پزشکی گوش و حلق و بینی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-ماک پزشک

اما در برخی از مواقع ، واکس ایجاد شده در گوش تجمع می کند و باعث کاهش شنوایی ، وزوز گوش ، درد گوش و غیره می شود که در این صورت ، بهتر است به یک دكتر فوق تخصص گوش مراجعه کنید تا جرمی را که در گوش تجمع یافته است از آن خارج کند. دکتر مهدی سلیمانپور ، در سال ۱۳۸۹ مدرک فلوشیپ اتولوژی ( فوق تخصص گوش ) خود را گرفته اند. معمولا افرادی که جراحی بینی ، انجام داده اند پس از گذشت چند روز می توانند به روال زندگی خود برگردند اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. خیر ، اما بهتر است افراد پس از اتمام دوره بلوغ ، اقدام به انجام جراحی بینی کنند زیرا در آن زمان رشد بینی کامل شده است.

مراقبت از فضای بینی و سینوس ها یکی از ابتدایی ترین وظایف متخصص گوش و حلق و بینی است. مشکلاتی که در فضای بینی بوجود می آید از قبیل آلرژی ، اختلالات بویایی،پولیپ و گرفتگی بینی در حوزه ی درمانی این متخصصان قرار دارد. گوش، حلق و بینی سه اندام مهم بدن انسان هستند که وظایفی حیاتی بر عهده دارند. به خاطر پیچیدگی‌هایی که در این بافت‌ها وجود دارد، علائم متعددی نشان‌دهندۀ آسیب وارد شده بر آن‌ها هستند.

بهترین دکتر طب سنتی در ایران【سال1401】❤️+ لیست ۱۰ تایی

یک روش جراحی برای ایجاد یک حفره تنفسی در قدام گردن برای تنفس است. متخصص گوش و حلق و بینی می تواند برای حفظ راه تنفسی بیمار یا کاهش ترشحات ریه ها از این روش استفاده کنند. تراكستومي ممكن است به صورت مجله پزشکی اورژانسی در مواردی مانند سرطان حنجره پیشرفته که با انسداد راه هوایی همراه است ضروری باشد. حدود سی و پنج میلیون نفر از سینوزیت حاد رنج میبرند و این مشکل یکی از مشکلات عمده در ایالت متحده است.

متخصصان گوش و حلق و بینی با تلفیق دانش پزشکی و مهارت های جراحی برای درمان بیماران خود، میتوانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام کنند. برای پیدا کردن متخصصان گوش، حلق و بینی مجرب در شهر ری مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر دکتر عبدالحمید حسین نیا و دکتر منصور نصیری نژاد را معرفی میکند. نه تنها متخصصین گوش، حلق و بینی پزشک هستند بلکه می توانند عمل های جراحی برای درمان عارضه های مربوط به گوش، حلق و بینی را نیز انجام دهند. بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا در صورت وجود مشکل، بررسی و درمان لازم صورت گیرد. سپس به کشور برگشت و تحصیل خود را در رشته گوش ، حلق و بینی در دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد.

جراحی بینی یا رینوپلاستی که شامل جراحی سینوزیت و جراحی های زیبایی بینی می شود. برای تشخیص بیماری، پزشک از معاینه حفره بینی (رینوسکوپی)، اندوسکوپی بینی و روش های تصویربرداری مختلف استفاده می‌کند. واژه‌ی اتولارینگولوژی (گوش و حلق‌شناسی)، با وجود طولانی بودن، مخفف اتورینولارینگولوژی (گوش، حلق و بینی شناسی) است. این جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی یا توده های سرطانی از گردن با بیهوشی عمومی انجام می شود. در روش جراحی رادیکال گردن تمام بافت محل درگیر با تومور همراه با عضلات، اعصاب، غدد بزاقی و عروق اصلی این ناحیه برداشته می شود . سرطلن و توده های گردن، حنجره، سینوس یا داخل حفره بینی توسط این متخصص جراحی می شود.

