کلینیک دندانپزشکی آرکا خدمات درمانی و زیبایی-ماک پزشک

رشته دندانپزشکی از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی محسوب می‌شود که رقابت بالایی برای قبولی و پذیرش در آن وجود دارد. این رشته محبوب و پردرآمد مانند رشته پزشکی و رشته داروسازی جزو رشته‌های دکترای عمومی محسوب می‌شود. با وجود اینکه دندانپزشک عمومی دارای درآمد مناسبی می باشد، اما هر چه تخصص و مهارت بالاتری وجود داشته باشد و همچنین با توجه به محل کار، حقوق و درآمد تغییر می کنند. به طور مثال اگر یک دندانپزشک در بیمارستان دولتی مشغول به کار باشد، مطابق با خدمات کشوری حقوق دریافت می کند.

برخلاف دوره 5 یا 6 ساله مجله پزشکی در اروپا نیز، نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیست. زیرا مدرک لیسانس شما نشان می دهد که بر مباحث آزمون ورودی تسط دارید. البته تعداد کمی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپا دوره Accelerated Dentistry را ارائه می دهند. از بین آن ها نیز، اکثریت برنامه های دندانپزشکی 4 ساله را برگزار می کنند. با این حال، امکان ارائه دوره های دندانپزشکی 3 ساله نیز در اروپا وجود دارد.

بازه زمانی اول یک مدت زمان یک سال و نیم و بازه زمانی دوم یک مدت زمان سه و نیم ساله است. دوره اول که شامل دروس پایه است با 43 واحد در اختیار دانشجویان رشته دندانپزشکی قرار می‌گیرد. از آنجایی که دندانپزشک عمومی نیز می تواند درمان ریشه را انجام دهد، اما گاهی اوقات درمان ریشه نیاز به تخصص دارد. روت کانال تراپی یا همان عصب کشی درمان سخت و دشواری است و بهتر می باشد توسط متخصص ریشه انجام شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود هر ساله دانشجویان زیادی، یکی از کشورهای اروپایی را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنند.

اساتیدی مانند مهران قاسمی، عبدالرضا منتظری، پیمان کامیار، علی سلوکی، محمد همدانی و … از اساتید حرف آخر هستند که با روش‌ها و الگوهای خاص خود مفاهیم دروس تخصصی را به داوطلبان آموزش می‌دهند. داوطلبان گروه تجربی با مشاهده دوره‌های دروس تخصصی گروه تجربی به راحتی تمامی مفاهیم دروس را یاد می‌گیرند و به سوالات دروس تخصصی در کنکور به خوبی پاسخ می‌دهند. رشته دندانپزشکی یکی از کاربردی ترین رشته های درمانی در زندگی بشر است که شاغلین آن می‌تواند تمام مشکلات و مسائل مربوط به دهان، دندان، لثه و حتی استخوان فک‌ها را شناسایی کرده و درمان کنند. و از آنجا که سلامت دهان و دندان پلی به سوی سلامت کلی و عمومی بدن است، اهمیت کار دندانپزشکان در هر تخصصی قابل انکار نیست. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته دندانپزشکی شروع کنند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که دانشجویان در این دوره دو ساله باید چه کارهایی انجام دهند؟ دانشجویان در این دوره دو ساله در مناطق محروم خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

دندانپزشک متخصص پروتزهای دندانی – ایمپلنت

وظیفه اصلی یک دندانپزشک تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان است و به همین علت شاید بهتر باشد این رشته را دهان پزشکی نامید. اصلی‌ترین رقیب رشته پزشکی برای انتخاب در بین داوطلبین کنکور با رتبه‌های برتر در انتخاب رشته تجربی، رشته دندانپزشکی است. نکته‌ای که در خصوص دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مطرح می‌شود، تعرفه‌های دندان پزشکی و قیمت خدمات دندانپزشکی است.

یکی دیگر از دشواری های این رشته به امکان انتقال بیماری‌های عفونی مربوط می‌شود. دندانپزشکان ممکن است با مشکلاتی مانند انتقال بیماری ایدز یا هپاتیت روبه‌رو شوند. گروه تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی مابین داوطلبان و دانش‌آموزان است. این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد.

آیا قبولی در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه سراسری امکان‌پذیر است؟

یک دندانپزشک کودکان در دوره تخصص روانشناسی کودکان را آموزش دیده و به راحتی می تواند با آن ها برخورد کند. آیا تاکنون درباره این ضرب المثل که می گوید دندانی که درد می کند را باید کشید را شنیده اید؟ این مثال برای زمانی کاربرد داشت که علم دندانپزشکی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود. یک فرد زمانی به درمان ارتوسرجری نیاز پیدا می کند که علاوه بر نامرتبی های دندانی مشکلات فکی نیز داشته باشد.

این شیوه درمانی یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی است. دندان‌پزشک از مته و ابزارهای دیگر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می‌کند. تیم درمانی کلینیک دندانپزشکی آرکا، هر روز هفته از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب جهت مشاوره، طرح سوال و اخذ نوبت جهت درمان جامع رایگان در خدمت شما عزیزان خواهند بود… در بهار سال ۱۳۹۷ با هدف ارائه ی خدمات نوین و پیشرفته دندانپزشکی در تهران افتتاح گردید . کلینیک دندانپزشکی آرکا یکی از مجهز ترین کلینیک های دندانپزشکی در ایران … موسسه حرف آخر از سال 1401 نحوه ارائه دوره‌های آموزشی خود را تغییر داده است.

  • متاسفانه در این امر برخی از دندانپزشکان عمومی نیز دست به کار شده اند و به دندانپزشکی زیبایی می پردازند.
  • یکی از مهم ترین المان های زیبایی داشتن یک لبخند زیبا و طرح لبخند شکیل است .
  • اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند.
  • این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد.

به این صورت که هر روز با بیماران تعامل خواهید داشت و مشکلات دندانی آن ها را درمان خواهید کرد. از سال دوم به بعد، بیشتر برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در اروپا شامل آموزش ها و کسب تجربه های بالینی و تماس با بیماران خواهد شد. سال های پایانی دوره نیز شامل تحقیقات و فعالیت های بالینی تحت نظارت مستقیم اساتید دانشگاهی؛ همچنین ادامه آموزش ها و یادگیری آکادمیک شما خواهد بود. با این حال در اکثر کشورها نظیر جمهوری چک، انگلستان و … برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا فقط به مدرک دیپلم احتیاج دارید. در این صورت طول دوره 5 الی 6 سال خواهد بود و بعد از فارغ التحصیلی مدرک دکتری دندانپزشکی دریافت می کنید. تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپایی 5 الی 6 سال طول می کشد.

پرکردن سوراخ و شکاف‌های بین دندان‌ها