کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی کلینیک مرکزی شهر متشکل از مجربترین کادر چشم پزشکی ایران-ماک پزشک

یک چشم پزشک می‌تواند تمام نیاز‌های مراقبت از چشم شما را برطرف کند، اما هر زمان که مشکل چشمی جدی دارید که نیاز به جراحی یا درمان تخصصی دارد، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. فلوشیپ جراحی پلاستیک چشم شامل انواع درمان و جراحی کاسه چشم، سیستم اشکی، پلک، بخش فوقانی صورت و ابرو است. آن‌ها همچنین می‌توانند کاسه چشم، پلک و بخش فوقانی صورت که در اثر تومور‌ها آسیب دیده‌اند را بازسازی کنند و جراحی‌های رفع فشار دیواره کاسه چشم را انجام دهند. اپتومتریست‌ها متخصصانی هستند که از چشم مراقبت می‌کنند و در دانشکده پزشکی آموزش دیده‌اند. آن‌ها چشم افراد را معاینه کرده و در صورت نیاز لنز‌های تماسی و عینک تجویز می‌کنند.

این فلوشیپ شامل مراقبت از چشم کودکان و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر انحراف چشم است که ممکن است هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق بیفتد. چشم پزشکان کودکان جراحی‌های مختلف ترمیم پتوز، رفع استرابیسم، تشخیص تومور‌های چشم کودکان، درمان تنبلی چشم، آب مروارید مادرزادی و… یک اپتومتریست می‌تواند بیماری‌های جزئی و معمول چشم را تشخیص داده و درمان کند، اما بیماران را برای بررسی تخصصی‌تر و درمان بیماری‌های جدی‌تر به دکتر چشم پزشک ارجاع می‌دهد. در خصوص تخصص های رشته چشم پزشکی بهتر است به فوق تخصص و فلوشیپ اشاره کنیم. دوره فوق تخصص همانگونه که توضیح داده شد، دوره آموزشی است که فرد با گذراندن آن در زمینه یکی از مشکلات مربوط به بینایی به صورت اختصاصی اطلاعاتی کسب کرده و مدرک فوق تخصص در رشته مورد نظر کسب می کند. فلوشیپ هم به نوعی یک دوره مهارت آموزی محسوب می شود با این تفاوت که بعد از این دوره مدرک فوق تخصص به شخص داده نمی شود و تنها به تقویت مهارت های چشم پزشکان متخصص کمک می کند.

از طرفی به دلیل وجود رقابت بالا، کسب نمره مناسب و قبولی در دانشگاه مشکل است. درآمد در رشته بینایی سنجی هم بیشتر به محل کار شما بستگی دارد. اگر در بخش دولتی مشغول به کار باشید درآمد شما مطابق با قوانین حقوق بخش دولتی به طور معمول بین 4 تا 7 میلیون تومان خواهد بود.

چشم پزشکی چه فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌هایی دارد؟

پس از طی این دوره فرد به عنوان چشم پزشک در رشته تشخیص و بیماری های چشم پزشکی و همچنین انجام انواع عمل های جراحی و لیزری چشم تبحر کافی خواهد داشت. چشم پزشکان مجاز به استفاده از داروها برای درمان بیماری های چشم، پیاده سازی لیزر درمانی و انجام جراحی در صورت لزوم هستند. چشم پزشکان ممکن است در تحقیقات دانشگاهی در زمینه تشخیص و درمان اختلالات چشم شرکت کنند.

جراح و متخصص چشم ، فلوشیپ قرنیه

با استفاده از لیزر Yag سوراخهای ظریفی در کپسول عدسی ایجاد شده و موجب شفاف شدن عدسی کدر و عبور مجدد نور از عدسی میشود. این روش چند سال بعد از انجام عمل آب مروارید به علت کدورت کپسول خلفی انجام شده و یکبار برای همیشه میباشد و به طرز قابل قبولی باعث بهبود حدت بینایی میشود. برای اینکه با بهترین روش برای تقویت بینایی چشم آشنا شوید می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید و اطلاعات مفیدی را به دست آورید .

دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به پزشکان، شما می‌توانید با انتخاب دکمه‌های زیر اقدام به دانلود اپ دکتر ساینا کنید. خانم دکتر واقعا سوگندي که در زمان دريافت درجه پزشکي ياد کرده مجله پزشکی اند وفادار و متعهد هستند. براي دومين باري بود که از ايشان مشاوره و درمان خواستم و هر دو بار نيز بسيار فوري پاسخگو بودند و خيلي با صبر و حوصله و متعهدانه طبابت کردند.

برای داشتن انتخابی درست بین چشم پزشکی و دندانپزشکی بهتر است در مورد دندانپزشکی هم اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در خصوص بازار کار رشته دندانپزشکی باید بدانید که در سال های اخیر افراد، بیشتر به سلامت دندان های خود اهمیت می دهند و این موضوع سبب شده تا مراجعه به دندانپزشکی ها افزایش پیدا کند. به عنوان مثال اگر قصد تحصیل در دانشگاه تهران را دارید، باید نمره شما در آزمون دستیاری بین 417 تا 427 باشد.

  • در بهترین کلینیک چشم پزشکی در تهران باید از جدید ترین روش ها و پیشرفته ترین متد های روز دنیا برای خدمات رسانی استفاده شود.
  • وقتی برای آزمون از دستگاه‌های کامپیوتری استفاده شود٬ تشخیص دقیق و قابل اعتماد خواهد بود.
  • پس از این مرحله نوبت به انتخاب اصلی شما یعنی همان انتخاب رشته چشم پزشکی می رسد.
  • یکی از قابل توجه ترین مزایای رشته چشم پزشکی درآمد نسبتا بالای این رشته است.
  • توجه کنید که حداقل به مدت دو هفته اول پس از عمل، از آرایش بر روی پلک ها و اطراف چشم به طور جدی خودداری کنید.

ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. چشم پزشکان فوق تخصص معمولاً دوره های آموزشیی را به پایان رسانده اند که به آنها امکان می دهد در بیماری های مشکل و شرایط پیچیده، قسمت خاصی از چشم را درمان کنند یا گروه خاصی از افراد را جراحی یا درمان کنند. آنها همچنین بیشتر از چشم پزشکان عمومی برای انجام جراحی های بسیار پیچیده در قسمتهای ظریف چشم آموزش می بینند.