  • سلام يک سوالي از آقاي دکتر پرسيدم جوابش خوب و قانع کننده بود با توجه به اينکه تعطيلات بود و من به پزشک خودم دسترسي نداشتم جواب آقاي دکتر خيلي بهم اميد واري داد تشکر ميکنم.جوابشون کامل بود.
  • متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند اختلالات خواب و مشکلات تنفسی که در حین خوابیدن به وجود می آیند، انسداد بینی و مجاری تنفسی، خر و پف، آپنه خواب و موارد دیگر را درمان کنند.
  • همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است.
  • برای مثال متخصص مغز و اعصاب مشکلات مربوط به مغز یا سیستم اعصاب را درمان می‌کند و متخصصان چشم در درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی تبحر دارند.

بنابراین برای انتخاب جراح مناسب بهتر است که به میزان تجربه و نمونه‌ کارهای جراحان دقت کرده و با اشخاصی که نزد آن‌ها جراحی کرده‌اند مشورت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. برای بررسی داخل بینی از سپکولوم به همراه یک چراغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی نیزوندوسکوپ به عنوان کابل فایبراوپتیک در بینی فرستاده می‌شود تا درون آن دقیق‌تر بررسی شود. جالب است بدانید التهاب مزمن لوزه‌ها می‌تواند با جراحی تونسیلِکتومی یا خارج کردن لوزه‌ها نیز درمان شود. وجود توده هایی از جرم در گوش از عوامل دیگر در تاثیر شنوایی و ایجاد وزوز در گوش محسوب می شود.

وظایف متخصص گوش و حلق و بینی به نوع بیماری و تخصص اضافی آن‌ها بستگی دارد. کودکان – برخی بیماری‌های گوش، حلق و بینی مادرزادی هستند و باید در سنین پایین درمان شوند. درمان‌ها طیف وسیعی دارند و شامل کاشت حلزون و دیگر دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت، جراحی سر و گردن و درمان بیماری‌های نادر از جمله آرترزی کوآن (انسداد پشت مسیر بینی توسط استخوان یا بافت) هستند.

این وضعیت موجب التهاب مزمن و تورم مجاری بینی، همراه با تجمع مخاط و مشکلات تنفسی از طریق بینی میشود. عفونت، رشد پولیپ در بینی یا انحراف سپتوم همگی می توانند به سینوزیت مزمن منجر شوند. با تشخیص می توانند بهترین روش درمانی را برای شما به کار گرفته و کاملا حرفه ای درمان شوید. در کنار فشارخون، آلرژی فصلی و عفونت‌های باکتریایی و ویروسی علل سردرد و سرگیجه هستند. مشکل شنوایی که به خاطر آسیب پردۀ گوش، کانال گوش یا استخوان رخ می‌دهد را نباید نادیده گرفت.

متخصص گوش و حلق وبینی

این متخصصان از لحاظ پزشکی، دانش عمیقی درباره ی ناحیه سر و گردن، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی ، سیستم های ارتباطی و حواس پنجگانه دارند. اکثر موارد نارضایتی بعد از جراحی بینی مربوط به این قسمت است، زیرا پزشک نتوانسته به خوبی خواسته بیمار را متوجه شود و یا اگر متوجه شده، در روز جراحی درخواست‌های بیمار را فراموش کرده است. تیم طراح طب با ارائه خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی تا حد بسیاری این مشکلات را برطرف نموده است. توانایی جلب رضایت بیمار پس از جراحی بینی و جراحی گوش را داشته باشد. جراحی گوش یا اتوپلاستی هم به منظور درمان بیماری های گوش و هم با هدف زیبایی انجام می شود.

متخصص گوش، حلق و بینی در شهر ری

و انتخاب شهر مورد نظر خود می توانید؛ دکترهای متخصص و فوق تخصص گوش حلق بینی فعال را مشاهده کرده و با مراجعه به پروفایل دکتر مورد نظر خود، نوبت‌های آزاد را مشاهده کرده و به صورت آنلاین نوبت بگیرید. یکی از موثر ترین روش های انتخاب بهترین دکتر گوش و حلق و بینی ، پرس و جو از دوستان و اطرافیان می باشد. افرادی که اختلالاتی در گوش، حلق و بینی دارند، نیاز دارند که نزد یک متخصص مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند و تنفس شان بهتر شود. در این روش جراحی زیبایی بینی جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند. گاهی اوقات ، مشکلات بینایی ، شنیداری و بویایی به خاطر اختلالات سر و گردن به وجود می آید که تشخیص آن برعهده پزشکان این تخصص است.