متخصص گوش و حلق و بینی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ پزشکت-ماک پزشک

متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند به کمک جراحی پلاستیک صورت، شکاف کام، افتادگی پلک، ریزش مو، جراحی اتولوژی، فلج صورت، بازسازی تروما، بازسازی پس از درمان سرطان سر و گردن و ترمیم جراحی های پیشین صورت را انجام دهند. در این تخصص پزشکان روی مشکلات مجله پزشکی گوش، بینی و گلو و حنجره تمرکز دارند. رشته گوش و حلق و بینی در 50 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته و در حال حاضر جراحی سر و گردن نیز زیرمجموعه ای از این تخصص قرار گرفته است. این جراحی برای اصلاح انحراف تیغه بینی یا برای برداشتن پولیپ است.

  • حلقه ای از عضله معروف به اسفنکتر در انتهای مری معمولاً از حرکت محتویات معده به سمت بالا جلوگیری می کند.
  • در حالی که با مراجعه به متخصص گوش، حلق و بینی و شروع به موقع درمان یا جراحی، می‌توانید سلامتی خود را مورد حفاظت قرار دهید.
  • اما در برخی از مواقع ، واکس ایجاد شده در گوش تجمع می کند و باعث کاهش شنوایی ، وزوز گوش ، درد گوش و غیره می شود که در این صورت ، بهتر است به یک دكتر فوق تخصص گوش مراجعه کنید تا جرمی را که در گوش تجمع یافته است از آن خارج کند.
  • درد در ناحیۀ صورت، بالای دندان و گوش موقع سردرد‌های سینوسی رخ می‌دهد.
  • گلودرد مزمنی که با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شود و بلعیدن و حرف زدن را با مشکل مواجه می‌کند، بیماری دیگری است.

هزینه درمان توسط پزشک ENT با توجه به دستمزد پزشک ، نوع بیماری و دارو ها و آزمایشات لازم برای هر فرد متفاوت می باشد که در اولین جلسه مشاوره توسط پزشک مشخص خواهد شد. بسیاری از بیماری ها، از جمله آسیب به تارهای صوتی، ویروس ها، سرطان و ریفلاکس مزمن اسید معده ، می توانند منجر به اختلالات صوتی و گرفتگی، یا ضعیف شدن صدا، خستگی صوتی شوند. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است.

پیشگیری از خونریزی مکرر بینی

ابتلا به این عارضه باعث بروز شرایطی میشود که بر سیستم عصبی مرکزی و اندام‌های گوش داخلی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث سرگیجه شود. اما با این حال، آسیب به بینی نیز می تواند باعث انحراف این تیغه شود. تیغه بینی، دیواره ای است که حفره بینی را به دو قسمت تقسیم می کند.

درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. لارنگولوژی مخاطات حنجره و بیماریهای حاصل از صحبت کردن مانند پولیپ و ندول حنجره را بررسی می کند و با لیزر، انقلابی عظیم در جراحی حنجره ایحاد شده است. جراح فک و صورت به کسی گفته می‌شود که ابتدا دوره دندانپزشکی عمومی را گذرانده و بعد از آن در زمینه فک و صورت تخصص بگیرد.

قرار دادن لوله میرینگوتومی در داخل پرده گوش

جالب است بدانید که آبریزش بینی مزمن هم ناشی از ریفلاکس معده است؛ بنابراین ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی را نادیده نگیرید. جراح بینی ، به بیمار تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی ، اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را نمی دهد زیرا ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود. یک متخصص گوش و حلق و بینی باید سوابق خوبی در حرفه کاری خود داشته باشد.

شرایطی که بر سیستم عصبی مرکزی و گوش داخلی تأثیر می گذارد می تواند باعث سرگیجه شود. ریفلاکس معده وضعیتی است که در آن اسید معده و سایر محتویات دستگاه گوارش به سمت مری حرکت می کند. یک عضله با ساختار حلقوی در انتهای مری با نام اسفنکتر وجود دارد که با انقباض خود از حرکت محتوای معده به سمت بالا جلوگیری می کند. در افراد مبتلا به ریفلاکس یا ، این اسفنکتر ممکن است شل باشد و باعث سوزش معده، درد قفسه سینه و مشکل در بلع شود. وضعیتی که در آن لب، کام یا هر دو در طی دوره جنینی به طور کامل رشد نمی کنند. اندازه شکاف ها ممکن است متفاوت باشد و باعث مشکل در تغذیه ، گفتار و تنفس فرد خواهد شد.