مراجعه به روانشناس + موارد مورد نیاز به مشاوره-ماک پزشک

روانپزشکان بر خلاف روانشناسان، اغلب از دارو برای کمک به مراجعان خود به منظور کنترل اختلالات روانی (مانند افسردگی مزمن، اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی) استفاده می‌کنند. البته برخی از روانپزشکان نیز مانند روانشناسان روان درمانی انجام می‌دهند. در بعضی از شرایط روانشناسان برای درمان برخی بیماری‌های خاص روانی با روانپزشکان همکاری می‌کنند. برای پیشگیری از بروز این پیامدها که گاهی به مشکلات بزرگ زندگی فرد تبدیل می‌شوند، می‌توانید از دانش روانشناسی کمک بگیرید. حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که با چند کلمه صحبت مشکلات و موانع را به سادگی از سر راه خود بر می‌دارند.

باید بدانیم که روانشناس ابزار بسیاری مفیدی در جعبه ابزار زندگی شماست. روانشناس می‌تواند در همه‌ زمینه‌ها از جمله پاکسازی ذهن، کنترل استرس، اضطراب، فوبیاها و سایر مشکلات زندگی به شما کمک کند و حداکثر شادی را در زندگی برای شما به ارمغان بیاورد. بعضی از درمان‌گران حتی بخش بزرگی از زمان را سکوت می‌کنند و اجازه می‌دهند که سکوت‌شان کمک کند که بیماران واقعیت‌های ناراحت‌کننده را بیان کنند؛ برخی دیگر میان روند ساختارمند تمرینات و تکالیف منزل به ندرت توقف می‌کنند.

دکتر سید علی دربانی

مثل روانشناس آموزشی که مکانش در مراکز آموزشی از قبیل آموزشگاهها، مدارس و دانشکده‌هاست. درکشورهای پیشرفته همانقدرکه روانشناس‌بالینی از جایگاه خوبی برخوردارست، روانشناسی در رشته‌های دیگر نیز، شغل و بستر مناسب برای کار دارد. یا از روانشناسان جنایی برای کمک‌به پلیس، نیروهایی‌که در تعقیب مجرمانند، در دادگاهها و زندان‌ها استفاده‌می‌شود. یا از روانسنجی و روان‌سنجانی که این رشته را مطالعه‌کرده‌اند، برای گرفتن آمار و تحقیقات استفاده‌می‌شود. بعد از اتمام دوره‌ی لیسانس روانشناسی، برای ادامه‌ی تحصیلات، فردی‌که می‌خواهد به‌مدرک دکترای روانشناسی برسد، باید دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی را نیز در یکی از رشته‌های گفته‌شده بگذراند. همه، مشکلات زندگی شما را تجربه نکرده‌اند تا اصطلاحا «همدرد» شما باشند اما یک روانشناس آموخته است که چگونه با شما همدلی کند.

توضیحاتی در مورد گزینه‌های مدرک درمانگری یا روانشناسی

مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند. همچنین بسیاری از دوره‌های مبنی بر داروشناسی و مداخلات دارویی برای دکترهای روانشناس بالینی یا شاخه‌های دیگر روانشناسی وجود دارد. اما هیچکدام از این مسایل، این واقعیت را عوض نمی‌کند که حوزه‌ی تخصصی یک روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، حوزه‌ی دارودرمانی و حوزه‌‌ی تخصصی یک دکتر روانشناس، حوزه‌ی درمان غیردارویی است. فردی‌که مدرک روانپزشکی دریافت‌می‌کند، حداقل بین ۱۰ تا ۱۲سال درس‌خوانده که از نظر میزان دوره‌ی تحصیل، هیچ فرقی با دکتر روانشناس ندارد. حتی بعضی مواقع کسانی‌که در مقطع دکترای روانشناسی مطالعه‌می‌کنند، شاید مدت‌زمان بیشتری هم به‌علت ناپیوسته‌بودن بین مدارک، طی کرده‌باشند.

فن بیان مهارتی است که یک مجله پزشکی خوب باید به خوبی آن را بیاموزند. به یاد بسپارند اصلاً درمانجو یک جلسه ی خشک و بی روح را دوست ندارد. یک روان شناس خوب کسی است که اعتماد به نفس دارد و شایستگی خود را در رفتار و گفتارش آشکار ميکند . حتی افراد دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های دیگر غالباً در آزمون‌های کارشناسی ارشد مشروط بر اینکه برخی از دروس مقدماتی را گذرانده باشند، پذیرفته می‌شوند. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.

اختلال شخصیت مرزی یا بوردرلاین | علل، علائم و درمان

آنچه که قدیمی‌ها به آن مهره مار می‌گویند یکی از این مهارت‌ها است. اعتماد به نفس، عزت نفس، تصمیم‌گیری صحیح، حل مساله و … از جمله مهارت‌های مهم زندگی در برای رسیده به موفقیت هستند که پژوهش‌های روانشناسی زیادی در مورد آن‌ها صورت گرفته است. روانشناس راهکارهای صحیح و کاربردی را برای تصمیم‌گیری عاقلانه به شما ارائه می‌دهد و شما را از عواقب انتخاب‌ها و تصمیم‌های اشتباه آگاه می‌کند. تمام علائم افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید و این علائم باعث خمودگی شما شده و در تمام جنبه‌های زندگی شما تأثیر منفی گذاشته است.

در عین حال متوجه می‌شوید که چگونه و چطور این فرد می‌تواند به ما کمک کند. دانش روانشناسی به مشاور کمک می‌کند ریشه مشکلات شما را شناسایی کند و بهترین راهکار را برای مقابله با آن پیش رویتان بگذارد. مشکلاتی که ممکن است در زندگی به خصوص در روابط با اغلب آدم‌ها، در محیط کار، تحصیل و خانواده‌اتان برای شما تکرار شود. روانشناس خوب می‌تواند ریشه مشکل را شناسایی و به شیوه علمی و قدم به قدم شما را در حل مشکلات یاری کند.

  • اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخه‌ی بی‌پایان افکار و رفتارهای تکراری به دام می‌اندازد.
  • زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود.
  • مراجعه به روانشناس، به معنای این است که شما زمانی را برای مواجهه با مسائل خود اختصاص دهید.
  • بنابراین می‌توان این‌طور این دو را از یکدیگر تفکیک کرد که یک دکتر روانشناس بالینی در تمام اختلالات روانی تخصص دارد و آن‌ها را می‌شناسد.
  • یک درمانگر هوشمند وظیفه کنترل و به‌کارگیری چنین عواطف و احساساتی را در طول جلسات درمان دارد.

فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید می‌شود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد می‌کند. اگر احساس می‌کنید که دچار فوبیا هستین حتما در تهران به یک روانشناس مراجعه کنید. به منظور رزرو نوبت مشاوره انلاین، ابتدا باید به سایت درمانکده مراجعه کرده و سپس روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید.