رشته پزشکی زنان چیست و متخصص زنان چه کار می کند ؟ درمانکده-ماک پزشک

اگر مشکل باروری دارید؛ برای بررسی مساله بلاید به بهترین دکتر زنان و زایمان تهران یا شهر خودتان مراجعه کنید؛ این‌که ملاک انتخاب‌تان برای پیدا کردن دکتر متخصص یا فوق تخصص زنان و زایمان چه باشد را در ادامه به طور مفصل توضیح داده‌ایم. از دیگر وظایف و کارهایی که پزشک متخصص زنان به آن می پردازد، در مورد بارداری بانوان است و به کنترل و پیگیری سلامت مادر و جنین از ابتدا تا زمان زایمان می پردازد و با توجه به تشخیص او می توان مشخص کرد که آیا زایمان طبیعی برای مادر مناسب یا سزارین. همچنین بعد از زایمان نیز به مراقبت و بررسی شرایط عمومی مادر و کودک می پردازد و تمامی موارد سلامتی را چک می کند تا در صورت وجود کوچکترین عارضه به رفع آن بپردازد. زیرا در این دوران نیز بیماری هایی مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، حاملگی خارج از رحم، سقط خود به خودی، جدا شدن جفت و …

  • بدن هر زن عملکردهای بیولوژیکی مختلفی از قبیل قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی را تجربه می کند.
  • البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است!
  • حال این سوال پیش می آید که یک متخصص خوب را چگونه انتخاب کنیم یا بهترین دکتر زنان در تهران چه کسی است؟ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۰ تا از بهترین دکتر های زنان در تهران بپردازیم تا شما نیز با آنها آشنا شوید.
برای مشاهده شرایط بیمه دکترهای زنان و زایمان و نازایی به پروفایل هر پزشک مراجعه کنید و در قسمت بیمه های طرف قرارداد، لیست بیمه‌های مورد قبول هر یک از دکترهای زنان و زایمان و نازایی را ببینید. مراقبت های دوران بارداری از جمله حاملگی خارج رحمی، مشکلات جفت در بارداری، مشکلات جنینی در طول دوره ی بارداری، فشار خون حاملگی، دیابت بارداری و … باید توسط متخصص زنان پنجه طلا و کاربلد انجام شود. امکان مشاوره آنلاین با بهترین متخصص زنان و زایمان در سراسر کشور را دارید. چنانچه متقاضی انجام زایمان طبیعی در خانه هستید باید شرایط آن را زیر نظر متخصص زنان خود فراهم کنید.

IVF – ET اولین بار در خانمی انجام شد که سابقه 2 بار حاملگی خارج رحمی داشته و به همین دلیل لوله های رحمی اش برداشته شده بود . لوله های رحمی علاوه بر باز بودن باید متحرک نیز باشند چرا که قابلیت حرکت باعث می شود لوله های رحمی روی تخمدان قرار گرفته و برداشت تخمک صورت گیرد . در صورتی که این هماهنگی از بین برود به عنوان نارسایی مرحله ترشحی ( فاز لوتئال ) تلقی می شود . مثلاً اگر روز 26 قاعدگی نمونه ای از بافت پوششی رحمی برداشته شود و پاتولوژیست آن را روز 24 قاعدگی گزارش کند از این گزارش چنین استنباط می شود که بافت پوششی رحمی دو روز از دوره قاعدگی عقب تر است .

متخصص جراحی زنان و زایمان

هر نوع اولتراسوند به دکتر زنان و زایمان شما کمک می کند طول جنین را اندازه بگیرد و نیز در قطعی کردن اینکه چه زمانی از حاملگی شما سپری شده است به او کمک می کند . رها شدن کلستروم قبل از تولد بچه در انتهای تریمستر دوم یا سوم معمول است و کاملاً طبیعی است . اگر متوجه شدید هرگونه خونی از نیپل هایتان می آید ، به دکتر زنان و زایمان خود اطلاع دهید .البته این امر به سادگی در اثر تحریک نیپل نیز ایجاد می شود اما باید بررسی شود .

دکتر امیر سیامک آجودانی

جدیت مشکل را باید صادقانه برای والدین طرح کرد و برنامه درمانی همانند بالا مطرح شود ( هرچه کیسه آب زودتر پاره شوند احتمال هیپوپلازی ریوی و ناهنجاری اسکلتی بیشتر است ) . مدخل واژن را نگاه کنید و بند ناف ( پرولاپس ناف ) یا نشست مایع ( محلول ضد عفونی کننده را با مایع آمنیون اشتباه نگیرید ) را جستجو کنید . به علاوه خطر موربیدیتی پری ناتال قابل توجه است و امکان آسیب های طولانی مدت فیزیکی یا روانی وجود دارد .

دکتر محمدتقی بنوعزیزی

برای یافتن علل نازایی باید مرد و زن ، هر دو مورد بررسی قرار گیرند .در 30% موارد نازایی ، فاکتور مردانه دخالت داشته و مرد ممکن است در 20 تا 30 % دیگر نیز نقش داشته باشد . نازایی بر حسب تعریف عبارت است از ناتوانی در حامله شدن بعد از یک سال نزدیکی بدون جلوگیری از بارداری . پرداخته ایم شما همچنین میتوانید مطالب مجله پزشکی اختصاصی درباره زایمان طبیعی و زایمان سزارین را در این بخش ها بخوانید با ما همراه باشید . افزایش وزن رحم طی حاملگی باعث می شود خون از پاها آهسته تر بر گردد ، و این امر باعث متورم شدن وریدها می شود . این گرفتگی های عضلانی به وسیله خم کردن آرام پا ، زمانی که وزن روی آن قرار داده شده ، می توانند بهبود یابند .