انجمن چشم پزشکی ایران-ماک پزشک

فارغ التحصیلان دوره پزشکی عمومی در صورت شرکت در آزمون رزیدنتی و کسب حد نصاب نمره قبولی، می‌توانند به عنوان رزیدنت چشم تحصیل کنند. در طی دوره چهار ساله رزیدنتی در زمینه چگونگی عملکرد دستگاه بینایی، ارزیابی و تشخیص بیماری‌ها و اختلالات مربوط به چشم و نحوه انجام اعمال جراحی آموزش‌های تخصصی می بینند. بعد از دوره تخصصی پزشکی می توانید یک دوره فوق تخصص فلوشیپ هم به مدت ۲ سال بگذرانید تا مهارت بیشتری در زمینه چشم پزشکی پیدا کنید. در کنار تمام مزایا، چشم پزشکی هم معایبی دارد که از جمله معایب رشته چشم پزشکی سخت بودن شرایط برای پذیرفته شدن در این رشته است. از طرفی دیگر مدت زمان تحصیل در این رشته طولانی بوده (حدود 14 سال) و برای برخی افراد ممکن است طاقت فرسا باشد، به همین دلیل بهتر است با داشتن علاقه این رشته را انتخاب کنید. این مرحله از مراحل رشته چشم پزشکی را می توان یکی از سختی های رشته چشم پزشکی دانست، زیرا برای رشته پزشکی عمومی داوطلبان زیادی رقابت می­کنند و با موفق شدن در این رقابت شما مرحله اول را پشت سر می­گذارید.

درمانگاه های تخصصی

بعد از اتمام دوره تخصص چشم، فارغ التحصیلان می‌توانند در هر یک از دوره‌های آکادمیک فوق تخصص شرکت کنند و مدرک فلوشیپ مربوطه را دریافت کنند. رتینوپاتی دیابتی در نتیجه قند خون بالا برای مدت طولانی همراه با دیابت نوع 1 و 2 رخ می دهد و در صورت عدم درمان می تواند باعث کوری شود. قند خون بیش از حد می تواند رگ های خونی پشت چشم را تغییر دهد و از دریافت مواد مغذی مورد نیاز شبکیه برای حفظ بینایی جلوگیری کند. هر کس مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 در معرض خطر رتینوپاتی دیابتی است. با این حال ، نوع دیابت در هر فرد ، چگونگی نوسان قند خون ، کنترل قندهای شان و مدت طولانی ابتلا به دیابت ، همه در خطر او تأثیر دارد. توجه داشته باشید، دقیقا بلافاصله بعد از عمل لیزیک و عمل لازک بر روی چشم ها، دید چشمتان تار می شود.

در ادامه جهت آشنایی بیشتر با حرفه چشم پزشکی به وظایف مهم یک چشم پزشک اشاره شده است. خطاها می توانند در نتیجه طول کره چشم ، تغییر در شکل قرنیه یا پیری طبیعی لنز رخ دهند. نزدیک بینی ، دور بینی و آستیگماتیسم بر اساس عیب انکساری دسته بندی می شوند.

سیستم چشمی انسان یکی از حساس ترین ناحیه بدن به شمار می آید و بسیاری از اطلاعات روزانه تنها از طریق چشم به انسان منتقل می شود. بنابراین با ایجاد هر گونه مشکل برای چشم ها فرد را دچار مشکل کرده و نیاز است به بهترین متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید. مشکلات چشمی ممکن است ،نشانه ای از بیماری های خطرناک دیگر باشد.

آب سیاه چیست

هنگامی که یک چشم در دوران کودکی یا نوزادی از دیگری ضعیف‌تر شود، تنبلی چشم رخ می‌دهد. پـس از عمل لیزیک و عمل لازک، چشـم و قرنيـه دچـار خشکی موقتی می شـوند. استفاده از قطره های اشک مصنوعی و حتی پلـک زدن ايـن عـوارض را كاهـش می دهـد.

دکتر فرشید پرکار رضاییه

با این وجود به طور کلی باید گفت رشته های پزشکی از جمله رشته چشم پزشکی جزء رشته های بدون آزمون نیستند و برای تحصیل در رشته چشم پزشکی باید رتبه خوبی کسب کنید. از طرفی دیگر پیدا کردن یک شغل مناسب بعد از پایان دوره تحصیلات از دغدغه‌های اصلی دانشجویان محسوب می‌شود که با تحصیل در رشته‌های کارامد نظیر رشته چشم پزشکی دیگر نیاز نیست این نگرانی را داشته باشید. مطالب مجله سلامتی پذیرش۲۴ تحت نظارت پزشکان تایید شده ویراستاری می‌شوند لیکن در نظر داشته باشید جایگزین پیشنهاد تخصصی پزشک معالج نمی‌باشد. از اینرو پیشنهاد می‌کنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید. مرکز تخصصی چشم پزشکی چشمخانه وابسته به کلینیک مرکزی شهر و رسالت آن معاینات، تست ها، آزمایشات و عکسبرداری از چشم بصورت تخصصی وهمچنین انجام لیزیک می باشد. نوبت دهی آنلاین یکی از خدماتی است که در دکتریاب ارائه می شود و شما می توانید به صورت 24 ساعت شبانه روز از بهترین دکترهای جراح و متخصص تهران به صورت اینترنتی نوبت دریافت کنید.

  • با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکترهای چشم پزشکی می‌توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید.
  • با مراجعه به پروفایل هر یک از دکترهای چشم پزشکی می‌توانید هزینه دقیق ویزیت آن دکتر را ببینید.
  • اگر مکرراً دچار سردرد شوید حتماً دوستان و اطرافیان به شما توصیه می‌کنند که برای معاینه چشم و کنترل شماره…
  • مشکل شایع چشمی مرتبط با افزایش سن که باعث دیدن فلش‌های نور در چشم می‌شود.
  • استفاده از قطره های اشک مصنوعی و حتی پلـک زدن ايـن عـوارض را كاهـش می دهـد.
اگر هم در بخش خصوصی استخدام شوید، درآمد بستگی به توافق شما با کارفرما دارد. دانشگاه­های مختلف از نظر علمی دارای رتبه بندی بوده و این مورد سبب می­شود پذیرش در هر یک از دانشگاه­ها برای تحصیل در رشته مجله پزشکی به نمره خاصی نیاز داشته باشد. البته نمره مورد نیاز برای دانشگاه­های مختلف بسیار متفاوت نیستند و تفاوت­های جزئی دارند. هر ساله هنگام انتشار دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد، رشته‌هایی را معرفی می‌کنند که داوطلبین بر اساس سوابق تحصیلی شان می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. این مورد یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که در کنکور عملکرد خوبی نداشته و به واسطه سوابق تحصیلی می‌خواهند وارد دانشگاه شوند. بنابراین برای اطمینان باید هر ساله دفترچه منتشر شده تحت عنوان رشته‌های سوابق تحصیلی را بررسی کنید.

سوختگی های شیمیایی چشم یکی از مهم ترین اورژانسهای چشم پزشکی محسوب می شوند. بعد از این مراحل تا ۷ سال دوره عمومی پزشکی به پایان میرسد و نوبت به آزمون دستیاری پزشکی می رسد که می توانید حداکثر ۱۰ تخصص در ۱۰۰ دانشگاه را انتخاب نمایید. همچنین برای آگاهی از بازار کار چشم پزشکی در ایران، امریکا و کانادا مقاله بازار کار چشم پزشکی را مطالعه کنید.