صفحه اصلی گروه دندان پزشکی سبز-ماک پزشک

همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. دندان‌پزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین رو عنوان دهان‌پزشکی نیز ذکر شده است. در رشته دندانپزشکی با مدرک دکتری عمومی نیز می توانید درآمد بالایی داشته باشید؛ اما در رشته پزشکی برای کسب درآمد بالا باید به سراغ تخصص بروید. پس از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی، تخصص های مختلفی برای متمرکز شدن بر روی مشکلات خاص دهان، دندان و بیماری های مرتبط با آن‌ها وجود دارند. گفتنی است شهریه کلیه دانشگاه های پردیس و ظرفیت مازاد هر سال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد. شهریه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و دانشگاه ایران حداکثر ۱۲ درصد بیشتر از مبلغ فوق است.

آشنایی با کادر پزشکی مرکز دندانپزشکی آرکا

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می پردازد و از همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت. با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.

علاوه بر این، تمامی دانشکده های دندانپزشکی در اروپا در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار گرفته اند. توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به رسمیت شناخته شده اند و اعتبار دارند. این بدین معنی است که ایالات متحده آمریکا و کانادا مدرک DMD دانشگاه های اروپا را می پذیرند و به دارندگان آن حق درخواست و دریافت مجوز کار در کشور خود را می دهند. دانشگاه های اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان شهریه بسیار پایین تری دریافت می کنند. تحصیل در بهترین دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.

لمینت دندان یا لمینیت دندان پوسته نازکی از جنس سرامیک است که برای بازسازی ظاهر طبیعی دندان‌ها استفاده می‌شود که دارای قدرت بالا و انعطاف‌پذیری قابل مقایسه با مینای دندان طبیعی می‌باشد . جواب این سوال کاملا بستگی به نحوه مطالعات داوطلبان و دانش‌آموزان دارد. دانش‌آموزانی که برای کنکور برنامه‌ریزی دقیقی دارند در این مسیر موفق‌تر عمل می‌کنند. لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع، با ارائهٔ منابع معتبر به بهبود این مقاله کمک کنید. نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

بنابراین داوطلبان با جدیدترین و بهترین امکانات برای کنکور سراسری آماده می‌شوند. اگرچه اهمیت رشته دندان‌پزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آن‌چنان که باید نشان دهد. گرایش روزافزون داوطلبان به این رشته و مراجعه رو به افزایش شهروندان به شاغلان این حرفه ، می‌تواند اهمیت قابل ملاحظه و نیاز به متخصصان را در این رشته ، حتی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی به وضوح نشان دهد. ترمیم و بازسازی دندان های طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندان ها بخشی از وظایف متخصصان این شاخه رشته دندانپزشکی است. در آلمان همانندِ فرانسه از سال‌های ۱۵۳۰ الی ۱۵۷۵ تنها افرادی می‌توانستند به ارائه خدمات دهان و دندان بپردازند که تألیفی در این حوزه داشته باشند.

وظایف دندانپزشک

مدرک ارائه شده از آن ها نیز در شورای عمومی دندانپزشکی بریتانیا؛ همچنین شوراهای پزشکی سراسر جهان اعتبار دارد. یک دندانپزشک باید فردی آرام، خونسرد، خلاق، دارای سرعت عمل بالا و صبور باشد. همچنین باید دستانی قدرتمند و در عین حال با قدرت مانور بالا و توانمند در انجام کارهای ظریف داشته باشد.

گروه تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی مابین داوطلبان و دانش‌آموزان است. این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد. بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و مجله پزشکی بروند. رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند. متاسفانه برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند در رشته دندانپزشکی یا رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

  • از آنجایی که دندانپزشک عمومی نیز می تواند درمان ریشه را انجام دهد، اما گاهی اوقات درمان ریشه نیاز به تخصص دارد.
  • کل واحدهای درسی دوره 203 واحد است و داوطلبان باید تمامی دروس را با نمرات مناسبی سپری کنند.
  • سفیدکردن دندان‌ها، مرتب کردنشان و مواردی ازاین‌دست در زمره خدمات زیبایی دندانپزشکی قرار می‌گیرد.