بهترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی دکترتو-ماک پزشک

متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند به کمک جراحی پلاستیک صورت، شکاف کام، افتادگی پلک، ریزش مو، جراحی اتولوژی، فلج صورت، بازسازی تروما، بازسازی پس از درمان سرطان سر و گردن و ترمیم جراحی های پیشین صورت را انجام دهند. در این تخصص پزشکان روی مشکلات مجله پزشکی گوش، بینی و گلو و حنجره تمرکز دارند. رشته گوش و حلق و بینی در 50 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته و در حال حاضر جراحی سر و گردن نیز زیرمجموعه ای از این تخصص قرار گرفته است. این جراحی برای اصلاح انحراف تیغه بینی یا برای برداشتن پولیپ است.

  • متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند به کمک جراحی پلاستیک صورت، شکاف کام، افتادگی پلک، ریزش مو، جراحی اتولوژی، فلج صورت، بازسازی تروما، بازسازی پس از درمان سرطان سر و گردن و ترمیم جراحی های پیشین صورت را انجام دهند.
  • جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک سینوس، گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن، رینولوژی (جراحی بینی و سینوس)، لارنگولوژی و آندوسکوپیک سینوس را بگذراند و مدرک بگیرد.
  • در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر ، انجام جراحی بینی تنها تحت بیهوشی کامل امکان پذیر می باشد.
  • از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین گوش و حلق و بینی مشکلات شنوایی، درد یا عفونت گوش و گرفتگی بینی است.
  • در این تخصص پزشکان روی مشکلات گوش، بینی و گلو و حنجره تمرکز دارند.

همچنین دکتر گوش، حلق و بینی دوره‌های لازم در زمینه جراحی سر و گردن را سپری می‌کند و دانش کافی به منظور عمل بینی را به دست می‌آورد. برای انتخاب بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی باید به نکات مهمی دقت داشته باشید تا از نتیجه درمان پشیمان نشوید. متخصص گوش و حلق و بینی بعد از گذراندن دوره شش ساله خود می بایست برای دریافت تخصص یک دوره چهار ساله گذرانده باشد. آنان مشکلات مختلف پزشکی از جمله مشکلات مجاری تنفسی، سرطان های سر و گردن و سینوزیت مزمن را درمان می کنند. یک متخصص گوش و حلق و بینی همچنین در مورد سرگیجه و درمان آن و مشکلات ساختاری در بینی و بررسی کاهش شنوایی به شما کمک می کنند.

متخصص گوش و حلق و بینی چه فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌هایی دارد؟

برای آشنایی بیشتر با جراح و متخصص گوش و حلق و بینی بهتر است بدانید یکی از تخصص‌های مهم دستیاری پزشکی که با راه هوایی و تنفس انسان ارتباط نزدیکی دارد تخصص گوش و حلق و بینی است. متخصص گوش و حلق و بینی سالهای متمادی در دانشگاه و بیرون آن در طبابت برای مردم، ارتباطات راه هوایی و شنوایی و بویایی و چشایی و زیبایی سر و صورت و بینی را بررسی می کند. همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است. همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد.

متخصص گوش و حلق و بینی هم‌چنین بر مشکلات سینوسی و پلیپ بینی که منجر به خرناس کشیدن در خواب، آلرژی و اختلالات چشایی می‌شود تمرکز دارد. متخصص گوش و حلق و بینی ممکن است جراحی پلاستیک را برای حل مشکلات ساختاری در شکل بینی انجام دهد. بیمارانی که با اختلال در سیستم گوش و شنوایی، تعادلی، بینی و تنفسی، سر و گردن مواجه هستند، به بهترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می‌کنند. آسیب دیدگی صورت ممکن است به دلیل جراحات ناشی از تصادف، نقص در هنگام تولد و یا عوارض جانبی برخی از درمان های پزشکی به وجود بیاید و در اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی از خود بر جای گذارد.

جالب است بدانید که آبریزش بینی مزمن هم ناشی از ریفلاکس معده است؛ بنابراین ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی را نادیده نگیرید. جراح بینی ، به بیمار تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی ، اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را نمی دهد زیرا ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود. یک متخصص گوش و حلق و بینی باید سوابق خوبی در حرفه کاری خود داشته باشد.

جراح پلاستیک به چه کسی گفته می‌شود؟

ابتلا به این عارضه باعث بروز شرایطی میشود که بر سیستم عصبی مرکزی و اندام‌های گوش داخلی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث سرگیجه شود. اما با این حال، آسیب به بینی نیز می تواند باعث انحراف این تیغه شود. تیغه بینی، دیواره ای است که حفره بینی را به دو قسمت تقسیم می کند.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی،زیبایی بینی

هزینه درمان توسط پزشک ENT با توجه به دستمزد پزشک ، نوع بیماری و دارو ها و آزمایشات لازم برای هر فرد متفاوت می باشد که در اولین جلسه مشاوره توسط پزشک مشخص خواهد شد. بسیاری از بیماری ها، از جمله آسیب به تارهای صوتی، ویروس ها، سرطان و ریفلاکس مزمن اسید معده ، می توانند منجر به اختلالات صوتی و گرفتگی، یا ضعیف شدن صدا، خستگی صوتی شوند. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است.

شرایطی که بر سیستم عصبی مرکزی و گوش داخلی تأثیر می گذارد می تواند باعث سرگیجه شود. ریفلاکس معده وضعیتی است که در آن اسید معده و سایر محتویات دستگاه گوارش به سمت مری حرکت می کند. یک عضله با ساختار حلقوی در انتهای مری با نام اسفنکتر وجود دارد که با انقباض خود از حرکت محتوای معده به سمت بالا جلوگیری می کند. در افراد مبتلا به ریفلاکس یا ، این اسفنکتر ممکن است شل باشد و باعث سوزش معده، درد قفسه سینه و مشکل در بلع شود. وضعیتی که در آن لب، کام یا هر دو در طی دوره جنینی به طور کامل رشد نمی کنند. اندازه شکاف ها ممکن است متفاوت باشد و باعث مشکل در تغذیه ، گفتار و تنفس فرد خواهد شد.

درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. لارنگولوژی مخاطات حنجره و بیماریهای حاصل از صحبت کردن مانند پولیپ و ندول حنجره را بررسی می کند و با لیزر، انقلابی عظیم در جراحی حنجره ایحاد شده است. جراح فک و صورت به کسی گفته می‌شود که ابتدا دوره دندانپزشکی عمومی را گذرانده و بعد از آن در زمینه فک و صورت تخصص بگیرد.