روانشناس آنلاین مشاوره آنلاین مدافون-ماک پزشک

دکترتو می‌تواند به شما کمک کند تا از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش بتوانید از دکتر مجله پزشکی تهران نوبت بگیرید و به درمان مشکل خود بپردازید. روانپزشکی علم بررسی مشکلات بهداشت روان و تشخیص، مدیریت و پیشگیری از آن‌ها است؛ در واقع روانپزشک بیشتر روی درمان با دارو تمرکز دارد. در حالی که روانشناس کسی است که بطور تخصصی در رشته روانشناسی تحصیل کرده؛ اما برخلاف روانپزشکان پزشک نیست و صلاحیت تجویز دارو و نوشتن نسخه و انجام اقدامات پزشکی را ندارد.

آرزو دین پرست ، روانشناس و مشاور ازدواج و خا…

برای اینکه بتوانید به درمانجو یا همان مراجع خود کمک کنید اول باید به مشکلات وی پی ببرید بهترین راه شناسایی و اگاهی هم گوش دادن است. روان شناس باید یک شنونده ی فعال باشد و گفته های درمانجو را به خوبی بررسی و تحلیل کند. در این نوشته سعی کردم خصوصیت های یک روانشناس خوب را بنویسم تا همکاران گرامي بدانند که چطور میتوانند یک روانشناس موفق و خوب باشند و نسبت به بهبود کار خود سعی کنند.

  • همیشه این ترس وجود دارد که راز شما توسط دوست یا نزدیکانتان برملا شود و یا از آن‌ها علیه شما استفاده کنند.
  • در واقع باید بتواند برنامه‌های عملی و افکار خود را به شیوه‌ای مؤثر با دیگران به اشتراک بگذارد.
  • مشاوره و درمانگری برای مراجعین محروم جامعه و یا افرادی که با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، فساد و…
  • اخلاق و رفتاری صبورانه و صمیمانه‌ای در برخورد با مراجعین محترم داشته باشد.
  • در واقع بهترین نوع درمان، درمانیست که بر پایه‌ی تخصص مربوطه باشد نه بر پایه‌ی دارو دادن و دارو ندادن.
  • یک روانشناس بر اساس حوزه آکادمیک مطالعاتی خود می‌تواند یک رواندرمانگر فردی، یک مشاور خانواده و ازدواج، متخصص در درمان اختلال روانپزشکی مشخص به طور مثال افسردگی و اضطراب و یا فعال در حوزه درمان های گروهی و بین فردی باشد.
یک روانشناس بالینی به مشکلات بیمار گوش می ‌دهد و وضعیت او را درک می ‌کند که چگونه بیمار از نظر احساسی، ذهنی و فکری عمل می ‌کند. افرادی که برای این تست ‌ها به روانشناس مراجعه می ‌کنند، ممکن است برایشان بسیار مفید باشند، بخصوص اگر مطمئن نیستند چه نوع کاری از خدمات یک روانشناس برایشان مناسب است. روانشناسان می ‌توانند تست‌ هایی مانند تست‌ های شخصیت، استعداد، آموزش حرفه‌ ای و اطلاعاتی را انجام دهند تا از این طریق بهتر با مراجعین خود ارتباط برقرار نمایند. آنها در صنعت خصوصی (مانند کلینیک های روانشناسی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها)، زندان‌ ها و یا در نیروی دفاعی کار می‌ کنند. بهبود در روابط بین فردی با کاهش علائم افسردگی و اضطراب از طریق مشاوره ارتباط دارد. مشاوران مؤثر می توانند به مشتریان خود در بهبود تنظیم مرزها و سایر اشکال بیان خود کمک کنند.

قابل ذکر است که میزان زمان و آموزش لازم برای تکمیل هر مدرک متفاوت است. اگر هدف شما درمانگر شدن باشد، گام‌هایی که برای رسیدن به آن برمی‌دارید تا حد زیادی به نوع درمانگری که می‌خواهید شوید بستگی دارد. اگر علاقه خاصی دارید، با یک مشاور صحبت کنید، او می‌تواند تمام گزینه‌های موجود را برایتان تشریح کند.

ادراک یا دریافتن چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

نخستین و واضح و روشن ترین مهارتی که هر روانشناسی باید داشته باشد این است که بتواند با سایرین به خوبی رابطه برقرار کند. وی به احساسات و افکار سایرین توجه ميکند و با مراجع خود گرم و دوستانه برخورد ميکند و در جلسه درمان بر مراجع تمرکز ميکند نه خود. روان شناس باید فن بیان خوب داشته باشد و بتواند مراجع را بسوی خود جذب کند. درصورتی که مراجع با روانشناس حس راحتی کند روند درمان و کیفیت گفتگو بهبود می یابد.

بعد از آن باید مدرک کارشناسی ارشد را در یکی از گرایش‌های روانشناسی بگیرند. بعد از گذشت دوره دو ساله کارشناسی ارشد، می‌توانند در آزمون دکترا شرکت کرده و در صورت قبولی، دوره دکترا را طی کنند و سپس تبدیل به دکتر روانشناس شوند. طبق پژوهش های انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، موضوع سلامت روان نقش بسیار ویژه ای را در جهت دستیابی به اهداف توسعه جهانی داشته و از ارکان های اصلی توسعه پایدار به شمار می رود.

دکتر محسن احمدی طهور