:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.-ماک پزشک

ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.

  • یک انتخاب متداول، مواد پرکننده همرنگ دندان است که می‌تواند ظاهر زیبای دندان را حفظ کرده و همچنین شکل و عملکرد آن را نیز بازیابی کند.
  • یکی دیگر از تخصص های دندانپزشکی که قادر به تشخیص علائم و ناهنجاری های بافت نرم و سخت دهان است و می تواند آن ها را به بهترین روش ممکن درمان کند متخصص بیماری های دهان و تشخیص می باشد.
  • این موسسه دوره‌های آموزشی خود را در بستر vod حرف آخر ارائه می‌کند.
  • تا جایی که بدون درخواست وام دانشجویی نیز، می توانید به راحتی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید.

بله فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به مدت 5 سال برای کسب مدرک تخصص خود به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند. برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند. عدم تسلط بر علوم پایه و زبان انگلیسی، دانشجو را از مقولات علمی دور می کند و صرفا به او توانایی انجام کارهای عملی این رشته را می‌دهد.

دروس تخصصی دندانپزشکی

نویسنده مسئول مقاله به نمایندگی از همکاران مقاله تایید می کند که مقاله فوق تا کنون در مجله دیگری چاپ نشده است و در طی آماده سازی در مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی به مجله دیگری ارائه نخواهد شد. در صورت بروز چنین شرایطی، در رابطه با مشکلات ناشی از Double Publication برای نویسندگان مقاله، مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی مسئولیتی نخواهد داشت و مسئولیت ناشی از این خطا برعهده نویسنده مسئول مقاله خواهد بود. جستجوی پیشرفته دریافت اطلاعات پایگاه نشانی پست الكترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در كادر زیر وارد كنید. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد. جزئیات و زمان بندی آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

فراموش نکنید که تجربه، با کار طولانی مدت در یک زمینه خاص دندانپزشکی حاصل می‌شود. یک دندانپزشک خوب باید به خوبی با مشکلات مرتبط با رشته خود آشنا باشد. دسته دیگر خدمات دندانپزشکی که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی است.

لذا تمامی دروس آموزشی و سخنرانی ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند. تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا نیز به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در نتیجه شما نیز چاره ای جز صحبت کردن به زبان انگلیسی نخواهید داشت. این مسئله باعث تقویت هر چه بیشتر و بهتر زبان انگلیسی شما می شود که در موفقیت تحصیلی و شغلی شما در آینده تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. دندانپزشکی علمی تخصصی برای درمان و رفع مشکلات و بیماری های دهان و دندان می باشد. همچنین به کمک این علم بیماری های زیادی را می توان در مراحل ابتدایی شناسایی و مانع از پیشرفت آن ها شد.

متخصص دندانپزشکی کودکان

علاوه بر این برای جراحی و تغییر شکل لثه نیز از روش پیوند لثه استفاده می‌شود. در برخی مواقع ممکن است دندان عقل نهفته باشد یا این که به‌صورت زاویه‌دار رشد کند. اگر به جراحی برای خارج کردن دندان نیاز باشد، به دلیل مجله پزشکی حساسیت بسیار بالایی که این کار دارد و با اعصاب حسی – محیطی فک و صورت در ارتباط است، حتما باید این کار توسط جراح دندان انجام شود. ایمپلنت دندان بهترین روش اثبات شده برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.

مقایسه رشته پزشکی و دندانپزشکی