لیست بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران-ماک پزشک

استفاده از دیدگاه واقعی کاربرانی که تجربه ملاقات با پزشک و درمان بیماری‌‌ها به کمک او را داشته‌اند، بهترین روش برای انتخاب بهترین متخصص گوش است. بیماران ممکن است از یک احساس ناراحتی ساده تا درد شدید گوش‌ها و همین‌طور مشکلات شنوایی، انسداد یا وز وز گوش را تجربه کنند. بیماران دچار مشکلات گوش، حلق و بینی می‌توانند با مشکلات سینوسی، خروپف، از دست دادن حس بویایی یا واکنش‌های آلرژیک نیز مراجعه کنند.

متخصص گوش وحلق و بینی

به آن دسته از پزشکانی که بعد از گذراندن دوره هفت ساله و اخذ دکترای عمومی خود ، در زمینه تشخیص و درمان بیماری های مربوط به گوش و حلق و بینی تخصص خود را گرفته اند، متخصص گوش حلق و بینی می گویند. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند. همچنین جا اندازی شکستگی استخوان های بینی و صورت نیز توسط این متخصصین انجام می شود. ممکن است متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان موثرتر بیماران با بدخیمی های پوستی و شکستگی های صورت با سایر تخصص ها مانند پوست و جراحی فک و صورت همکاری داشته باشد. بهعلاوه، متخصص گوش و حلق و بینی بیماریها و اختلالات گلو، تیروئید و حنجره شامل اختلال در خوردن، بلعیدن و صحبت کردن را نیز بررسی میکند.

با این وجود می توانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه بادکتر آنلاین گوش، حلق و بینی، تلفنی و متنی گفتگو کنید. تا قبل از قرن نوزده پزشکان نمی‌دانستند، گوش، بینی و گلو توسط یک سیستم لوله‌ای بهم وصل هستند. زمانی‌که با ابزارهای دقیق این مسئله مشخص شد، تخصص جدید در پزشکی به نام تخصص گوش و حلق و بینی ایجاد شد. متخصصان گوش و حلق و بینی می توانند ناهنجاری های مادرزادی، مانند شکاف کام، یا آسیب های ناشی از تصادفات، جراحی قبلی یا سرطان پوست را، ترمیم کنند.

در این روش برای تغییر شکل ظاهری بینی (جراحی زیبایی بینی) از عمل جراحی رینوپلاستی که یک عملیات برای تغییر شکل یا اندازه بینی و یا برای مشکلات تنفسی مانند پولیپ، سینوس و … می باشد استفاده می‌گردد؛ این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی انجام می شود؛ در این روش با برش بسیار کوچکی در ناحیه کولوملا دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌سازند. در این روش می‌توان تمام پوست بینی را از قسمت غضروف و استخوان بالاتر کشید و تمام آنچه را که در درون بینی وجود دارد، دید. متخصص گوش، حلق و بینی که در این زمینه باید جراحی گوش و اختلالات عصبی گوش را تشخیص دهند.

متخصص گوش و حلق و بینی – جراحی زیبایی بینی

در صورتی که اعضای بدن یک فرد بر اثر سانحه نظیر تصادف، آتش سوزی و … آسیب دیده باشد، فوق تخصص جراحی پلاستیک می‌تواند علاوه بر برگرداندن عملکرد صحیح این اعضا، زیبایی مجله پزشکی آن‌ها را نیز بازسازی کند. حتی در این زمینه ها، از جراحان مغز و اعصاب، متخصص غدد درون ریز، آنکولوژیست ها، جراحان دهان و بسیاری از متخصصین دیگر استفاده می شود.

  • متخصص گوش و حلق و بینی، آزمایشهای مختلفی مانند بررسی حساسیتها، بیماریهای ویروسی و سرطان را اجرا میکند.
  • سینوزیت مزمن، عفونت حاد دستگاه تنفسی و ناهنجاری‌های آناتومیک سردرد‌های آزاردهنده ایجاد می‌کنند؛ بنابراین بیماران با مزمن شدن سردرد باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند.
  • این نواحی بدن انجام عمل بویایی، شنوایی، بینایی و چهره ی افراد را شامل میشود.
  • در مرحله آخر نیز باید زیبایی بینی بر اساس خواسته متقاضی بهبود پیدا کند و بینی در تناسب با سایر اجزای چهره باشد.
  • این عارضه ممکن است نشانه ای از آپنه خواب باشد که می تواند منجر به مشکل در استخوان های صورت یا شب ادراری شود.

بیمار با دیدن این نشانه‌ها باید از متخصص گوش و حلق و بینی مشورت بگیرد. برای تعیین وقت مشاوره و ویزیت در درمانگاه گوش و حلق و بینی بیمارستان بقیة الله روزهای یکشنبه ، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 15 الی 17 با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید. جراحی زیبایی بینی در دوره قاعدگی ، اشکالی ندارد اما بهتر است بانوان پس از اتمام این دوره اقدام به انجام جراحی بینی کنند. دکتر محمد رضا سماواتی فرد فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی در سال 85 از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس می باشد. وی دوره تخصصی (رزیدنتی) خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 87 شروع کرد و در سال ۹۰ به عنوان رزیدنت برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیده شد.

وزوز گوش