکلات و اختلالات روحی و روانی آن‌ها به مرحله‌ای رسیده که توسط خودشان قابل حل نمی‌باشد.
  • یک روانشناس خوب خصوصیت هایی دارد که وی را در برابر سایر روان شناسان برجسته ميکند .
  • اگر می‌خواهید سبک زندگی سالم داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مجله روانشناسی را دنبال کنید.
  • که انفیلد دوره‌ی آماده‌کردن فرد برای ورود به دکترا می‌باشد که عموما برای مدت یک تا دوسال برگزار خواهد شد.

اما مساله‌ی مهم اینجاست که دکتر روانپزشک برای درمان، بیشتر رویکرد فیزیولوژی یا داروشناسی دارد. یعنی متخصص روانپزشک یا اعصاب و روان، بیماری‌های روان را از زاویه‌ی تغییرات‌فیزیکی در اعصاب، شیمی‌مغز یا هورمون‌های بدن انسان جستجومی‌کند. به‌همین دلیل تلاش‌می‌کند با تجویز دارو، فیزیولوژی، فارماکولوژی و سیستم نورولوژی بدن را تنظیم‌کند. علت اینست که در روانشناسی بالینی، فردی‌که به این‌درجه می‌رسد و مدرک فوق‌لیسانس روانشناسی‌بالینی می‌گیرد، می‌تواند مدرک دکترای روانشناسی بگیرد. درواقع مثل پزشکی‌که در شاخه‌های دیگر پزشکی فعالیت‌می‌کند، دکتر روانشناس می‌تواند در شاخه‌هایی‌که مربوط‌به بیماری‌های روحی و روانی می‌شود، فعالیت‌نماید. به‌همین علت است که یک دکتر روانشناس بالینی در بسیاری از کشورها جایگاه بهتری را نسبت به روانشناسی‌های دیگر دارد.