:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-ماک پزشک

از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. در لکه‌گیری دندان از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. در نتیجه با ازبین‌بردن و مختل کردن لکه، دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر به دست می‌آید. در این روش کلاهک‌هایی به‌صورت دائمی روی دندان‌ها سیمان شده و به آنها متصل می‌شوند.

معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد. ازاین‌رو یکی از روش‌های ترمیمی برای رفع مشکلات دندان‌های آسیب‌دیده، تاج‌گذاری روی دندان‌هاست. ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود. در نتیجه این یکی از خدمات دندانپزشکی است که برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود.

  • اخذ مدرک دکترا در دندانپزشکی نسبت به پزشکی و داروسازی راحت تر است.
  • برای کسب آگاهی بیشتر توصیه می شود مقالهفوق تخصص دندانپزشکی را مطالعه کنید.
  • در این شیوه درمانی، یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌تر به دندان آسیب‌دیده اعمال می‌شود.
  • علاوه بر این، آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن آن ها نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود که طی کردن مراحل پذیرش در دانشگاه های چک را، برای متقاضیان ایرانی ساده تر و راحت تر می کند.
  • متخصصین رادیولوژی معمولا در مراکز تصویر برداری از بدن مشغول به کار هستند.

دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت. کارشناس سلامت دهان و دندان، با اشاره به تاثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان بر اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی و مراقبت صحیح از دندان ها در مبتلایان به دیابت تاکید کرد. آبادان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی در آبادان خبر داد.

دندان‌ها نقش اصلی در زیبایی صورت و اعتماد به نفس فرد دارند که این امر رسیدگی به آن‌ها را در… محیطی گرم و آرامش بخش، مناسب تمامی گروه های سنی، برای ایجاد آرامش و از بین بردن استرس قبل و حین درمان. در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است.

مهاجرت برای رشته دندانپزشکی

این امر قطعا در کاهش هزینه‌های درمان و خدمات مجله پزشکی نیز مؤثر خواهد بود. جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد. برای مثال در بسیاری از مواقع در کنار ارتودنسی برای صاف کردن هرچه بهتر دندان‌ها باید استخوان‌های فک نیز طی جراحی فک جابه‌جا شوند.

باید بگوییم یک متخصص درمان ریشه یا اندودنتیست به طور تخصصی اقدام به درمان ریشه و عصب کشی های سخت می کند. این موضوع باعث شده تا فارغ التحصیلان دندانپزشکی در اروپا دانشگاه های بتوانند در هر جای دنیا مشغول به کار شوند. در نظر داشته باشید، مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک (یکی از بهترین کشورها در اروپای مرکزی) در ایران است.

برای مثال کاشت نگین دندانی یکی از آنهاست که متناسب با ساختار دندان‌ها، کاشت نگین روی دندان برای زیبایی ظاهری آنها انجام می‌شود. اما بااین‌حال برخی روش‌های درمان دندان نیز با روش‌های زیبایی هم‌پوشانی دارند و ممکن است در کنار درمان، این روش‌ها برای زیبایی نیز مدنظر قرار بگیرند. انواع ارتودنسی، ایمپلنت، روکش دندان، جراحی فک و اصلاح خطوط لثه از جمله این موارد است. نوع نشستن یک دندانپزشک موجب می‌شود که او در طولانی مدت دچار مشکلات گردن و کمر شود. به عبارت دیگر مهره‌های کمر دندانپزشکان در مقایسه با سایر افراد زودتر دچار مشکل می‌شود.

این موسسه دوره‌های آموزشی خود را در بستر vod حرف آخر ارائه می‌کند. ارائه ویدیوهای آموزشی در بستر vod حرف آخر به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها به صورت آنلاین و آفلاین ویدیوهای آموزشی دوره‌های مختلف را مشاهده کنند. موسسه حرف آخر از سال 1390 همراه دانش‌آموزان و داوطلبان است و برای آموزش بهتر داوطلبان از روش‌های جدیدی استفاده می‌کند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اروپا

اما دوره تخصص از طریق آزمون و قبولی در کنکور سراسری است و طول دوره های تخصص پزشكى حدود سه سال می باشد. یک اندودنتیست همچنین می تواند دندان هایی را که قبلا عصب کشی شده اند اما به طور ناموفق بوده مجدد عصب کشی کند و جراحی ریشه دندان و غیره را برای بیماران خاص و حساس انجام دهد. در حقیقت ارتودنسی دندان شاخه ای از علم دندانپزشکی می باشد که با هدف مرتب کردن دندان ها و همچنین اصلاح وضعیت قرار گرفتن دندان ها عمل می کند. همانطور که می دانید دندانپزشکی دارای زیر شاخه هایی است که بسیار از افراد از آن آگاهی ندارند و با مواجه شدن با عارضه ای نمی دانند که به کدام فوق تخصص دندانپزشکی مراجعه کنند. در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی نیز شهریه مقرون به صرفه تری از دانشجویان بین الملل دریافت می کنند. در صورتی که تصمیم دارید در دانشگاه های چک تحصیل کنید، حتما با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

لکه‌گیری در کنار بلیچینگ نیز از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار معمول و پرتقاضا در کلینیک‌های دندان پزشکی است. یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان نام دارد. این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است.